MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Spolki - LTD / LLP

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 8 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 6 | 7 | 8 ] - Skocz do strony

Postów: 75

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

AGALON

Post #1 Ocena: 0

2009-08-22 21:48:17 (16 lat temu)

AGALON

Posty: n/a

Konto usunięte

Na prosbe uerki reivilo,pozwolilam sobie podzielic temat Firma jak zaczac.Dobre rady zawsze w cenie

Zamieszczam tutaj skopiowane wypowiedzi z w/w tematu odnosnie spolek ltd.

elmirka

Przeczytalam caly temat, ale nie znalazlam ofpowiedzi na interesujace mnie pytanie. A mianowicie:

Chcemy zalozyc/zarejestrowac ze znajomymi firme (3 osoby)
Najodpowiedniejsza wydaje sie nam Limited Liability Partnerships

Ja to wyglada, kiedy jedno z tej trojki jest juz SE, a pozostali pracuja "normalnie"..?
czy to ma jakies znaczenie?

Pytanie nr dwa:
Narazie nie chcemy byc VATowcami, ale zakladamy, ze przekroczymy roczny dochod 67.000- pytanie brzmi czy dopiero jak przekroczymy ta kwote, to musimy sie zarejestrowac, czy odpowiednio wczesniej, bo po przekroczeniu dochodu tej kwoty- bedziemy placic jakas kare..? (slyszalam ze w Polsce jest cos takiego,nie wiem jak tutaj)

I jeszcze jedno-czytalam, ze jest cos takiego jak "dostepnosc nazwy firmy"... Czy jesli oznacza, ze dana nazwa jest juz zajeta jako LTD (Private Limited Company), to czy ja tej samej nazwy moge uzyc jako LLP..??

Z gory dzieki za odpowiedzi..



elmirka

Dowiedzialam sie juz jak jest z nazwa firmy, wciaz nie wiej jak jest z VATem- prosze o odpowiedz..

I jeszcze jedno, nie wiem jak to do konca jest, bo przeczytalam ze wszyscy musimy byc SE. Pytanie czy najpierw musimy sie zarejestrowac jako SE a potem LLP czy rejestrujac LLP niejako "z automatu" jestesmy juz SE?

Prosze madrych tego tematu o rade.


jarek_jan

Jakie sa reguly nazywania firm w UK?



elmirka
Cytuje:

"Limited liability partnership name checks

It is important to check that the name you want is acceptable to Companies House before you complete the incorporation document (Form LLP2).

Briefly, the restrictions are that:

* you cannot register the same name as another limited liability partnership or company;
* the use of certain words is restricted; and
* names likely to cause offence are not allowed.

It is also important to check whether your chosen name is similar to any other names already on the register. If you have Internet access, you can view the register of names on our web site at www.companieshouse.gov.uk. If your chosen name is too like another name, an objection could be made within the 12 months following the incorporation of your limited liability partnership and you could be directed by the Secretary of State to change the limited liability partnership's name."


A tu mozna sprawdzic dostepnosc nazwy
www.start.biz/business_names/search.php


Rrrr

1. wszystkie osoby wchodzace w spolke musza sie zarejestrowac jako SE.
2. jak przekroczysz kwote 68 tys to masz 30 dni na zgloszenie tego Revenue i zarejestrowanie sie. ale jesli przewidujesz ze dochody przekrocza 68 tys w ciagu najblizszych 30 dni to musisz sie zarejestrowac przed uplywem tych 30 dni. dochody zawsze oblicza sie na podstawie 12 miesiecy - liczac od obecnego miesiaca wstecz, nie wg roku podatkowego. za spozniona rejestracje sa kary.

poza tym LLP to nie jest dobry pomysl, chyba za zatrudnisz adwokata, ktory przygotuje pisemny agreement pomiedzy tymi trzema osobami, bo jak sie pewnego dnia przestaniecie lubic lub zgadzac to bedzie problem. Ltd to lepsza opcja, ale jak wyzej - im wiecej ludzi w firmie tym wiecej problemow pozniej jak cos pojdzie nie tak.


elmirka

Rrr, dzieki- jestes moim guru (przeczytalam caly temat)

Faktycznie, nie wglabialam sie w LTD, bo "ze slyszenia"- pewne rzeczy nam nie odpowiadaly.
Ale teraz widze, ze jest kika rodzajow Ltd., i ze mozna byc "Private"- a wtedy to zupelnie inaczej wyglada..

Powiedz mi jeszcze- jesli mozesz i jesli sie oczywiscie orientujesz, jak to jest z nazwa firmy, bo:
sprawdzalam dostepnasc nazwy jaka mnie interesuje i wyszlo, ze taka nazwa juz jest zajeta, ale firma jest "dissolved" - czy to oznacza, ze jednak moge tej nazwy uzyc, czy musze wymyslec cos innego?

