MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Budujemy dom

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 20 z 29 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 19 | 20 | 21 ... 27 | 28 | 29 ] - Skocz do strony

Str 20 z 29

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Andy10

Post #1 Ocena: 0

2010-09-16 09:47:23 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , ciag dalszy scenariusza dzialan zwiazanych z budowa domu , przechodzimy przez kluczowe momenty zanim mury zaczna sie piac do gory , wymienie je teraz :
-wizyta geodety ktory musi wytyczyc wymiary domu na dzialce zgodnie z zatwierdzonym projektem i wpisem do ksiazki budowy.
-wykop pod fundament- z reguly projektant zaklada, ze warunki gruntowe sa korzystne ale tak naprawde jak sa okazuje sie po wykonaniu wykopow pod fundamenty , jest to czas aby uprawniona osoba np.architekt jesli podpisaliscie z nim umowe o nadzor autorski budowy lub wyznaczony przez was specjalista –inspektor nadzoru , powinina ocenic rodzaj gruntu i jego jednorodnosc , czasem na jednej dzialce spotyka sie dwa rozne rodzaje gruntu na przyklad piasek i glina.
-kolejny etap zwiazany z fundamentami to odbior zbrojenia i szalowania przed zalaniem betonem ,dobrze wykonany fundament to solidna podstawa domu , wazne aby byl wykonany zgodnie z projektem tzn. nie tylko zbrojenie , wymiary ale tez rodzaj betonu jakiego uzyto do fundamentow
-kolejny etap po niezbednej przerwie technologicznej na wyschniecie betonu to przeciwwilgociowa izolacja fundamentu zanim zostanie on przysypany ziemia .
-nastepny etap to przygotowanie i wlasciwe ulozenie (szczelne, polaczenia ) z wyprowadzeniem na zewnatrz murow fundamentowych , kanalizacji odplywowej z miejsc w ktorych wedlug planu bedzie kuchnia i lazienka.
-kolejny etap to zasypanie piaskiem lub tluczniem(kruszonym kamieniem ) wewnetrznych powierzchni w przyszlym budynku i zrobienie izolacji poziomej oddzielajacej grunt od pierwszej warstwy podlogi parteru tzw zacierki betonowej , po wyschnieciu ktorej mozna przystepowac do budowy scian zewnetrznych parteru .

Ok, dosc na teraz , wracam do pracy , ciag dalszy w nastepnym poscie ,pozdrawiam Andy

the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #2 Ocena: 0

2010-09-21 09:59:46 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , napisze dzisiaj kilka zdan na temat finansowania budowy domu , w czasie budowy wlasnego domu bedzie wiele momentow kiedy bedziecie potrzebowac gotowki zeby za cos zaplacic , aby ogarnac finanse powinno sie zaplanowac wydatki inaczej mowiac zrobic plan przeplywu gotowki , zrobic zestawienie przewidywanych wydatkow w kolejnych etapach budowy i porownac z dostepnymi funduszami . Jak go zrobic? , mozna na papierze z kalkulatorem w reku albo skorzystac z jakiegos komputerowego arkusza kalkulacyjnego.Rozpoczynamy od okreslenia calkowitych wydatkow zwiazanych z inwestycja , dzielimy wydatki na kolejne etapy budowy.
Plan okresla fundusze ktorymi dysponujemy w gotowce na budowe domu , ewentualne przychody z kolejnych wyplat za prace ,pozyczki od rodziny , znajomych lub (np. ze sprzedazy mieszkania czy krotkoterminowy kredyt gotowkowy na zalatanie niewielkiej dziury w budzecie)
Po wypisaniu wszystkich danych o zrodlach finansowania i kwotach nalezy wpisac kwoty wydatkow w kolejnych miesiacach budowy/etapach. Koszty budowy obejmuja wiele pozycji , uzgodniony z wykonawca jesli go wynajmiecie harmonogram budowy okresla jakie roboty beda wykonane , kiedy sa planowane zakupy materialow w jakiej ilosci i ile trzeba bedzie zaplacic. Trzeba przewidziec rezerwe na nieprzewidziane wydatki siegajaca 10-15% ogolnych kosztow budowy (doswiadczeni budowlancy mowia zrob kosztorys budowy pomnoz go przez 3 a moze zmiescisz sie w kosztach – jest w tym troche prawdy) skad sie to biora takie rozbieznosci , poniewaz nikt z nas budujacych po raz pierwszy nie ma wlasciwego doswiadczenia w sporzadzaniu takich planow finansowych –trudno przewidziec wszystkie wydatki , moze warto wynajac do pomocy fachowca. Kiedy skonczy sie gotowka musimy wspierac sie kredytem bankowym na budowe domu –to generuje kolejne wydatki takie jak koszty otrzymania kredytu-prowizja bankowa, wycena nieruchomosci ,wpis do ksiegi wieczystej itp.
Z porownania dostepnych srodkow i wydatkow planowanych w poszczegolnych etapach budowy lub miesiacach powstaje saldo miesieczne , jesli jest ujemne to oznacza pustke w kieszeni czyli deficyt srodkow, nalezy wtedy sprawdzic czy nie ma mozliwosci zlikwidowania przyczyny deficytu , npb -opoznic wydatki , rozlozyc je na raty albo przyspieszyc dzialania zwiazane z pozyskaniem gotowki na finansowanie prac. Opracowanie takiego standardowego planu finansowania budowy jest pracochlonne , skomplikowane i nie jest latwe , wiele elementow planu mozna do niego naniesc dopiero po uzgodnieniach z firma ktora ma nam budowac dom np. terminy poszczegolnych prac, konkretny przyklad zwiazany z etapowoscia wykonania fundamentow (wykopy fundamentow, wynajecie koparki lub recznie-platnosc , zakupy pretow zbrojeniowych –platnosc, szalunki wykopu+ wykonanie zbrojenia-platnosc , odbior przez inspektora przed zalaniem betonu-platnosc , zakup betonu-platnosci i tak dalej )
Ramowy , szkieletowy plan finansowania powinnismy zrobic juz na etapie ogolnego planowania budzetu , w nastepnym poscie podam konkretne przyklady kosztow budowy domku o powierzchni 100m2 , teraz wracam do pracy , pozdrawiam Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #3 Ocena: 0

