Str 6 z 8 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
Richmond |
Post #1 Ocena: 0 2011-01-16 12:46:05 (14 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Pomyliles VAT z Income Tax.
Progi podatkowe masz na stronie HMRC - http://www.hmrc.gov.uk/rates/it.htm
A o NI na stronie DirectGov - http://www.direct.gov.uk/en/MoneyTaxAndBenefits/Taxes/BeginnersGuideToTax/NationalInsurance/IntroductiontoNationalInsurance/DG_190048
[ Ostatnio edytowany przez: Richmond 16-01-2011 12:49 ] Carpe diem.
|
 
|
 |
|
|
reivilo |
Post #2 Ocena: 0 2011-01-17 06:15:28 (14 lat temu) |
 Posty: 2314
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
Cytat:
2011-01-15 17:12:31, cream123 napisał(a):
Jezeli nie przekroczylem stawki 5700Ł , to znaczy ze nie bedziesz musial placic NI a tym bardziej podatku vat. Moge prosic o link do strony gov.uk z w/w kwota?
STRUKTURA PLATNOSCI:
nie placisz NI & podatku VAT <= 5700L => place NI , lecz nie place VAT <= 6450L => place NI i podatek VAT
Wystarczy rozczne rozliczenie dostepne online? Jaki jest termin przy LTD ?
przelicznik Pana bizon9ek: 12x475ł=5700ł
475ł to stala miesieczna wartosc? Czy moze sie ona zmieniac , ale tylko tak aby w przeciagu roku nie przekroczyc kwoty 5700ł ?
to jest taka mieszanka ze szok.,co mo vat z ni cxzy z taxem albo info z se z ltd....groch z kapusta...a w ogole to pytania czy twierdzenia? Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
 
|
 |
|
cream123 |
Post #3 Ocena: 0 2011-01-17 18:23:29 (14 lat temu) |
 Posty: 20
Z nami od: 15-10-2010 Skąd: Welshpool |
Wporzadku, juz ktos wczesniej to poprawil. Chodzilo o Income Tax.
Dzieki za kolejna wskazowke.
|
 
|
 |
|
JacekN |
Post #4 Ocena: 0 2011-01-23 14:15:33 (14 lat temu) |
 Posty: 8
Z nami od: 23-01-2011 Skąd: Southampton |
Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post.
Przeczytałem chyba już wszystkie posty dotyczące prowadzenia firmy zarejestrowanej w U.K. i sprzedaży internetowej w PL. Niestety mam pewne wątpliwości, tzn. nie rozumiem kilku spraw.
Proszę o pomoc na przykładzie, a konkretnie o wyliczenie opłacalności przeniesienia firmy z PL do U.K., ale tylko w liczbach bo jeśli mówimy o chamstwie i braku kompetencji urzędników to zgadzam się, że trzeba z Polski uciekać.
Oto moja historia:
Importuję towar z Azji i U.S.A., sprzedaję detalicznie przez aukcje internetowe, oraz hurtowo innym podmiotom.
Przychód roczny to 1.000.000 złotych.
Dochód roczny to 300.000 złotych.
Wg moich wyliczeń przeniesienie firmy do U.K. jest nieopłacalne, ale może się mylę...
Jako rezydent polski byłbym zmuszony założyć Ltd., czyli płacić księgowemu za pełną księgowość, za ubezpieczenie 8%, a na końcu i tak bym "wpadł" w polski VAT.
Bardzo proszę o potwierdzenie lub korektę mojego sposobu myślenia.
Pozdrawiam,
Jacek
|
 
|
 |
|
reivilo |
Post #5 Ocena: 0 2011-01-23 16:38:27 (14 lat temu) |
 Posty: 2314
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
Cytat:
2011-01-23 14:15:33, JacekN napisał(a):
Jako rezydent polski byłbym zmuszony założyć Ltd., czyli płacić księgowemu za pełną księgowość, tak
Cytat: za ubezpieczenie 8%, nie
Cytat: a na końcu i tak bym "wpadł" w polski VAT.
jesli sprzedaz wysylkowa nie bedzie przekraczac 167 000 zl to nie , pytanie jaki stosunek masz detalu wysylkowego do hurtu
Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
 
|
 |
|
|
JacekN |
Post #6 Ocena: 0 2011-01-23 20:01:38 (14 lat temu) |
 Posty: 8
Z nami od: 23-01-2011 Skąd: Southampton |
Witaj reivilo,
Dziękuję za szybką reakcję.
Czy ja źle zrozumiałem sprawę ubezpieczenia? Czy ubezpieczenie płaci jedynie SE? A ja nie muszę płacić ubezpieczenia w U.K. jeśli będę zatrudniony przez siebie we własnej Ltd.,?
Czy może z tego właśnie powodu nie powinienem się zatrudniać?
Sprzedaż wysyłkowa to aktualnie około 80% sprzedaży.
|
 
|
 |
|
Richmond |
Post #7 Ocena: 0 2011-01-23 20:42:40 (14 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Nie musisz sie zatrudniac, po prostu wyplacasz sobie dywidendy. Bylo o tym wczesniej w tym watku.
Uslugi ksiegowe nie sa znowu takie drogie i nie powinny znaczaco podniesc kosztow. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
JacekN |
Post #8 Ocena: 0 2011-01-23 21:03:25 (14 lat temu) |
 Posty: 8
Z nami od: 23-01-2011 Skąd: Southampton |
Witaj Richmond,
Tak, czytałem cały wątek, i jeszcze kilka innych ,i jeszcze parę stron z linków i już nic nie wiem z tego co przeczytałem.
Najchętniej nie ubezpieczałbym się nigdzie, ani w U.K., ani w PL ... nie wierzę w państwowe emerytury i w "darmowe leczenie".
|
 
|
 |
|
JacekN |
Post #9 Ocena: 0 2011-01-23 21:07:21 (14 lat temu) |
 Posty: 8
Z nami od: 23-01-2011 Skąd: Southampton |
... w U.K. w ostatnim roku dużo się zmieniło, nie wiem, czy starsze posty są jeszcze aktualne, albo czy będą za rok.
|
 
|
 |
|
reivilo |
Post #10 Ocena: 0 2011-01-24 09:15:14 (14 lat temu) |
 Posty: 2314
Z nami od: 09-09-2007 Skąd: inąd |
Cytat:
2011-01-23 20:01:38, JacekN napisał(a):
Witaj reivilo,
Czy ja źle zrozumiałem sprawę ubezpieczenia? Czy ubezpieczenie płaci jedynie SE? jak jestes zatrudniony lu SE
Cytat: A ja nie muszę płacić ubezpieczenia w U.K. jeśli będę zatrudniony przez siebie we własnej Ltd.,?
Czy może z tego właśnie powodu nie powinienem się zatrudniać? jak sie zatrudnisz bedziesz musial placic NICs jak nie - jak pisala Richmond - wyplaty dywidendy - nie
nie masz obowiazku zarudniania sie w ltd....
Cytat: Sprzedaż wysyłkowa to aktualnie około 80% sprzedaży.
to wskoczsz w polski vat ale i tak bedziesz w brytyjskim Ludzie myślcie ....to nie boli !!
|
 
|
 |
|