MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Smart meter zawyża mi zużycie energii

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

Postów: 24

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

ChrisCov

Post #1 Ocena: 0

2017-12-14 21:34:16 (6 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2733

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Kilka miesięcy temu zgodziłem się na założenie smart metera, lecz dopiero teraz się zorientowałem, że moje zużycie energii jest zdecydowanie wyższe, niż zanim go miałem. O ile za prąd jeszcze ujdzie, to za gaz jest to więcej o 100-200%.
Spójrzcie na moje zużycie gazu poprzez cały okres bycia w First Utility bez smart metera:
Obrazek

W najzimniejsze miesiące w roku było to 45-65 m sześciennych na miesiąc. Jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby w najzimniejszy z zimnych dni, gdzie trzeba było grzać 24h na dobę, zużyło się więcej niż 4m^3.
Teraz przeszedłem do innego dystrybutora energii i dostałem maila, żeby spisać stan swoich liczników oraz przez kolejnych kilka dni sprawdzać zużycie. Okazało się, że między 5 a 12 grudnia zużyłem 35m^3 gazu, t.j. 5m^3 dziennie, co przy zużyciu miesięcznym dałoby w sumie 155m^3 gazu. Bywały dni, że było to 6-6,5m^3 na dobę. Jak to się ma do mojego poprzedniego zużycia w wymiarze 40-65m^3 w tych samych miesiącach przez ostatnie 2 lata? Nijak. To grubo ponad 100% więcej.
Napisałem pani z nowej firmy maila, że to bardzo dziwne, a ona mi odpowiedziała, że powinienem monitorować żużycie gazu przez dłuższy czas, a potem będę mógł ewentualnie poprosić o zrobienie mi testu poprawności działania smart meterów. To jednak by kosztowało, lecz nie napisała mi ile. Ile jeszcze mam czekać? Co mam zrobić z poprzednim dostarczycielem, skoro już z nimi nie jestem?

[ Ostatnio edytowany przez: ChrisCov 14-12-2017 21:41 ]

A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

AgentOrange

Post #2 Ocena: 0

2017-12-14 22:04:52 (6 lat temu)

AgentOrange

Posty: 2362

Mężczyzna

Z nami od: 17-05-2015

Skąd: Twickenham

A może stary licznik gazu zaniżał zużycie?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ChrisCov

Post #3 Ocena: 0

2017-12-14 22:12:18 (6 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2733

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Cytat:

2017-12-14 22:04:52, AgentOrange napisał(a):
A może stary licznik gazu zaniżał zużycie?

Chyba nie. Z rozliczenia rocznego wynika, że moje zużycie gazu wyniosło między listopadem 2016 a listopadem 2017 12500 kWh, a jako odnośnik podali przeciętny brytyjski dom, gdzie wyniosło ono w tym samym okresie 12000 kWh. Dodam, że dom jest 2 bedroom, semi-detached, ma w miarę dobry bojler (Worcester Junior 26i), ocieplone poddasze oraz ściany. Mieszkają w nim 3 osoby. Przeciętny brytyjski dom jest więc na pewno większy i mniej ocieplony, a wciąż zużywa się w nim mniej gazu.
A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Richmond

Post #4 Ocena: 0

2017-12-14 22:14:11 (6 lat temu)

Richmond

Posty: 28860

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Mi w 5 bed wyszlo ok. 13tys kWh za rok, wiec raczej poprzednio nie zanizalo Ci. Ja bym zlozyla reklamacje juz teraz na podstawie tych danych, ktore masz. Dom byl ten sam, piec ten sam, itp.

Oczywiscie mozesz dla spokoju sprawdzic piec, ale nie wiem dlaczego mialby nagle pobierac dwa razy tyle gazu. Zakladam tez, ze grzejesz w ten sam sposob?

Ale jak zlozyc reklamacje u poprzedniego dostawcy to nie wiem. Szkoda, ze wczesniej nie zorientowales sie, ze masz wyzsze rachunki.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ChrisCov

Post #5 Ocena: 0

2017-12-14 22:59:46 (6 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2733

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Cytat:

2017-12-14 22:14:11, Richmond napisał(a):
Mi w 5 bed wyszlo ok. 13tys kWh za rok, wiec raczej poprzednio nie zanizalo Ci. Ja bym zlozyla reklamacje juz teraz na podstawie tych danych, ktore masz. Dom byl ten sam, piec ten sam, itp.

Oczywiscie mozesz dla spokoju sprawdzic piec, ale nie wiem dlaczego mialby nagle pobierac dwa razy tyle gazu. Zakladam tez, ze grzejesz w ten sam sposob?

Ale jak zlozyc reklamacje u poprzedniego dostawcy to nie wiem. Szkoda, ze wczesniej nie zorientowales sie, ze masz wyzsze rachunki.