2010-09-22 12:37:18 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , do kazdej budowy nalezy sie dobre przygotowac ,w pakiecie z gotowym projektem architektonicznym dostajemy - zbior rysunkow, rzutow, przekrojow, opisow itp. , projekt domu jest robiony w dwoch skalach 1:100 lub 1:50 , ten drugi w mniejszej skali pokaze wiecej detali. Na rysunkach pokazany jest rozklad pomieszczen , ich powierzchnie , wymiary , lokalizacje drzwi ,okien , kominow, schodow. Aby na podstawie projektu architektonicznego mozna bylo dostac pozwolenie na budowe musi byc on rowniez projektem budowlanym dostosowanym do konkretnej dzialki , jej wymiarow , np. fundamenty musza uwzgledniac warunki gruntowe . Projekt budowlany zawiera wiele elementow na wstepie informacje –adres budowy, nazwisko inwestora czyli wasze, nazwisko architekta z adresem , projekt zagospodarowania dzialki, oraz projekty instalacji wewnetrznych (elektrycznej ,grzewczej ,wodno-kanalizacyjnej), projekt przylaczy mediow .

Aby znalesc odpowiedzi na wazne pytania, jakie prace trzeba bedzie wykonac , ile beda kosztowaly i jak dlugo trwaly , nalezy zlecic wykonanie kosztorysu inwestorskiego fachowcom , pracowni architektonicznej ktora sprzedala nam projekt lub zlecic odrebnie specjaliscie od kosztorysow, im dokladniejszy jest projekt wykonawczy zawierajacy duzo szczegolow tym blizszy rzeczywistych kosztow budowy bedzie kosztorys.

Juz 2 tys. lat temu w traktacie Witruwiusza „O architekturze ksiag dziesiec” mozna znalezc stwierdzenia: ...architekt, podejmujac sie zamówienia , okresla z góry, za jaka cene je wykona. Po złozeniu kosztorysu... Tak wiec juz wówczas oczywiste było pojecie ceny opartej na kosztorysie.

