MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Przewidywane problemy z agencja w zdaniu mieszkania...

 

Postów: 6

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Zbyszek2019

Post #1 Ocena: 0

2019-03-17 11:04:11 (5 lat temu)

Zbyszek2019

Posty: 3

Mężczyzna

Z nami od: 17-03-2019

Skąd: Bognor Regis

Cześć

Za miesiąc kończę wynajmować mieszkanie przez agencje. I tego tytułu mam pare pytań.

1. Czy przy check out muszę być w mieszkaniu ?.

Głupie pytanie ale musiałem je zadać bo: kończę wynajem według umowy 6/04/19 a to jest sobota. I powiedziano mi w agencji ze wtedy nikt od nich nie pracuje i sprawdzenie dopiero zrobią w wtorek jak osoba która się tym zajmuje będzie miała czas... Ja zaproponowałem ze możemy sprawdzenie zrobić 4/04/19 w czwartek... to mi odpowiedzieli ze to nie zgodne z prawem... czy na pewno ?. Za sprawdzenie zapłacę 90 funtów...

2. Zdanie kluczy... Pani w agencji kazała je przynieść i wrzucić do jakiejś skrzyneczki na parkingu przed biurem agencji z racji ze oni nie pracują w sobotę 6/04/19... bez żadnego potwierdzenia. Opcjonalnie mogę je przyniesieni do ich biura jak będzie otwarte.

Zawsze jak zdawałem mieszkanie przy check out był ktoś z agencji i odbierał klucze i podpisałam mi "Property Handover Report". I potwierdzał odebranie kluczy i odbiór mieszkania.

Gdy zapytałem czy oni tez tak zrobią powiedzieli ze nie i każda agencja ma inne procedury. Czy to jest normalne ?.

Czy muszę mieć podpisany "Property Handover Report" i potwierdzone zdanie kluczy na piśmie, przed zdaniem mieszkania ?.


3. Mieszkanie było nowe co dopiero po remoncie. Z racji tego po wprowadzeniu się na podłodze , płytkach były w paru miejscach brudne miejsca po farbie, fudze. Było to zgłaszane do agencji i mam zdjęcia. Ale Agencja ich nie usunęła (przysłała tylko kogoś kto przetarł podłogę jakimiś ściereczkami ale mało to pomogło) i co teraz ?, mogę to zostawić tak jak jest, czy muszę to wyczyścić ?. Dodam ze np w łazience plamy czy przebarwienia na czarnych płytkach po białej fudze są nie do usunięcia.

4. W paru miejscach w czasie wynajmu delikatnie uszkodziła się podłoga, np w łazience odprysk na płytce 3 na 3 mm, albo w salonie panel podłogowy jakąś dziurka czy wgniecenie. Są takie 2 albo trzy miejsca. Czy to da się podciągnąć pod normalne zużycie "normal tear and wear" ?.

5. Lustra w łazience były nowe... ale po roku mieszkania maja ślady korozji ( rdzawe plamki na brzegach lustra - duże i widoczne) czy to jest normalne zużycie czy agencja potraci mi za wymianę tych luster ?. Jak tak czy kupić samemu i wymienić ?.

6. W umowie mam zapisane ze mam oddając mieszkanie umyć okna z zewnątrz i wewnątrz. Mieszkam na 2 pietrze wiec umycie niektórych okien może być niemożliwe. Na poprzednim mieszkaniu nie wymagano abym mył okna z zewnątrz, co więcej powiedziano mi ze odpowiadam za to co jest wewnątrz mieszkania a nie na zewnątrz. Jak to jest w końcu ?.

Dodam ze mieszkanie będzie pomalowane i wysprzatane na błysk.

Chcę się jednak ustrzec niepotrzebnych strat finansowych... sami rozumiecie.

Jak ktoś może pomóc rozwiązać moje wątpliwości bardzo proszę o rady i sugestie.