Dla odmiany, zarówno w 2015 jak i 2016 było to niecałe 11500 kWh. Smart meter został założony 5 maja 2017.
Gdzie mam reklamować? U poprzedniego dostawcy, czy u obecnego? Obecny zoferował tylko sprawdzenie poprawnego działania smart meterów i nie powiadomił mnie, ile to ma kosztować. Może to być kilkadziesiąt lub kilkaset funtów. Ponieważ nie może on sprawdzać sam mojego zucia energii, zaproponował mi zapisanie się do programu testowania smart meterów nowej generacji. Też nie wiadomo, ile by trwało ich założnie. Może pół roku, a może rok...

[ Ostatnio edytowany przez: ChrisCov 14-12-2017 23:01 ]

A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

andyopole

Post #6 Ocena: 0

2017-12-14 23:11:15 (6 lat temu)

andyopole

Posty: 12806

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Dali dziady niższą cenę za cubic meter ale podkrecili licznik. Gdzieś niedawno czytałem artykuł ze wszystkie smart netery oszukują na korzyść dostawcy. W Polsce też.

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

ChrisCov

Post #7 Ocena: 0

2017-12-14 23:24:18 (6 lat temu)

ChrisCov

Posty: 2733

Mężczyzna

Z nami od: 18-12-2008

Skąd: Coventry, West Midlands

Cytat:

2017-12-14 23:11:15, andyopole napisał(a):
Dali dziady niższą cenę za cubic meter ale podkrecili licznik. Gdzieś niedawno czytałem artykuł ze wszystkie smart netery oszukują na korzyść dostawcy. W Polsce też.

Poprzednia firma nie dała wcale niższej ceny za kubik. Nowa natomiast nie miała możliwości podkręcenia czegokolwiek. Moje wnioski wynikają z prostej kalkulacji - w tym miesiącu zużyłem 35 kubików gazu w tydzień, podczas gdy w najzimniejsze miesiące w 2015 i 2016 zużywałem maksymalnie 65 kubików w 31 dni. Jakby nie patrzeć ze średniej 2,1 kubika dziennie zrobiło się nagle 5 dziennie. To 2,4 raza tyle. Nie jest to więc 20% lub 30%, co już byłoby bardzo dużą różnicą. To 140%.
A very unrealistic man who thinks his ass is like wine - the older the better

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

minicab

Post #8 Ocena: 0

2017-12-15 00:39:05 (6 lat temu)

minicab

Posty: 1509

Mężczyzna

Z nami od: 08-05-2009

Skąd: U.K.

Dlatego od 2 miesiecy dzien w dzien nie odbieram telefonow z propozycja zalozenia smart meter. Odmowilem dwa razy a oni nadal dzwonia.
"One day you'll leave this world behind So live a life you will remember."

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andyopole

Post #9 Ocena: 0

2017-12-15 01:27:47 (6 lat temu)

andyopole

Posty: 12806

Mężczyzna

Z nami od: 20-09-2008

Skąd: Oregon

Ponieważ minął mi rok w nowym domu i mam już 12 rachunków zawzialem się i podliczyłem zużycie. Przeliczyłem na cubic meters bo u mnie wiadomo, jeszcze feety i cale.*YAHOO*

Za cały rok, ogrzewanie plus ciepła woda zużyłem 12.5 metra szesciennego gazu i zapłaciłem za to $553. Domek 100 metrów kwadratowych, ocieplony raczej symbolicznie (czyli wcale), okna aluminiowe, jednoszybowe. Mam cieplutko, nie mogę powiedzieć żebym oszczedzal.
Licznik gazu, staroswiecki, z obrotowym wskazowkami.

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mail

Marta2509

Post #10 Ocena: 0

2017-12-15 10:12:52 (6 lat temu)

Marta2509

Posty: 1769

Kobieta

Z nami od: 06-04-2016

Skąd: Kent

Cytat:

2017-12-15 00:39:05, minicab napisał(a):
Dlatego od 2 miesiecy dzien w dzien nie odbieram telefonow z propozycja zalozenia smart meter. Odmowilem dwa razy a oni nadal dzwonia.


Mnie meczyli w zeszlym roku praktycznie codziennie i do tego wysylali listy.

W koncu sie zgodzilam, musialam wziac wolne w pracy bo oczywiscie montuja je tylko od pon-pt od 9-16. , chlop przyszedl, wlazl pod schody, popatrzyl, stwierdzil ze cos tam przy liczniku jest za stare i to musi byc zmienione przez UK Power Networks a on jest z British Gas i nie moze, powiedzial ze ktos z UK Power sie bedzie kontaktowal i juz nigdy nie zadzwonili *YAHOO*

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,