Kosztorys jest tak waznym elementem planowania kosztow budowy , ze bledem byloby pominiecie go ze wzgledu na koszt jego sporzadzenia (200-300 funtow w Anglii lub ok 500-1000zl w Polsce) .Profesjonalny kosztorys pozwoli uniknac sytuacji w ktorej w trakcie budowy trzeba wykonac jeszcze wiele prac a pieniadze sie skonczyly.
Profesjonalny kosztorys pozwoli inwestorowi czyli Wam zdecydowac o wyborze finansowania budowy , dostarczy wiedzy o calkowitych kosztach budowy i podpowie jak ja finansowac , jesli bedziecie potrzebowac kredyt to na jaka kwote i kiedy na poczatku budowy czy w trakcie trwania . Znajac koszty poszczegolnych prac mozemy zdecydowac o etapowym finansowaniu budowy w pierwszej kolejnosci wykonujac najpilniejsze prace a ktore odlozymy na nastepny rok .
Kosztorys pokaze ile to bedzie kosztowalo , czesto decydujemy sie rozpoczac zyciowa inwestycje nie majac swiadomosci jakie koszty nas czekaja , byc moze trzeba bedzie zmienic planowany wysoki standard domu i dokonac zmian w gotowym projekcie np. zamiast drogiej dachowki ceramicznej zastosowac cementowa lub nietypowe okna zastapic standardowymi tanszymi o 30-40%.
Kosztorys pomoze nam ocenic oferte cenowa firm ktore maja nam wybudowac dom i wybrac najlepsza , bez kosztorysu nie mamy odniesienia i nawet najtansza oferta wykonawcy moze byc znacznie zawyzona , czesto zdarza sie, ze wykonawcy zanizaja kwoty swojej oferty i dopiero w trakcie budowy okazuje sie jak duzo trzeba doplacic, wiarygodnosc oferty mozemy porownac z profesjonalnym kosztorysem .
Na podstawie dobrego kosztorysu mozemy rozliczac wykonawce z wykonanych prac i zuzytych materialow budowlanych ,bo kosztorys zawiera zestawienie materialow , ich ilosc oraz wyszczegolnia wszystkie prace ktore trzeba wykonac , z dobrym kosztorysem w reku mozna zamawiac materialy samemu lub rozliczac z zakupow wykonawce jesli to on je kupuje w naszym imieniu.
Kosztorys pozwoli nam podjac decyzje o wyborze wykonawcy naszego domu , nalezy odrzucic oferty wykonawcow z cena 40-50% nizsza niz w kosztorysie i oferty z cena 50-75-100% wyzsza.
Wybierajac wykonawce poproscie go o wykonanie harmonogramu z uwzglednieniem projektu i zalozonego przez Was czasu budowy (np.6miesiecy) oraz referencje (radze je sprawdzic ,dzwoniac do osob ktore te referencje wystawily-(w Anglii normalna praktyka)
Pamietajcie o podpisaniu umowy z wykonawca okreslajac w niej co kiedy i za ile a dokladnie zakres prac zgodny z projektem ,date rozpoczecia i zakonczenia poszczegolnych etapow/robot oraz calej budowy ,za ile czyli cene wynegocjowana w umowie na kompleksowe wykonanie domu , nie zapomnijcie o gwarancji na wykonane prace ktora powinien dac Wam wykonawca .
Oprocz kosztorysu ktory pozwala na planowanie wydatkow ,harmonogram robot przyda sie do kontrolowania postepu prac i rozliczanie wykonawcy z umowy , z kosztorysu wiemy ile a z harmonogramu kiedy trzeba placic , harmonogram umozliwia planowanie zakupow materialow , jesli budowe prowadzimy w systemie gospodarczym harmonogram powinien sporzadzic wynajety przez nas kierownik budowy. Harmonogram zawiera wszystkie prace w kolejnosci wykonywania oraz czas niezbedny do jego wykonania (ilosc godzin przyjmuje sie z kosztorysu x ilosc pracownikow do jego wykonania )
O kosztach w nastepnym poscie teraz jestem juz zajety ,pozdrawiam Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #4 Ocena: 0

