Na poczatku opowiem Wam swoja historie. Krotka bedzie. Otoz dokladnie 4 lipca wylatuje z Warszawy w strone Wysp, by po przesiadce, dostac sie do stolicy Szkocji. Wysiade z kolezanka, ktora byla tam w roku ubieglym dlatego, szczegolnie na poczatku, bede liczyl na jej pomocne slowo. Tylko ze nie chce byc dla niej ciezarem i o wszystko pytac, jak gdybym byl pierwszy raz w obcym kraju (tak naprawde to bede... no, nie liczac paru wypraw do sasiadow poludniowych po alkohol i na koncerty do do braci zachodnich).
Tak wiec pierwsze pytanie: Czy komorka jest absolutnie niezbednym urzadzeniem i jak wyglada sprawa z ichnimi prepaidami? W Polszy telefonu nie posiadam, lecz stan wyzszej koniecznosci zapewne zaistnieje. Wszak jakis kontakt podawac musze...
Pytanie numero due: Jestem 22 letnim studentem, ktorego fizjonomia nie odbiega za bardzo od normy europejskiej (o ile taka norma wogole istnieje), jednak posiadam pewna ceche, ktora w spoleczenstwie polskim nie zawsze byla akceptowana. Mianowicie wlosy dosc dlugie. Czy to jest jakis problem przy ewentualnych poszukiwaniach pracy, a jesli tak to w jakich "zawodach"? Wiem, ze to pytanie bedzie troche na wyrost, ale chodzi mi o konserwatyzm Szkotow w tej kwestii...
Pytanie number drei: Czy w Edynburgu sa jakies "fabryki" (szeroko rozumiana praca fizyczna mnie interesuje - zwijanie cukierkow, noszenie kartonikow or sth.)? Z angielskim nie miewalem problemu, ale wiem, ze ich angielski jest inny niz ten sliczny co nim na BBC mowia

Next question: Kolega mi napomknal, ze jeszcze w Polsce powinienem napisac swoje CV i przy okazji skserowac je kilkanascie razy. Wydatek zaden, a koncepcyjnie moze sie przydac.
a tak btw: Wlasciwie jakie oni maja bezrobocie?

Co jest absolutnym musem, ktory musze zabrac, a wychodzi poza zwykle przedmioty jak ubranie, przybory do higieny osobistej oraz telefon (ewentualnie)? Nie chcialbym obudzic sie z reka w nocniku na miejscu.