MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

« poprzednia strona

Strona 6 z 6 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ] - Skocz do strony

Str 6 z 6

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Gwontownik

Post #1 Ocena: 0

2023-12-30 21:56:50 (rok temu)

Gwontownik

Posty: 5720

Mężczyzna

Z nami od: 29-09-2020

Skąd: North East

Cytat:

2023-12-30 19:02:11, daavid napisał(a):
Przykładowe rondo: <a href="https://www.google.com/maps/@52.5540812,-2.0222624,18z?entry=ttu" target="_blank" target="_new">https://www.google.com/maps/@52.5540812,-2.0222624,18z?entry=ttu</a>

I teraz zagadnienie. Jadę Trause Ln i mam zamiar jechać w High Bullen, drugi zjazd. Powinienem ustawić się na prawym pasie, mieć właczony prawy kierunkowskaz i po minięciu pierwszego zjazdu zjechać na lewy pas i oczywiście przełączyć kierunkowskaz. Wypadam pierwszym zjazdem. I teraz każdy instruktor powie też, że można zacząć wjeżdzać prawym pasem i "accidentally" nie zmienić pasa i wyjechać na prawym pasie, ale trzeba mieć jakiś powód do tego. Moim zdaniem drugie rozwiązanie jest znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze.


Generalnie w mojej wypowiedzi nie chodziło o to czy ktoś to robi kodeksowi czy nie. Chodziło o to, że każdy używa innego "klucza" a jeździec z boku nigdy nie ma pojęcia na jakiego wariata trafi. Choćby 10 proc jeździło książkowo to pozostali mają 10 różnych metod. I to jest największy problem. To już lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby ich nikt nie uzywal. A tak właśnie trzeba jeździć jakby ich nikt nie stosowal. Książkowo jak ma być to ja wiem i po polsku i po angielsku, a praktykę jak na amatora też mam. 2 mln km to nie jest z niedzielnych wyjazdów za miasto.

[ Ostatnio edytowany przez: Gwontownik 30-12-2023 22:07 ]

Nie wierz nikomu, nie wierz w nic, patrz na fakty i wyciągaj wnioski.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

daavid

Post #2 Ocena: 0

2023-12-30 22:23:27 (rok temu)

daavid

Posty: 6669

Mężczyzna

Z nami od: 12-03-2007

Skąd: Birmingham

Cytat:

2023-12-30 21:56:50, Gwontownik napisał(a):
Cytat:

2023-12-30 19:02:11, daavid napisał(a):
Przykładowe rondo: <a href="https://www.google.com/maps/@52.5540812,-2.0222624,18z?entry=ttu" target="_blank" target="_new">https://www.google.com/maps/@52.5540812,-2.0222624,18z?entry=ttu</a>

I teraz zagadnienie. Jadę Trause Ln i mam zamiar jechać w High Bullen, drugi zjazd. Powinienem ustawić się na prawym pasie, mieć właczony prawy kierunkowskaz i po minięciu pierwszego zjazdu zjechać na lewy pas i oczywiście przełączyć kierunkowskaz. Wypadam pierwszym zjazdem. I teraz każdy instruktor powie też, że można zacząć wjeżdzać prawym pasem i "accidentally" nie zmienić pasa i wyjechać na prawym pasie, ale trzeba mieć jakiś powód do tego. Moim zdaniem drugie rozwiązanie jest znacznie łatwiejsze i bezpieczniejsze.


Generalnie w mojej wypowiedzi nie chodziło o to czy ktoś to robi kodeksowi czy nie. Chodziło o to, że każdy używa innego "klucza" a jeździec z boku nigdy nie ma pojęcia na jakiego wariata trafi. Choćby 10 proc jeździło książkowo to pozostali mają 10 różnych metod. I to jest największy problem. To już lepszym rozwiązaniem byłoby gdyby ich nikt nie uzywal. A tak właśnie trzeba jeździć jakby ich nikt nie stosowal. Książkowo jak ma być to ja wiem i po polsku i po angielsku, a praktykę jak na amatora też mam. 2 mln km to nie jest z niedzielnych wyjazdów za miasto.

[ Ostatnio edytowany przez: <i>Gwontownik</i> 30-12-2023 22:07 ]




No tak, ale moim skromnym zdaniem jakoś ludzie dają radę, nie znam danych, ale tak na "oko" ilość dzwonów jest mniejsza niż w Polsce. Zresztą żeby poczuć róznicę proponuję wizytę nie w Polsce, ale np. w Rzymie i tam też w tym chaosie jest jakaś metoda. Nie wiem jak oni tam żyją, ale ten chaos o pownym czasie wydaje się być jakoś ułożony.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Gwontownik

Post #3 Ocena: 0

2023-12-30 23:00:33 (rok temu)

Gwontownik

Posty: 5720

Mężczyzna

Z nami od: 29-09-2020

Skąd: North East

To że dają radę jest skutkiem ich cech narodowych. Gdyby nie one byłoby to samo co w Turcji czy Włoszech. Po co przepisy których nikt nie stosuje tak jak np wyprzedzanie, kierunkowskazy, parkowanie utrudniające ruch, ustepowanie pierwszenstwa wg uznania.
A po drugie fakt że dają radę i wpisujesz się w ten schemat jest dobre do czasu kiedy przyjdzie odpowiedzialność wg przepisów prawa.
I tu prosty przykład. Okolice już nieczynnego lotniska w doncaster silnie monitorowane przez mobilne służby pod kątem nielegalnego zatrzymania się pojazdu na chwilę lub chwil kilka, gdzie w innych lokacjach na środku skrzyżowania zaparkować potrafią, a samochody stoją porzucone na skrzyżowaniu tygodniami pomimo monitow do śluzb stosownych.

A tak na marginesie to we Włoszech całkiem przyjemnie mi się jeździło pomimo ciasnych uliczek i skuterów wielu. Wg mojego odczucia lepiej niż w Polsce.

[ Ostatnio edytowany przez: Gwontownik 30-12-2023 23:13 ]

Nie wierz nikomu, nie wierz w nic, patrz na fakty i wyciągaj wnioski.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

daavid

Post #4 Ocena: 0

2023-12-31 00:52:52 (rok temu)

daavid

Posty: 6669

Mężczyzna

Z nami od: 12-03-2007

Skąd: Birmingham

W Rzymie pomyślałem, że to może trochę inaczej niż się wydaje. To że trąbią na siebie nie oznacza jakiejś dużej agresji - są bardziej ekspresyjni, ruch bardzo duży, łącznie z elektrycznymi hulajnogami które są dosłownie wszędzie. Jak ktoś wymusza to przynajmniej jedzie a nie robi jeszcze większy korek.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 6 z 6 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,