2010-09-23 11:17:20 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , napisze dzisiaj kilka zdan na temat koniecznosci sporzadzenia kosztorysu i umowy z wykonawca przed rozpoczeciem budowy . Kosztorys , kosztorysowi nie jest rowny , kosztorysy moga wskazywac bardzo duza rozbieznosc cen , nawet 100% - wszystko zalezy od zastosowanej technologii budowy ( jedne technologie drozsze inne tansze) , od cen i jakosci materialow budowlanych (duza rozpietosc cen) , od standardu wykonczenia itp,itp. dobrym rozwiazaniem jest opracowanie 2-3 wersji kosztorysu w zaleznosci od wykorzystanych materialow na budowe ,zapytajcie architekta czy wybrany przez was projekt domu jest drogi czy tani w budowie . Wersji kosztorysu jest conajmniej kilka , moze byc kosztorys: inwestorski , ofertowy , zamienny lub powykonawczy – oto czym sie roznia te kosztorysy : --kosztorys inwestorski to kosztorys sporzadzony przez architekta lub profesjonalnego kosztorysanta w ktorym ustala sie wartosc zamowienia (budowy domu) na podstawie dokumentacji projektowej ,specyfikacji technicznej , w ktorym okresla sie rynkowa cene za wykonanie kolejnych etapow budowy i calosci kosztow budowy , stanowi on podstawe do dyskusji z przyszlym wykonawca budowy , ktory moze go zaakceptowac lub odrzucic ewentualnie przedstawic swoj kosztory ofertowy
--kosztorys ofertowy przedstawia Wam wykonawca przed podpisaniem umowy jako jego propozycja wynagrodzenia za wykonanie umowy (budowy domu)
--Kosztorys zamienny stanowi kalkulacje zmiany cen ustalonych w kosztorysie ofertowym i jest wykonany przez wykonawce po wykonaniu robot z uwagi na zmiany zakresu robot w trakcie budowy ktorych nieprzewidziano we wstepnuym kosztorysie ofertowym
--kosztorys powykonawczy jest sporzadzony przez wykonawce to kalkulacja wynagrodzenia wykonawcy po wykonaniu robot wtedy gdy nie bylo wczesniejszego kosztorysu ofertowego i inwestor czyli Wy zgodzilscie sie na takie rozwiazanie spotyka sie rowniez tzw slepy kosztorys – ten rozni sie od pozostalych tym ze nie ma w nim cen tylko zakres robot do wykonania i niezbednych materialow
W umowie z wykonawca ktora radze podpisac przed rozpoczeciem prac (wraz z zalaczonym harmonogramem robot i harmonogramem platnosci ) , powinniscie zaznaczyc , ze wyplacanie kolejnych rat wynagrodzenia wykonawcy uzaleznione bedzie od postepu prac na budowie . Przedstawie Wam typowy harmonogram platnosci :
•10% – przy podpisaniu umowy,
•20% – po wykonaniu robót ziemnych, fundamentowych i przyłączy,
•20% – po wykonaniu stanu surowego zamkniętego,
•20% – po wykonaniu instalacji wewnętrznych,
•30% – po zakończeniu budowy i uporządkowaniu terenu.
Wynagrodzenie wykonawcy może być ustalone ryczałtowo lub na podstawie kosztorysu. Jeśli w umowie określi sie wynagrodzenie ryczałtowo (a więc poda się z góry określoną cenę za wszystkie zamówione prace), to wykonawca nie może żądać podwyższenia zapłaty. Wykonawcy wolą więc rozliczać się na podstawie kosztorysu, czyli na podstawie zestawienia planowanych prac i przewidywanych kosztów. Jeśli przedstawią inwestorowi wstępny kosztorys i zastrzegą w umowie, że ostateczne rozliczenie nastąpi na podstawie kosztorysu powykonawczego, mogą żądać podwyżki, jeśli z ostatecznych wyliczeń wynika, że budowa drożej kosztowała. W takim wypadku warto zastrzec, o ile maksymalnie może wzrosnąć wynagrodzenie. W żadnym jednak wypadku wykonawca nie może żądać dopłaty za wykonanie koniecznych robót, których nie ujął w sporządzonym przez siebie kosztorysie, chyba że mimo zachowania należytej staranności nie mógł ich przewidzieć. Ostrzegam przed wyplaceniem wykonawcy znacznych kwot na wstepie zanim ruszy budowa , czesto firmy budowlane czyli nasz wykonawca oczekuja sporej zaplaty na wstepie , na dzien dobry .Gdy podpiszecie umowe w ktorej zgodzicie sie na narzucony Wam przez wykonawce tryb platnosci klamka zapadla , odstapienie przez Was od zawartej umowy wiaze sie ze strata wyplaconego wstepnie zadatku , zalecam duza rozwage zanim podpiszecie niekorzystna dla siebie umowe z wykonawca , jesli probuje on narzucic swoje sztywne warunki lepiej zrezygnowac i poszukac innego wykonawcy aby uniknac klopotow i zbednych stresow w przyszlosci.
Dobre zaplanowanie kalendarza budowy w ktorym beda spisane terminy wykonania poszczegolnych prac np -roboty ziemne , roboty fundamentowe, sciany konstrukcyjne, stropy, konstrukcja i pokrycie dachu ,budowa scianek działowych ,montaz okien i drzwi zewnętrznych , montaz podlog i drzwi wewnętrznych, prace wykończeniowe- instalacje elektryczne ,wodne ,co , kanalizacyjne ,wykonanie elewacji zewnetrznych oraz uprzatniecie placu budowy . – ulatwi prowadzenie i kontrolowanie budowy ktora mozna aplanowac na miesiace lub lata ( w systemie gospodarczym gdy sa pieniadze na kontynuacje budowy). Na koniec wroce jeszcze do harmonogramu budowy bo jest on tak naprawde potrzebny wszystkim ,robotnikom, kierownikowi budowy i wam czyli inwestorom lub wyznaczonemu przez Was inspektorowi nadzoru a blizej –robotnicy moga obliczyc ile i w jakim czasie zarobia , kierownik budowy dyscyplinuje robotnikow do pracy zgodnie z wyznaczonymi terminami oraz zamawia materialy budowlane we wlasciwym czasie i ilosci a Wam inwestorom pozwala na kontrole postepu robot
Jak wyglada taki harmonogram –czesto to mniej lub bardziej rozbudowana tabela zawierajaca istotne informacje ,wazne aby byly w nim wymienione wszystkie prace i ich ilosc np w m3 wykop pod fundament ,albo montaz przeciwwilgociowej izolacji fundamentu w m2, albo ilosc montowanych drzwi ,okien w sztukach itp. obok zakresu prac , wyliczona ilosc dni do wykonania pracy , kalendarz dni i tygodni w ktorych praca bedzie wykonana , mozna go bardziej rozbudowac o czas wynajmu sprzetu typu koparka czy dzwig .

