MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Barclays- zatrzymany przelew do Polski

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Postów: 11

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Werrr007

Post #1 Ocena: 0

2018-04-30 10:22:12 (7 lat temu)

Werrr007

Posty: 2

Kobieta

Z nami od: 27-01-2016

Skąd: Newcastle

Witam.
Posiadam problem.
Zlecilam przelew z UK do Polski przez przez serwis sami swoi. Pieniadze zostaly zatrzymane przez bank z powodu niezgodnosci adresu. Jak zakladalam konto podalam adres x i w bankowosci online taki istnieje. Pozniej podalam drugi
adres y i listy z banku przychodzily na adres y. W przelewie nie wiedzialam jaki podac adres i podalam adres x, gdyz taki widnial w bankowosci online. Przelew zostal zatrzymany a bank nie zwrocil pieniedzy na moje konto.
Przylecialam do Polski. Mial byc tydzien ale z powodow osobistych przesunie sie na dluzej. W jaki sposob moge odzyskac pieniadze?
Pewnke beda chcieli potwierdzenie adresu y ale nie posiadam przy sobie dokumentow
Ps. Moj angielski jest dosc slaby i nie wiem jak to zalatwic.
Prosze o pomoc, porady.
Z gory dziekuje.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #2 Ocena: 0

2018-04-30 10:35:08 (7 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Niestety nic nie zalatwisz bez zadzwonienia do nich i ustalenia jaki dokladnie jest problem i jak cofnac pieniadze na konto.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Emeryt56

Post #3 Ocena: 0

2018-04-30 12:06:50 (7 lat temu)

Emeryt56

Posty: 1680

Mężczyzna

Z nami od: 15-01-2018

Skąd: Montreal (Bristol)

W banku system informatyczny wykrył niezgodności i wstrzymał przelew do wyjaśnień. Po prostu zaszło podejrzenie że ktoś Ci kradnie pieniądze.
Dzwonić do banku i jak sobie słabo z angielskim radzisz to prosić o kogoś w banku co mówi po Polsku. Jednak trzeba zaznaczy że nie zawsze chcą bo rozmowy są nagrywane.
Bank zadając przez telefon kilka pytań jest w stanie ustalić że Ty to na pewno jesteś Ty.
Pytają nie tylko o dane osobowe ale też o dane związane z rachunkiem bankowym np jakie masz produkty (rodzaje kont , kredyty, itd)
Dzwoniąc w twoim imieniu to wiele nie załatwi bo złodziej też tak może.
W najgorszym wypadku to walić do banku w towarzystwie znającego język.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Werrr007

Post #4 Ocena: 0

2018-04-30 12:12:19 (7 lat temu)

Werrr007

Posty: 2

Kobieta

Z nami od: 27-01-2016

Skąd: Newcastle

Ok.
Dzieki za szybka odpowiedz.
Mam. Nadzieje ze uda sie to zalatwic.
Jutro zadzwonie i mam nadzieje ze problem zostanie zalatwiony.😉

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ChrisCov

Post #5 Ocena: 0

2018-04-30 16:46:34 (7 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2740

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Najtańszy numer do mojego banku to 0345 050 4585.
A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

ChrisCov

Post #6 Ocena: 0

2018-04-30 21:14:45 (7 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2740

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Cytat:

2018-04-30 12:06:50, Emeryt56 napisał(a):
W banku system informatyczny wykrył niezgodności i wstrzymał przelew do wyjaśnień. Po prostu zaszło podejrzenie że ktoś Ci kradnie pieniądze.

W rzeczy samej.
Cytat:

2018-04-30 12:06:50, Emeryt56 napisał(a):
Dzwonić do banku i jak sobie słabo z angielskim radzisz to prosić o kogoś w banku co mówi po Polsku. Jednak trzeba zaznaczy że nie zawsze chcą bo rozmowy są nagrywane.

Miałem podobną sytuację kilka miesięcy temu, że koleżanka z innego działu poprosiła mnie o pomoc, bo klient za wuja nic nie rozumiał po angielsku.
Cytat:

2018-04-30 12:06:50, Emeryt56 napisał(a):
Bank zadając przez telefon kilka pytań jest w stanie ustalić że Ty to na pewno jesteś Ty.

Bank stara się ustalić, co nie znaczy, że zawsze się to udaje. W większości przypadków tak, ale niektóre przekręty są na tyle dobre, że nie ma na nich bata. Używają przekierowań telefonicznych i znają odpowiedzi na pytania zadawane rzeczywistemu klientowi. W takich sytuacjach jest przydatny miSZCZ, czyli ja.
Powiedzmy rozmawiam z klientem, który się urodził w Bośni w miejscowości Prijedor. Szedł transfer do Indii w wysokości 97.800 funtów. Przekręt znał perfekcyjnie wszystkie odpowiedzi, a moi angielscy koledzy, którzy znają się na językach obcych jak świnia na galaktyce, by na 100% to przepuścili. Przekręt był wyluzowany i odpowiadał szybko oraz dokładnie na pytania, tylko, że powiedział "Pridziedor" jako miejsce urodzenia. Takie typowe miękkie "indiańskie" "dź" zamiast prawidłowego "j". Dzięki temu skasowałem ten transfer. Poza tym przekręty mają podobne wpadki na przykład z nazwiskami pochodzącymi z krajów byłej Jugosławii. Facet nazywał się "Hadzić" i do niego zadzwoniłem, bo transfer był mocno podejrzany. Jako, że w angielskim systemie nie ma litery "ć", występuje ona jako "c". Podobnie w moim nazwisku jest "ł", które jest zamienione na "l". Facet powiedział "HadziK" i wpadł jak śliwka w kupę. Anglicy o tym nie mają pojęcia, więc też by to przepuścili. Raz Niemiec o imieniu "Johann" przedstawił mi się jako "Dżohann". Nie ze mną takie triki.
W dodatku jestem eleastyczny i ignoruję logiczne błędy. N.p. nic nie miałem do dziadka, który urodził się w 1948 roku w Palestynie, chociaż w systemie pisało, że Izrael. Moi współpracownicy też nie mają o takich rzeczach pojęcia. Facet był rzeczywistym klientem, więc nie chciałem mu utrudniać z tego powodu życia i wysyłać go do fizycznego banku.
Cytat:

2018-04-30 12:06:50, Emeryt56 napisał(a):
Dzwoniąc w twoim imieniu to wiele nie załatwi bo złodziej też tak może.

