Postów: 13 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
chrisbp |
Post #1 Ocena: 0 2015-08-25 20:22:33 (10 lat temu) |
 Posty: 122
Z nami od: 13-06-2013 Skąd: Zadupie w UK |
Zmieniałem dla właściciela swojego mieszkania dostawcę gazu z Utility Warehouse na British Gas. Zmiana teoretycznie powinna odbyć się bez problemów, jednak wystąpiły... Została ona wykonana przez internet pod koniec maja. W Utility Warehouse właściciel płacił za utrzymanie internetu, który miał notabene zarówno w UW (a którego nie miał, ponieważ wtedy miał jeszcze gaz w UW, a w tej firmie trzeba mieć przynajmniej dwie opcje, żeby korzystać z ich usług, no i płacił za gaz i za internet, ale internetu nie miał z UW, ponieważ założył w TalkTalk, mimo to UW musiał za niego płacić pełną stawkę, bo inaczej nie miałby gazu), jak i w TalkTalk (który miał). W połowie czerwca dostał informację, że dostawca jest już zmieniony i w tym też momencie usunął DD z konta odnośnie UW... Plus - zerwanie umowy z UW (czas nieokreślony) miało być się bez kosztów.
Niedawno dostał takie oto pismo z UW:
Poprosił mnie, żebym w jego imieniu napisał, że nie będzie tego płacił, bo jest już w British Gas i że mogą nawet iść z tym do sądu (nie zna ang), otrzymał taką oto odpowiedź:
No i teraz pytanie co z tym robić? Nie ma zamiaru tego płacić...
Druga kwestia - po zmianie dostawcy przyszedł pierwszy rachunek:
Załamał się i również poprosił mnie, żeby w jego imieniu spytał, co znaczy ta cena. Odpowiedź:
Co znaczą elementy zakreślone na czerwono? Wcześniejszy niezapłacony rachunek? Fakt faktem przed nim mieszkała tu jakaś Brytyjka i miała British Gas, a w momencie kiedy ona się wyprowadziła i wprowadził się on to zostało zmienione na UW. [ Ostatnio edytowany przez: chrisbp 25-08-2015 20:23 ]
|
 
|
 |
|
|
Richmond |
Post #2 Ocena: 0 2015-08-25 20:38:45 (10 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Radze zaplacic za ten internet te zalegle 50 funtow, bo nie warto psuc sobie historii kredytowej z powodu tak malej kwoty. Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.
Juz prawdopodobnie ma wpisy w historii kredytowej za brak platnosci, a jak przesla to do agencji odzyskujacej dlugi, to bedzie default, ktory bedzie wisial w historii kredytowej 6 lat.
Co do rachunku z BG, to wyglada na to, ze ustalili bardzo wysoki direct debit, nieadekwaty do zuzycia gazu i pradu i stad nadplata. Proponuje proposic o zmiane na mniejsza kwote, az dojdzie do wyrownania. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
karjo1 |
Post #3 Ocena: 0 2015-08-25 20:40:17 (10 lat temu) |
 Posty: 21252
Z nami od: 01-06-2008 |
W obu firmach zle naliczono okresy rozliczeniowe. Pozostaje odezwac sie do obu z informacja o dacie przejscia do innego dostawcy mediow i stanem licznikowym na ten dzien, z zestawem platnosci, jakie dokonano.
U pierwszego rozliczenie pewnie bedzie do poczatkow czerwca, u drugiego jest podliczony okres platnosci i rachunkow byc moze poprzedniego lokatora. Kwota 'in credit' jest nadplata, ale tak moze byc tylko pozornie, bo trzeba udowodnic dokonanie tej nadplaty, by zostala przepisana na nowe konto.
Zestawienie z BG jest na nazwisko lokatora, czy na 'occupier'?
PS. Tak czasem bywa, ze trzeba troche powalczyc i wyprostowac rachunki, taki urok  .
|
 
|
 |
|
chrisbp |
Post #4 Ocena: 0 2015-08-25 22:54:44 (10 lat temu) |
 Posty: 122
Z nami od: 13-06-2013 Skąd: Zadupie w UK |
Cytat: 2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.
Usługa (internet) nie mogła być anulowana, bo odłączono by też gaz. Poza tym przy zmianie dostawcy była wyraźna informacja, że zerwanie umowy i przejście do nowego odbywa się bez żadnych opłat, a tu nagle kara za odłączenie.
Cytat: 2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Co do rachunku z BG, to wyglada na to, ze ustalili bardzo wysoki direct debit, nieadekwaty do zuzycia gazu i pradu i stad nadplata. Proponuje proposic o zmiane na mniejsza kwote, az dojdzie do wyrownania.
Jak sami mogli to ustalić? Przecież opłatę za rachunki pobiera się po zużyciu danej ilości... Był gość spisać jakiś licznik, ale był tylko raz niedawno, jak było przejście na innego dostawcę to nikt nic nie spisywał.
Cytat: 2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
(...)u drugiego jest podliczony okres platnosci i rachunkow byc moze poprzedniego lokatora.
Obecny lokator mieszka tu od 8 lat.
Cytat: 2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
Kwota 'in credit' jest nadplata, ale tak moze byc tylko pozornie, bo trzeba udowodnic dokonanie tej nadplaty, by zostala przepisana na nowe konto.
Czyli jest 600f nadpłaty i nie trzeba nic płacić?
Cytat: 2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
Zestawienie z BG jest na nazwisko lokatora, czy na 'occupier'?
Na nazwisko lokatora. [ Ostatnio edytowany przez: chrisbp 25-08-2015 22:55 ]
|
 