I jeszcze raz wielkie dzieki za odpowiedz.


Rrrr

jak firma jest dissolved to mozesz uzyc jej nazwy, ale jesli owa firma miala zla reputacje albo dlugi to moze to zniechecic Twoich klientow. oczywiscie nazwe mozna bez problemu zmienic, ale lepiej zaczac z jakas wczesniej nie uzywana

ale mozesz tez poszukac na necie informacji o tej firmie, albo zamowic dokumenty z Companies House zeby sprawdzic czy firma byla OK i jesli tak, to nie powinno byc problemow (no i im wiecej czasu uplynelo od rozwiazania firmy tym lepiej).

elmirka

Dzieki Rrrr
Firme zawieszono w 2003 r., takze git i zajmowala sie zupelnie inna dzialalnoscia niz my planujemy, takze nikt nie skojarzy -
mam nadzieje


candor

Odpowiedz na pytanie LLP czy LTD nie jest jednoznaczna, obie formy maja swoje zalety i wady jednak w wiekszosci przypadkow LTD jest preferowane.

Podstawowa roznica pomiedzy LLP i LTD jest w formie w jakiej wlasciciele pobieraja zyski z firmy. W LLP kazdy wspolnik jest samozatrudniony i nie podlega PAYE, w LTD zazwyczaj wlasciciele firmy sa dyrektorami i podlegaja PAYE. Oznacza to ze LLP nie musi placic employee NIC i NIC wspolnikow jest na nizszym poziomie niz gdyby podlegali PAYE. W LTD udzialowcy moga pobierac profit w formie dividend i nie placic od tego NIC, jednak dividends sa liczone po zaplaceniu corporation tax. W LLP caly profit firmy jest traktowany jako profit partnerow i caly profit podlega personal income tax i NIC.

Jezeli planujecie sprzedac kiedys firme, sprzedanie LLP jest o wiele bardziej skomplikowane nic sprzedanie LTD.

Jezeli myslicie o zaciagnieciu kredytu, banki wola LTD niz LLP.

LLP musie miec "designated member", pelnia oni role podobna do company secretary w LTD.

Zalozenie LLP jest czasem bardziej skomplikowane i kosztowne gdyz wymaga indywidualnie napisanej umowy.

LLP sa zazwyczaj uzywane przez firmy "uslugowe" np prawnicy, ksiegowi, architekci itp.

Przed podjeciem decyzji nalezy oczywiscie omowic szczegoly z dobrym ksiegowym.


elmirka

Dzieki candor

Sprawa zostala omowiona z dobrym(?) ksiegowym i jednak bedzie LTD

Jednak za zalozenie firmy podyktowal 250 funtow+ jeszcze cos tam

Teraz powiedzcie mi jak namowic pozostalych, zebysmy zrbili to sami???
I pytanie- bo jednak zielonam- czy trzeba rejestrowac w Companies House i w Revenue - jakie formularze?
I wogole jak to "ugryzc"

Bede wdzieczna za rady...

candor

Wasz ksiegowy powinien to wszystko z wami zalatwic, trzeba wypelnic kilka formularzy, wyslac to do Companies House i powiadomic lokalny HMRC ze firma istnieje.

Poczytaj tutaj

http://www.businesslink.gov.uk/bdotg/action/layer?=en&r.s=sc&r.l1=1073858808&r.lc=en&r.l3=1073865436&r.l2=1073859215&topicId=1073865436&r.i=1073789619&r.t=RESOURCES

i tutaj

http://www.presentationhelper.co.uk/business/register_a_limited_company.htm

Nie radze jednak zabierac sie za to samemu, 250 funtow to nie taka duza suma a bedziecie mieli swiety spokoj ze sprawa jest zalatwiona poprawnie i legalnie.

Pozdrawiam Marcin




Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

AGALON

Post #2 Ocena: 0

2009-08-22 21:49:30 (16 lat temu)

AGALON

Posty: n/a

Konto usunięte

elmirka

Aha, no spoko. Oni wlasnie tez tak mowili
Zwlaszcza, ze te pieniadze wrzucasz "w koszty"

Czasem sie porywam z "motyka na slonce" czy tam ksiezyc


Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #3 Ocena: 0

2009-08-22 22:36:16 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

Nie radze jednak zabierac sie za to samemu, 250 funtow to nie taka duza suma a bedziecie mieli swiety spokoj ze sprawa jest zalatwiona poprawnie i legalnie.



wg mnie £250 za rejestracje i inkorporacje to troche przesada. jest mase firm ktore robia to za £30-£50 (wystarczy poszukac w google). a ksiegowy zawsze policzy sobie wiecej...