Ok , sadze , ze wystarczy na ten temat informacji , pozdrawiam Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #5 Ocena: 0

2010-09-24 14:40:35 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam kiedy juz zdecydujecie sie na budowe wlasnego domu wtedy nalezy zastanowic sie nad kosztami jego budowy , czy stac nas na dom maly czy duzy , tradycyjny czy energooszczedny , wykonczony w wysokim standardzie czy przecietnym , architekci coraz czesciej podaja przy gotowych projektach przewidywane koszty budowy, skąd się biorą kwoty dotyczące kosztów budowy pod klucz, te wyliczenia opierają się na uśrednieniu wszystkich cen i przyjęciu prostego przelicznika kosztów wybudowania 1 m2 powierzchni użytkowej domu, czy jest mozliwe dokladne wyliczenie ile bedzie Was kosztowal ,watpie . Proces budowy mozemy podzielic na kilka waznych etapow ; prace ziemne oraz fundamentowanie , stan surowy otwarty ,stan surowy zamkniety,prace wykonczeniowe. Jak obliczyć koszt budowy domu? Metoda realizacji samej budowy ma niebagatelny wplyw na planowane koszty . Budowa systemem zleconym firmie budowlanej będzie droższa, natomiast budowa systemem gospodarczym pozwoli zmniejszyć budżet, kosztem Waszej pracy i wolnego czasu. Kolejny czynnik wplywajacy na koszty to styl architektoniczny przyszlego budynku oraz sposób zagospodarowania działki, przykładowo budynek niepodpiwniczony będzie tańszy od podpiwniczonego. Rodzaj dachu wplywa na koszty – budynki z dachem dwuspadowym są tańsze od budynków z dachem kopertowym. Dodatkowe kolumny , zadaszenia, specjalne robione na zamowienia okna , mają wpływ na całość kosztów inwestycji. Zagospodarowanie działki, ogródu , drogi dojazdowej do domu , garazu , rodzaju ogrodzenia, dostępnosci mediow – to wszystko wplywa na koncowe calkowite koszty budowy domu , można powiedzieć: im prostszy budynek pod względem detali architektonicznych – tym jego realizacja będzie tańsza. Przy planowaniu budowy i wyborze materiałów budowlanych wezcie pod uwage efekt energooszczędności , kupując najtansze materiały czy rezygnując z izolacji, zapłacicie w przyszlosci więcej za ogrzewanie domu. Warto budowac dom za gotowke ,np. sprzedac mieszkanie oczywiscie pod warunkiem , ze macie sie gdzie podziac a pieniadze ze sprzedazy przeznaczyc na budowe domu, to lepsza opcja niz budowac za pozyczone z banku pieniadze , ktore ciezko pozyczyc a jeszcze ciezej splacic , ceny kredytow wzrosly ,banki wymagaja wiekszych zabezpieczen lub duzego wkladu wlasnego , odsetki bankowe zjedza zysk na kupnie tanszych materialow budowlanych.Niebagatelna pozycja w kosztach budowy domu jest robocizna –zaplata budowlancom to koszt ok 15-20% ogolnych kosztow budowy . Lokalizacja dzialki i cena jej kupna to kolejna wazna pozycja w ogolnych kosztach przyszlej budowy , roznica ceny za m2 powierzchni moze sie roznic o kilka razy porownujac ceny gruntu w centrum miasta i kilka-kilkanascie kilometrow od centrum . Pozdrawiam Andy