|
 |
|
Richmond |
Post #5 Ocena: 0 2015-08-25 23:11:27 (10 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Cytat:
2015-08-25 22:54:44, chrisbp napisał(a):
Cytat: 2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.
Usługa (internet) nie mogła być anulowana, bo odłączono by też gaz. Poza tym przy zmianie dostawcy była wyraźna informacja, że zerwanie umowy i przejście do nowego odbywa się bez żadnych opłat, a tu nagle kara za odłączenie.
Jesli nie zgadzasz sie z tym to pisz odwolanie. Przeczytaj najpierw regulamin i dowiedz sie jak powinno sie zrezygnowac z internetu w przypadku zmiany dostawcy.
Problem nie rozwiaze sie sam i trzeba to wyjasnic. Mowienie, ze nie zaplaci sie, to szkodzenie samemu sobie.
Czy Ty w ogole wiesz na co sie zgodziles przelaczajac media? Wybrales opcje placenia direct debit, wiec firma wziela sobie jakas kwote z sufitu, ktora uznala za stosowne i ustawila direct debit.
Wlasciciel konta nie reagowal na to, ze pobieraja takie duze kwoty co miesiac. Jesli jest on juz starszy i nie potrafi pilnowac swoich spraw, to ktos inni musi to robic. Jak wyzej, poprosic o zmniejszenie kwoty direct debit lub wstrzymanie wplat w ogole, w zwiazku z duza nadplata na koncie.
Wybranie produktu, gdy placi sie po otrzymaniu rachunku jest zwykle drozsze. Wszystkie firmy daza do tego, zeby ustawic staly direct debit, a potem tylko wystawiac rachunki za faktyczne zuzycie. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
|
zealot |
Post #6 Ocena: 0 2015-08-25 23:23:42 (10 lat temu) |
 Posty: 1475
Z nami od: 18-06-2011 Skąd: Wigan |
Cytat:
2015-08-25 20:22:33, chrisbp napisał(a):
Załamał się i również poprosił mnie, żeby w jego imieniu spytał, co znaczy ta cena.
Tutaj nie ma co się załamywać, tylko trzeba się cieszyć. Po angielsku "in credit" znaczy że jest na plusie(niektórzy polacy myślą że to znaczy że ma się kredyt, czyli dług, hehe). Po prostu za wysoki direct debit był płacony, prawdopodobnie trzeba go trochę zmniejszyć. Można również zażądać zwrotu tych 600 funtów, jeśli masz takie widzi-mi-się.
|
 
|
  
|
|
chrisbp |
Post #7 Ocena: 0 2015-08-26 01:02:11 (10 lat temu) |
 Posty: 122
Z nami od: 13-06-2013 Skąd: Zadupie w UK |
Do postu wyżej:
3 pozycje DD to płatności od końca maja... Ale dostawca został zmieniony na początku czerwca. Rozumiem, że pierwszy rachunek dopiero przyjdzie? Jeśli tak, to co znaczy "total charges"?
"Was in credit" - czyli była nadpłata na 308.74. Zostało nadpłacone przez DD 690. To skąd te 603.58? Rachunki wyniosły tylko 87f?
|
 
|
 |
|
Richmond |
Post #8 Ocena: 0 2015-08-26 08:27:32 (10 lat temu) |
 Posty: 29554
Z nami od: 06-02-2007 Skąd: Surrey |
Przeciez masz tam rozliczenie zuzycia energii.
Masz na poczatku, ze konto bylow kredycie ponad 300 funtow, potem 3 x direct debit, a potem zuzycie pradu, ktore kosztowalo tyle i tyle (nie widze obrazka w pracy) i na koncu, po odliczeniu tego zuzycia, ciagle jestes w kredycie 600 funtow.
Jedyne co by nalezalo zrobic, to poprosic o zatrzymanie direct debitu do czasu wyrownania stanu konta lub zmniejszenie kwoty do minimalnej. Ale to napisalismy juz 3 razy. Carpe diem.
|
 
|
 |
|
andypolo |
Post #9 Ocena: 0 2015-08-26 19:40:38 (10 lat temu) |
 Posty: 2980
Z nami od: 27-03-2010 Skąd: C-L-S |
Rozliczenie jest za okres 12/03/15 -18/07/15
Na początku miałes nadpłatę w wysokości 308.74. Pobrali 690.00
308.74 + 690.00 = 998.74
Zużyłeś gazu za kwotę 395.16
998.74 - 395.15 = 603.58
Masz nadpłatę 603.58. Teraz rozumiesz?
Jak wyżej Ci doradzają zmniejsz DD.
|
 
|
 |
|
teresa2462 |
Post #10 Ocena: 0 2023-04-29 14:37:28 (2 lata temu) |
 Posty: 449
Z nami od: 26-03-2009 Skąd: walia |
Heyka! Czy ktos z Was ma gaz i prad w Utility Warehouse i czy faktycznie jest tak tanio w porównaniu z innymi dostawcami i czy jest jakis haczyk?
|
 
|
 |
|