Cytat:
2017-01-15 10:53:28, Googhaz napisał(a):
Ale jaki to cudzy portfel jak z datków, które miały być przeznaczone na ratowanie dzieci? ...
Dobra to napisze inaczej, bo widze, że w post-komunistycznej Polszy niewiele nadal ludziom do rozumu dociera.
Powiem wprost: OWSIAK POWINIEN BYĆ (MULTI)MILIONEREM.
Dlaczego?
Owsiak zbudował brand jakim jest Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, brand ten działa przez cały rok z kulminacją w dniu orkiestry kiedy dociera poprzez wszystkie dostępne media do niemal całej Polskiej populacji w kraju i za granicą. To są dziesiątki milionów ludzi. Ci ludzie, czyli my, przelewają pieniądzę na konto fundacji, która według własnego uznania rozporządza nimi dalej. Efekty jakie są każdy widzi kto chociaż raz był w Polskim szpitalu.
W biznesie ważny jest efekt skali, Owsiak był pierwszy bo jako pierwszy "zpozycjonował" crowd funding (publiczne zbieranie pieniędzy na określony cel) w Polsce w umysłach ludzi 25 lat temu. Tego, żadna siła ani polityka nie zmieni, tym bardziej konfrontacją head-on jak to próbuje robić PiS. Tak działa marketing i dlatego ludzie częściej sięgają po Coca Cole niż po Pepsi.
Gdzie te miluny Owsiaka? W nim samym, cokolwiek zrobi czy powie publicznie jego przekaz dociera do milionów ludzi. Owsiaka kapitał - jego miliony - to brand, który zbudował i jego zasięg. Jakiekolwiek jego wystąpienie w mediach jest warte setki jak nie miliony złotych - to są jego pieniądze bo to on jest liderem tego projektu.
Czy Owsiak "podbiera" coś z kupki jaka co roku jest przelewana? Cóż, socjaliści drodzy, każda organizacja czy struktura generuje koszty. Kto twierdzi, że 100% pieniędzy powinno być przelewane na konta szpitali jest idiotą i nie rozumie ograniczeń jakie narzuca ekonomia.
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to brand zbudowany przez Owsiaka, natomiast Owsiak to osoba o wielkim zasięgu i to jest warte rzędy wielkości więcej, niż to co mógłby podebrać z pieniędzy przekazywanych na fundacje. Dlatego śpie spokojnie przelewając kase na konta WOŚP.
Dla osób, które nie rozumieją powyższego wpisu, jest masa literatury o biznesie, strategii, marketingu, pozycjonowaniu, brandach i strategii. W szkołach tego nie uczą, może dlatego, że po angielsku.
[ Ostatnio edytowany przez: o0o0o0o 15-01-2017 11:46 ]