the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #6 Ocena: 0

2010-09-28 12:15:03 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam ,odpowiem dzisiaj na pytanie zadane mi przez jednego z forumowiczow dotyczace domu z ogrzewaniem nawiewowym (central air-gas heating) oto pytanie , cytuje W domu ktory zamierzam kupic zamiast standardowego centralnego ogrzewania czyli:grzejniki i ciágnáce sie przez caly dom rurki doprowadzajáce cieplo, znajduje sié ogrzewanie wentylacyjne tzn. nie ma grzejników tylko w pomieszczeniach zamontowane sá kratki doprowadzajáce cieplo.Nie ma równiez zadnych rurek tylko cala instalacja zabudowana jest w scianie-bylo to zrobione najprawdopodobniej podczas remontu i wygláda to dosyc ladnie.Kratki umieszczone sá okolo 20cm powyzej podlogi i mysle ze cieple powietrze rozchodzi sie grawitacyjnie tzn nie jest wymuszane zadnym dodatkowym urzádzeniem(wiatrak,pompa itp). jak to w ogóle dziala?Jezeli mial ktos doczynienia z takim wynalazkiem, bádz widzial cos takiego bede wdziéczny za odpowiedz.

Oto moja odpowiedz
Pytasz o doswiadczenia z ogrzewaniem powietrznym w domu ktore nazywa sie central air heating , mialem takie ogrzewanie w swoim angielskim domu i chetnie podziele sie opinia na jego temat. Otoz rozwiazanie takie jest malo praktyczne , potrafi skutecznie ogrzac dom w krotkim czasie (20-30min) , instalacja sklada sie z palnika gazowego (perforowana rura z duza iloscia otworow ) ktora ogrzewa powietrze w komorze spalania a wentylator dmucha ogrzane powietrze kanalami do pokoi . Zaleta to szybkie ogrzanie domu do temp.np 20-25C , temperature powietrza reguluje sie potencjometrycznie , tzn ustalasz temperature , programujesz o jakich godzinach ogrzewanie ma sie wlaczyc i wylaczyc automatycznie i jaka temperature utrzymywac w pomieszczeniu , jesli instalacja jest wlaczona i w stanie czuwania , gdy temperatura spadnie do okreslonego poziomu ,ogrzewanie automatycznie sie wlacza i dogrzewa a po osiagnieciu zadanych parametrow sama sie wylacza . Wada tego ogrzewania jest spore !!! zuzycie gazu ,znacznie wyzsze niz w kotlach gazowych (ang.combi-boiler) ogrzewajacych wode krazaca w tradycyjnych kaloryferach (ang.radiators) system nazywa sie (ang.-water central heating) , w moim domu w sezonie grzewczym zuzywalem srednio ok 3-4 m3 gazu dziennie , dla porownania –zuzycie gazu do gotowania codziennych posilkow dla 4 osobowej rodziny to ok.0,5-0,8 m3 dziennie, szczegolnie duzo gazu zuzylem ostatniej zimy (koszt ok 700F . W takim ogrzewaniu cieple powietrze wlatujace do pomieszczen na parterze-kuchni i salonu przez kanaly wentylacyjne , unosi sie do gory zgodnie z prawami fizyki ,czyli gromadzi sie w pokojach pierwszego pietra i tam jest goraco gdy na dole (parterze gdzie mam kuchnie z jadalnia i salon ) jest zaledwie cieplo , poza tym gdy ogrzewanie sie wylaczy dom szybko sie schladza mimo nowych szczelnych okien i ocieplenia dachu. 2 tyg. temu zdecydowalem sie na demontaz tej instalacji i montaz nowego standardowego CO ( instalacji wodnej) , za calosc zaplacilem 3k funtow (czesci i robocizna) w kosztach czesci jest nowy combi-boiler Worcester-Bosch (koszt ok 900F grzejacy wode cwu + odrebnie do ukladu CO) + 7 kaloryferow z zaworami termostatycznymi + programator + ok lacznie 50m rurek miedzianych 22mm i 15mm + izolacja –instalacje zlecilem solidnemu polskiemu fachowcowi z wieloletnim doswiadczeniem w branzy , calosc prac trwala 4 dni i nie zrujnowala mi domu , jestem zadowolony z szybkiej ,sprawnej ,profesjonalnie wykonanej roboty , chetnie dam rekomendacje lub polece tego fachowca zainteresowanym osobom . W przyszlym roku na wiosne planuje instalacje 4-paneli solarnych (rurowych- o duzej wydajnosci grzewczej) na dachu mojego domku przez tego samego fachowca ktory robil mi centralne ogrzewanie ,nowa instalacja solarna posluzy do ogrzewania wody uzytkowej i wsparcia ogrzewania domu –koszt ok 4-5k funtow , pozdrawiam Andy