Jak wyżej. Niektórzy z nich są jak gwiazdy NBA, choć tacy na co dzień się nie zdarzają.
Cytat:

2018-04-30 12:06:50, Emeryt56 napisał(a):
W najgorszym wypadku to walić do banku w towarzystwie znającego język.

Dodam, że trzeba 2 dowody tożsamości, w tym jeden ze zdjęciem. Może to być dowód osobisty, paszport, prawo jazdy plus list z councila lub wyciąg z konta bankowego.
Rumuńskich dowodów osobistych nie uznajemy :-] Mogą przychodzić tylko z paszportami. Wobec obywateli żadnego innego państwa nie wprowadzliśmy takich obostrzeń.

[ Ostatnio edytowany przez: ChrisCov 30-04-2018 21:17 ]

A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Richmond

Post #7 Ocena: 0

2018-04-30 22:23:46 (7 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Z tymi nazwiskami i wymowa, to nie jest jednoznaczne. Jak zapytasz sie mnie o moje, to odpowiem Ci angielska wersja, tak jak wszyscy ja wymawiaja. Ty mozesz wiedziec, ze po polsku jest inaczej, ale ja dam Ci angielska odpowiedz, bo pyta mnie obsluga angielskiego banku. Tak samo powiem Ci, ze urodzilam sie w Warsaw, a nie w Warszawie.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Lucy_J

Post #8 Ocena: 0

2018-05-01 10:13:46 (7 lat temu)

Lucy_J

Posty: 1199

Kobieta

Z nami od: 16-11-2012

Skąd: Hawarden

Ja to wymawiam nazwisko moje po 'angielsku' bo jest dlugie i chce ulatwic zadanie osobie po drugiej stronie bo i tak zle to wypowiedza i tak ;) Chris - niepokojace jest to ze twoi koledzy nie wylapuja takich niusansow. Zglosiles moze to jako jakis aspekt ktory mozna uzwglednic w szkoleniu? Oprocz nazwisk jest jeszcze wiele innych rzeczy ktorzy fraud specialist robia aby zidentyfikowac scam i zdemaskowac oszusta. Pewnie co instytucja finansowa to inne metody :) Ale zawsze ten sam.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ChrisCov

Post #9 Ocena: 0

2018-05-01 22:41:59 (7 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2740

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Cytat:

2018-04-30 22:23:46, Richmond napisał(a):
Z tymi nazwiskami i wymowa, to nie jest jednoznaczne. Jak zapytasz sie mnie o moje, to odpowiem Ci angielska wersja, tak jak wszyscy ja wymawiaja. Ty mozesz wiedziec, ze po polsku jest inaczej, ale ja dam Ci angielska odpowiedz, bo pyta mnie obsluga angielskiego banku. Tak samo powiem Ci, ze urodzilam sie w Warsaw, a nie w Warszawie.

Jeżeli w systemie masz Warsaw, to nie ma problemu. Jeśli masz, że Warszawa, to blokuję konto i nic mi z tego powodu nie zrobią. Masz prawo pójść do banku z 2 dowodami tożsamości i zmienić sobie na Warsaw, by było wygodniej. Problem polega na tym, że dla potencjalnych przestępców też tak właśnie będzie. Zawsze mogę powiedzieć, że podane przez Panią odpowiedzi nie zgadzają się z tymi, które są w naszym systemie i zostawię notatkę na Pani koncie na temat owej nieprawidłowości. Trik polega na tym, że niektóre przekręty są na tyle sprytne, że potrafią przejąć czyjeś konto, ale wymawiać wyrazy w języku rzeczywistego klienta już nie. Wielu nie zna kombinacji "sz", "rz", itp.
Jakieś 2 miesiące temu rozmawiałem z klientką, która była urodzona w Niemczech. Na wszystkie pytania odpowiadała mi z "chamskim" amerykańskim akcentem, który z językiem niemieckim nie miał nic wspólnego. Dodam, że 31 lat mieszkałem 15 km od niemieckiej granicy i jestem z tym językiem obeznany. Na pewno swojego miejsca urodzenia nie powinna wymawiać z amerykańskim akcentem. Na koniec jeszcze powiedziała, że przelewa 57.000 funtów na konto osoby o nazwisku "Dżohanson". To był Szwed, który nazywał się "Johansson".
Skasowałem transfer i powiedziałem, żeby poszła do banku z 2 dowodami tożsamości. Brałem pod uwagę, że mogła być to osoba, która w wieku 2-4 lat wyjechała do Stanów i spędziła tam dzieciństwo, ale nie małem na to dowodu. Nie mam szklanej kuli.

[ Ostatnio edytowany przez: ChrisCov 01-05-2018 22:57 ]

A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Emeryt56

Post #10 Ocena: 0

2018-05-01 22:53:57 (7 lat temu)

Emeryt56

Posty: 1680

Mężczyzna

Z nami od: 15-01-2018

Skąd: Montreal (Bristol)

Szczerze mówiąc to lepiej czasem się pofatygować do "okienka" niż mieć wyczyszczone konto.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,