MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Problem z bankiem Natwest i utrata zdolności kredytowej prze IVA

 

Brak odpowiedzi

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

gruzin77

Post #1 Ocena: 0

2015-07-10 16:07:37 (10 lat temu)

gruzin77

Posty: 1

Z nami od: 01-01-1970

Początek sięga momentu przyznania wspólnej pożyczki z moją małżonką w maju 2009 roku. W czasie trwania procesu rozwodowego (marzec 2012 – luty 2013) postanowiliśmy z małżonką (obecnie ex) uregulować naszą wspólną pożyczkę, w związku z tym odbyliśmy dwukrotnie (maj i wrzesień 2012) spotkanie w oddziale banku Natwest. Bank za każdym razem znajdował przeszkody formalne, które uniemożliwiały wspólne uregulowanie naszych zobowiązań finansowych, pomimo propozycji wysuniętej w liście z pracownika centrali bank Natwest(propozycja podziału na 2 cześci, usunięcia imienia jednej z osób ze wspólnej pożyczki, lub zaciągniecie nowej pożyczki).
Moja żona (obecnie ex) wstąpiła do programu IVA (Individual voluntary arrangements) prawdopodobnie w październiku 2012. Poinformowano mnie o tym w czasie spotkania mediacyjnego w pazdzierniku 2012, nie dostarczając informacji o jakichkolwiek konsekwencjach dla mnie.
Dowiedziałem się o mojej nowej sytuacji przy próbie zapłaty za zakupy w Lidlu listopadzie 2012 - moja karta została anulowana. Poprzez wstąpienie mojej żony do IVA, Bank w swoich działaniach postanowił zablokować moje konta indywidualne, dostęp do bankowości internetowej, anulować kartę płatniczą i nie poinformował mnie o tym . Z tego powodu nie posiadam również dokładnej daty ataku na konta. Wszelkie formalności musiałem dokonywać bezpośrednio w oddziale banku Natwest. Wspomnę, że nawet pracownicy banku byli zaskoczeni sposobem potraktowania mojej osoby i próbowali stawać w mojej obronie jako dobrego klienta banku – ale ich uwagi nie były przyjmowane do wiadomości w centrali banku (Credit Management Services - Natwest Bank). Jednak obowiązkiem banku jest informowanie o wszelkich zmianach, które dotyczą ich klientów. Bank powinien mnie poinformować o potrzebie wypowiedzenia mi konta na 60 dni przed terminem. Dałoby to mi szansę na pozytywne rozwiązanie tej sytuacji, np. zaciągnięcie nowego kredytu na spłatę problematycznego kredytu. Moja wiarygodność kredytowa w tamtym czasie prawdopodobnie by mi na to by pozwoliła (dobry wynik kredytowy z Experian).
Pożyczkę w Natwest spłacałem (swoją część i byłej małżonki) zgodnie z warunkami pomimo utrudnień ze strony banku: zablokowanie konta z którego pobierano raty pożyczki. Zostałem zmuszony do przeniesienia wszelkich moich zobowiązań finansowych do nowego banku Halifax w trybie natychmiastowym (miałem tylko 2 tygodnie), co stanowiło spore wyzwanie księgowe i nie gwarantowało dopełnienia formalności w przewidzianych terminach. Odbyłem też parę stresujących rozmów z wierzycielami odnośnie skasowanych poleceń zapłaty i konsekwencjach nie odnowienia ich w uzgodnionych umowami terminach.
Spłata pożyczki została przeniesiona pod nadzór firmy windykacyjnej Triton (podlegającej Natwest) – utraciłem bezpośredni dostęp do zarządzania spłatami. Zacząłem być nękany przez w/w firmę comiesięcznymi przypomnieniami o terminowym spłacaniu pożyczki – mailowo i sms-ami, nawet pomimo natychmiastowego ustawienia polecenia zapłaty (direct debit). Od chwili przejęcia kontroli nad spłatą pożyczki przez Triton spłaty pożyczki nie były zgodne z warunkami umowy. Moja zdolność kredytowa znacząco spadła co odnotowano w raporcie z Experiana.
Umowa przewidywała 84 raty miesięcznie (łącznie do czerwca 2016). Bank pobierał pieniądze od obu stron.
Moje wszelkie próby ratowania sytuacji zostały odrzucone przez Natwest. Bank odmówił usunięcia imienia byłej żony ze wspólnej pożyczki lub podzielenia jej. Działania banku były oparte na ich własnej polityce o nazwie ”One view”, do której odmówiono mi wglądu wielokrotnie.
Od stycznia do grudnia 2013 miałem sprawę u Rzecznika Praw Konsumenta do spraw finansów. Rozwiązania proponowane przez rzecznika zostały przeze mnie odrzucone po konsultacjach z kredytowymi agencjami informacyjnymi (Experian i Equifax). Żadne z propozycji ugody nie rozwiązywało problemu zdolności kredytowej.
Spłata zaległej części pożyczki poprzez zaciągnięcie nowej nie była możliwa, z powodu braku wiarygodności kredytowej (!) a co za tym idzie automatycznej odmowie banków. Próby zaciągnięcia kredytu odrzucono – na podstawie markera(default) z banku na moim raporcie kredytowym z marca 2013 - Experian. Marker przestanie mieć wpływ na moją zdolność kredytowa w marcu 2019 roku !!! (6 lat)
Moja sprawa jest w rękach prawników, ale jest bardzo kosztowna i nie gwarantuje zwyciestwa w sądzie.
Poszukuję wszelkiej formy pomoc w związku z moją obecną walką z bankiem NatWest.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,