Pozdrawiam

Zbyszek

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Zbyszek2019

Post #2 Ocena: 0

2019-03-17 23:50:28 (5 lat temu)

Zbyszek2019

Posty: 3

Mężczyzna

Z nami od: 17-03-2019

Skąd: Bognor Regis

Nikt nic nie doradzi ?

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #3 Ocena: 0

2019-03-18 08:15:21 (5 lat temu)

Richmond

Posty: 28860

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

1. Czy przy check out muszę być w mieszkaniu ?.

Nie musisz, ale lepiej byc, bo w razie czego mozesz wyklocic sie o cos na miejscu.

Nie ma czegos takiego jak niezgodne z prawem wczesniejsze inventory. Moze byc zrobione w czwartek, ale badz gotowy na zdanie kluczy tego dnia. Nie licz na to, ze bedziesz mogl przyjsc i cos naprawic.

2. Mozesz oddac klucze wczesniej. Nie musisz miec nic podpisane, po prostu oddajesz klucze i tyle. Kazda agencja robi po swojemu. Nie ma odgornych wytycznych. Najlepiej na pismie (w mailu) ustalic, ze tego i tego dnia oddajesz klucze.

3. Pokazesz im zdjecia z dnia wprowadzenia sie i odwolasz do wczesniej korespondencji. Wlasnie dlatego lepiej byc przy inventory, niz nie byc.

4. Jak jest to normalne zuzycie.

5. Nie Twoj problem, ze landlord kupil takie, a nie inne lustra, ktore skorodowaly. Zuzycie.


Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Zbyszek2019

Post #4 Ocena: 0

2019-03-21 14:55:18 (5 lat temu)

Zbyszek2019

Posty: 3

Mężczyzna

Z nami od: 17-03-2019

Skąd: Bognor Regis

Dziekuje za odpowiedz.

Co do luster byłem się zapytać w Citizen Advice... strata czasu, nic nie doradzili tylko zadzwonili do agencji z pytaniami. Porażka.
Sam napisałem do agencji w sprawie tych luster i zapytałem czy mogą się zapytać Landlorda jak to będzie traktowane, wysłałem do nich również zdjęcia jak te lustra wyglądają. To mi odpisali "Jeśli chodzi o lustra, gdy mój kolega ukończy raport z sprawdzenia i wyśle go do Landlorda, aby ocenić, będziemy mogli doradzić, jak chciałby to załatwić. Przykro mi, że w tej chwili nie mogę podać więcej informacji na ten temat.

Co proponujesz zrobić ?.

Takie lustro kosztuje na ebayu 34 funty. Jak by miało dojść do wymiany to policzą 3 razy tyle.
Czy jak będą chcieli mnie za nie skasować to rozpocząć Dispute w przechowalni depozytu ?.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

ZlotaPerla1

Post #5 Ocena: 0

2019-03-21 15:34:31 (5 lat temu)

ZlotaPerla1

Posty: n/a

Konto usunięte

Przecież te lustra nie są pobite? chyba ...

Dziwny ten cały post.
Trzech nas w jednym ciele: Anioł, Diabeł i JA

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Richmond

Post #6 Ocena: 0

2019-03-21 15:36:58 (5 lat temu)

Richmond

Posty: 28860

Kobieta

Z nami od: 06-02-2007

Skąd: Surrey

Patrz punkt 5. Problem landlorda, ze kupil kiepski produkt.
Carpe diem.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Emeryt56

Post #7 Ocena: 0

2019-03-21 17:43:07 (5 lat temu)

Emeryt56

Posty: 1660

Mężczyzna

Z nami od: 15-01-2018

Skąd: Montreal (Bristol)

Z tymi lustrami to Ty od dawna powinieneś "atakować" agencję żeby Ci je wymienili bo to właściciel jest odpowiedzialny za taką słabą jakość lustra.
Inaczej mówiąc , co sobie wybrali to takie mają.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

 

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,