MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

British Gas i Utility Warehouse

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

Postów: 13

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

chrisbp

Post #1 Ocena: 0

2015-08-25 20:22:33 (10 lat temu)

chrisbp

Posty: 122

Mężczyzna

Z nami od: 13-06-2013

Skąd: Zadupie w UK

Zmieniałem dla właściciela swojego mieszkania dostawcę gazu z Utility Warehouse na British Gas. Zmiana teoretycznie powinna odbyć się bez problemów, jednak wystąpiły... Została ona wykonana przez internet pod koniec maja. W Utility Warehouse właściciel płacił za utrzymanie internetu, który miał notabene zarówno w UW (a którego nie miał, ponieważ wtedy miał jeszcze gaz w UW, a w tej firmie trzeba mieć przynajmniej dwie opcje, żeby korzystać z ich usług, no i płacił za gaz i za internet, ale internetu nie miał z UW, ponieważ założył w TalkTalk, mimo to UW musiał za niego płacić pełną stawkę, bo inaczej nie miałby gazu), jak i w TalkTalk (który miał). W połowie czerwca dostał informację, że dostawca jest już zmieniony i w tym też momencie usunął DD z konta odnośnie UW... Plus - zerwanie umowy z UW (czas nieokreślony) miało być się bez kosztów.

Niedawno dostał takie oto pismo z UW:

Obrazek

Poprosił mnie, żebym w jego imieniu napisał, że nie będzie tego płacił, bo jest już w British Gas i że mogą nawet iść z tym do sądu (nie zna ang), otrzymał taką oto odpowiedź:

Obrazek

No i teraz pytanie co z tym robić? Nie ma zamiaru tego płacić...

Druga kwestia - po zmianie dostawcy przyszedł pierwszy rachunek:

Obrazek

Załamał się i również poprosił mnie, żeby w jego imieniu spytał, co znaczy ta cena. Odpowiedź:

Obrazek

Co znaczą elementy zakreślone na czerwono? Wcześniejszy niezapłacony rachunek? Fakt faktem przed nim mieszkała tu jakaś Brytyjka i miała British Gas, a w momencie kiedy ona się wyprowadziła i wprowadził się on to zostało zmienione na UW.

[ Ostatnio edytowany przez: chrisbp 25-08-2015 20:23 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #2 Ocena: 0

2015-08-25 20:38:45 (10 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Radze zaplacic za ten internet te zalegle 50 funtow, bo nie warto psuc sobie historii kredytowej z powodu tak malej kwoty. Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.

Juz prawdopodobnie ma wpisy w historii kredytowej za brak platnosci, a jak przesla to do agencji odzyskujacej dlugi, to bedzie default, ktory bedzie wisial w historii kredytowej 6 lat.

Co do rachunku z BG, to wyglada na to, ze ustalili bardzo wysoki direct debit, nieadekwaty do zuzycia gazu i pradu i stad nadplata. Proponuje proposic o zmiane na mniejsza kwote, az dojdzie do wyrownania.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

karjo1

Post #3 Ocena: 0

2015-08-25 20:40:17 (10 lat temu)

karjo1

Posty: 21252

Mężczyzna

Z nami od: 01-06-2008

W obu firmach zle naliczono okresy rozliczeniowe. Pozostaje odezwac sie do obu z informacja o dacie przejscia do innego dostawcy mediow i stanem licznikowym na ten dzien, z zestawem platnosci, jakie dokonano.
U pierwszego rozliczenie pewnie bedzie do poczatkow czerwca, u drugiego jest podliczony okres platnosci i rachunkow byc moze poprzedniego lokatora. Kwota 'in credit' jest nadplata, ale tak moze byc tylko pozornie, bo trzeba udowodnic dokonanie tej nadplaty, by zostala przepisana na nowe konto.
Zestawienie z BG jest na nazwisko lokatora, czy na 'occupier'?

PS. Tak czasem bywa, ze trzeba troche powalczyc i wyprostowac rachunki, taki urok ;).

Do góry stronyOnline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

chrisbp

Post #4 Ocena: 0

2015-08-25 22:54:44 (10 lat temu)

chrisbp

Posty: 122

Mężczyzna

Z nami od: 13-06-2013

Skąd: Zadupie w UK

Cytat:
2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.

Usługa (internet) nie mogła być anulowana, bo odłączono by też gaz. Poza tym przy zmianie dostawcy była wyraźna informacja, że zerwanie umowy i przejście do nowego odbywa się bez żadnych opłat, a tu nagle kara za odłączenie.

Cytat:
2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Co do rachunku z BG, to wyglada na to, ze ustalili bardzo wysoki direct debit, nieadekwaty do zuzycia gazu i pradu i stad nadplata. Proponuje proposic o zmiane na mniejsza kwote, az dojdzie do wyrownania.

Jak sami mogli to ustalić? Przecież opłatę za rachunki pobiera się po zużyciu danej ilości... Był gość spisać jakiś licznik, ale był tylko raz niedawno, jak było przejście na innego dostawcę to nikt nic nie spisywał.

Cytat:
2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
(...)u drugiego jest podliczony okres platnosci i rachunkow byc moze poprzedniego lokatora.

Obecny lokator mieszka tu od 8 lat.

Cytat:
2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
Kwota 'in credit' jest nadplata, ale tak moze byc tylko pozornie, bo trzeba udowodnic dokonanie tej nadplaty, by zostala przepisana na nowe konto.