[ Ostatnio edytowany przez: Rrrr 22-08-2009 22:36 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ropuchNH

Post #4 Ocena: 0

2010-10-27 10:11:20 (15 lat temu)

ropuchNH

Posty: 13

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2010

Skąd: londyn

Podbijając temat..
Czy otwarcie konta firmowego dla Ltd. jest problematyczne?
Pytam bo pewna firma liczy sobie za to £150.00. Chyba można to samemu zrobić?

A w kwestii pełnej księgowości to czy wymagalne jest aby parafował ją uprawniony doradca/księgowa/y? Czy może ewentualnie ktoś kto poprostu potrafi?

[ Ostatnio edytowany przez: ropuchNH 27-10-2010 10:22 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #5 Ocena: 0

2010-10-27 22:18:02 (15 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Cytat:

2010-10-27 10:11:20, ropuchNH napisał(a):
Podbijając temat..
Czy otwarcie konta firmowego dla Ltd. jest problematyczne?
Pytam bo pewna firma liczy sobie za to £150.00. Chyba można to samemu zrobić?
otwarcie konta bankowego - nie jedna wizyta w banku i po krzyku ale ....w niektorych bankach mozewz uslyszec odmowe jesli prognozowane obroty spolki beda za niskie :-Y

Cytat:
A w kwestii pełnej księgowości to czy wymagalne jest aby parafował ją uprawniony doradca/księgowa/y? Czy może ewentualnie ktoś kto poprostu potrafi?

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ropuchNH</i> 27-10-2010 10:22 ]


no coz to kwestia odpowiedzilanosci za rzetelnosc prowadzenia ksiag ...:-]
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ropuchNH

Post #6 Ocena: 0

2010-11-01 11:50:18 (15 lat temu)

ropuchNH

Posty: 13

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2010

Skąd: londyn

Czyli rozumiem że to sprawa osoby odpowiedzialnej - podpisującej się pod księgowością..

A jak jest ze składką NI? Jest nieobowiązkowa jak się nie mylę ale w ramach dobrowolności to czy można opłacać w wysokokości minimalnej jak przy SE?
Bo po cóż mieć ltd nie mając NI..

[ Ostatnio edytowany przez: ropuchNH 01-11-2010 11:55 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #7 Ocena: 0

2010-11-01 12:05:15 (15 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

ropuchNH zamierzasz zatrudnic sie w swojej spolce i pobierac pensje?

Jesli tak to ustal pensje powyzej limitu platnoci NI i bedziesz placil normalnie skladki.

Jesli nie zatrudnisz sie, to mozesz placic dobrowolne skladki - NI Class 3 - £12.05 tygodniowo. Platne miesiecznie lub kwartalnie.

Musisz wiecej o tym poczytac albo zatrudnic ksiegowego, ktory Ci doradzi.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

reivilo

Post #8 Ocena: 0

2010-11-01 15:42:06 (15 lat temu)

reivilo

Posty: 2314

Kobieta

Z nami od: 09-09-2007

Skąd: inąd

Cytat:

2010-11-01 11:50:18, ropuchNH napisał(a):
Czyli rozumiem że to sprawa osoby odpowiedzialnej - podpisującej się pod księgowością..
no coz nie tylko :-]:-Y
Cytat:

Bo po cóż mieć ltd nie mając NI..

[ Ostatnio edytowany przez: <i>ropuchNH</i> 01-11-2010 11:55 ]


no coz ltd jest wlasnie dla tych co nie maja NIN:-]
Ludzie myślcie ....to nie boli !!

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ropuchNH

Post #9 Ocena: 0

2010-11-01 19:19:58 (15 lat temu)

ropuchNH

Posty: 13

Mężczyzna

Z nami od: 06-03-2010

Skąd: londyn

Znów się potwierdza że Panie R są nie zastąpione na forum.
Właśnie doczytuję gdzie się tylko da zanim wybiorę się do księgowej by mieć jakieś rozeznanie i porządek w głowie. Muszę najpierw wiedzieć czego chcę, tzn. jak chcę zarządzać, by nie podejmować decyzji pochopnie.

Rozumiem że z NI warto zrezygnować na pewnym pułapie dochodów na rzecz lepszych ubezpieczeń czy chodzi o coś innego?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #10 Ocena: 0

2010-11-01 19:37:34 (15 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Wszystko zalezy od Twoich planow na zycie. Nie da sie powiedziec: tak/nie jednoznacznie.

Na stronie DirectGov masz rozpiske co zalezy od wplat na NI.
Jesli chcesz zaliczyc lata pracy do emerytury panstwowej w UK lub innych krajach to lepiej placic niz nie placic.

Jak chcesz korzystac tylko z prywatnego systemu emerytalnego to Twoja sprawa. W razie czego masz 6 lat na zaplacenie skladek za poprzednie lata, jakbys jednak doszedl do wniosku, ze zalezy Ci na nich.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 8 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 6 | 7 | 8 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,