Czyli jest 600f nadpłaty i nie trzeba nic płacić?

Cytat:
2015-08-25 20:40:17, karjo1 napisał(a):
Zestawienie z BG jest na nazwisko lokatora, czy na 'occupier'?

Na nazwisko lokatora.

[ Ostatnio edytowany przez: chrisbp 25-08-2015 22:55 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #5 Ocena: 0

2015-08-25 23:11:27 (10 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Cytat:

2015-08-25 22:54:44, chrisbp napisał(a):
Cytat:
2015-08-25 20:38:45, Richmond napisał(a):
Zwlaszcza, ze wina jest po Waszej stronie, bo nie anulowaliscie uslugi i zostala ona odlaczona.

Usługa (internet) nie mogła być anulowana, bo odłączono by też gaz. Poza tym przy zmianie dostawcy była wyraźna informacja, że zerwanie umowy i przejście do nowego odbywa się bez żadnych opłat, a tu nagle kara za odłączenie.

Jesli nie zgadzasz sie z tym to pisz odwolanie. Przeczytaj najpierw regulamin i dowiedz sie jak powinno sie zrezygnowac z internetu w przypadku zmiany dostawcy.

Problem nie rozwiaze sie sam i trzeba to wyjasnic. Mowienie, ze nie zaplaci sie, to szkodzenie samemu sobie.

Czy Ty w ogole wiesz na co sie zgodziles przelaczajac media? Wybrales opcje placenia direct debit, wiec firma wziela sobie jakas kwote z sufitu, ktora uznala za stosowne i ustawila direct debit.

Wlasciciel konta nie reagowal na to, ze pobieraja takie duze kwoty co miesiac. Jesli jest on juz starszy i nie potrafi pilnowac swoich spraw, to ktos inni musi to robic. Jak wyzej, poprosic o zmniejszenie kwoty direct debit lub wstrzymanie wplat w ogole, w zwiazku z duza nadplata na koncie.

Wybranie produktu, gdy placi sie po otrzymaniu rachunku jest zwykle drozsze. Wszystkie firmy daza do tego, zeby ustawic staly direct debit, a potem tylko wystawiac rachunki za faktyczne zuzycie.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

zealot

Post #6 Ocena: 0

2015-08-25 23:23:42 (10 lat temu)

zealot

Posty: 1475

Mężczyzna

Z nami od: 18-06-2011

Skąd: Wigan

Cytat:

2015-08-25 20:22:33, chrisbp napisał(a):


Obrazek

Załamał się i również poprosił mnie, żeby w jego imieniu spytał, co znaczy ta cena.


Tutaj nie ma co się załamywać, tylko trzeba się cieszyć. Po angielsku "in credit" znaczy że jest na plusie(niektórzy polacy myślą że to znaczy że ma się kredyt, czyli dług, hehe). Po prostu za wysoki direct debit był płacony, prawdopodobnie trzeba go trochę zmniejszyć. Można również zażądać zwrotu tych 600 funtów, jeśli masz takie widzi-mi-się.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailNumer gadu-gadu

chrisbp

Post #7 Ocena: 0

2015-08-26 01:02:11 (10 lat temu)

chrisbp

Posty: 122

Mężczyzna

Z nami od: 13-06-2013

Skąd: Zadupie w UK

Do postu wyżej:
3 pozycje DD to płatności od końca maja... Ale dostawca został zmieniony na początku czerwca. Rozumiem, że pierwszy rachunek dopiero przyjdzie? Jeśli tak, to co znaczy "total charges"?
"Was in credit" - czyli była nadpłata na 308.74. Zostało nadpłacone przez DD 690. To skąd te 603.58? Rachunki wyniosły tylko 87f?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #8 Ocena: 0

2015-08-26 08:27:32 (10 lat temu)

Richmond

Posty: 29554

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Przeciez masz tam rozliczenie zuzycia energii.

Masz na poczatku, ze konto bylow kredycie ponad 300 funtow, potem 3 x direct debit, a potem zuzycie pradu, ktore kosztowalo tyle i tyle (nie widze obrazka w pracy) i na koncu, po odliczeniu tego zuzycia, ciagle jestes w kredycie 600 funtow.

Jedyne co by nalezalo zrobic, to poprosic o zatrzymanie direct debitu do czasu wyrownania stanu konta lub zmniejszenie kwoty do minimalnej. Ale to napisalismy juz 3 razy.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

andypolo

Post #9 Ocena: 0

2015-08-26 19:40:38 (10 lat temu)

andypolo

Posty: 2980

Mężczyzna

Z nami od: 27-03-2010

Skąd: C-L-S

Rozliczenie jest za okres 12/03/15 -18/07/15
Na początku miałes nadpłatę w wysokości 308.74. Pobrali 690.00
308.74 + 690.00 = 998.74
Zużyłeś gazu za kwotę 395.16
998.74 - 395.15 = 603.58
Masz nadpłatę 603.58. Teraz rozumiesz?
Jak wyżej Ci doradzają zmniejsz DD.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

teresa2462

Post #10 Ocena: 0

2023-04-29 14:37:28 (2 lata temu)

teresa2462

Posty: 449

Kobieta

Z nami od: 26-03-2009

Skąd: walia

Heyka! Czy ktos z Was ma gaz i prad w Utility Warehouse i czy faktycznie jest tak tanio w porównaniu z innymi dostawcami i czy jest jakis haczyk?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 2 - [ przejdź do strony: 1 | 2 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,