the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #7 Ocena: 0

2010-10-04 14:54:11 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , sorry ostatnio bylem zajety i nie mialem czasu , zeby cos nowego napisac na forum , dzisiaj napisze kilka zdan na temat projektu zagospodarowania dzialki pod przyszla budowe ktory wchodzi w sklad projektu budowlanego .
Projekt zagospodarowania dzialki obejmuje :
1-precyzyjne usytuowanie domu na dzialce
2-usytuowanie bramy wjazdowej na dzialke i ogrodzenia
3-na dzialkach wiejskich gdzie nie ma dostepu do rurociagow z woda pitna i kanalizacji –przewiduje usytuowanie studni i zbiornika na nieczystosci (szamba) w poblizu wjazdu na dzialke
4-dojscie i dojazd samochodem do budynku
5-usytuowanie przylaczy do budynku pradu ,gazu ,wody
6-zieleni na dzialce
A teraz o modelu organizacyjnym samej budowy ,mozliwe sa do wyboru 3 warianty :
1-zatrudnienie generalnego wykonawcy
2-zatrudnienie fachowcow do poszczegolnych robot
3-system gospodarczy
krotko omowie na czym polegaja roznice w tych modelach .

Wariant 1- zatrudnienie generalnego wykonawcy polega na wynajeciu jednej firmy wykonawczej ,odpowiedzialnej za wszystko “pod klucz “. Inwestor czyli Wy nie musicie sie martwic o koordynacje prac , terminowosc i jakosc budowy za wszystko odpowiada jedna firma nawet kiedy zatrudnia podwykonawcow, musicie sie natomiast martwic o kase bo taki system podraza koszty budowy o ok 10% w stosunku do wartosci robot.

Wariant 2 polega na zatrudnieniu ekipy budowlancow ktora wykona stan surowy otwarty budynku a nastepnie zatrudnianie fachowcow : stolarzy ,dekarzy, elektrykow, hydraulikow, tynkarzy ,glazurnikow ,posadzkarzy itp. z kazdym z tych fachowcow inwestor podpisuje umowe na wykonanie ustalonego zakresu prac ,przy budowie w technologii tradycyjnej mozne jeszcze podzielic prace na roboty murarskie i ciesielskie , a instalcje na wodna, kanalizacyjna i centralnego ogrzewania

Wariant 3 –inwestor czyli Wy zatrudnia fachowca z uprawnieniami jako kierownika budowy oraz pojedynczych pracownikow ,czesc prac wykonujecie samodzielnie ,system ten ma wiele zalet takich jak cena ,jest zdecydowanie najtansza forma budowy ale ma tez wady ,wymaga od Was czyli inwestora nieomal calkowitego poswiecenia sie budowie , wiedzy fachowej i sily fizycznej . Niski koszt budowy to czesto efekt zatrudniania robotnikow na czarno ,placac im gotowke do reki bez podatkow i ograniczajac wydatki na bezpieczenstwo . Pozdrawiam , Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Andy10

Post #8 Ocena: 0

2010-10-06 14:11:01 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

Witam , napisze dzisiaj kilka zdan na temat dzialki ktora trzeba kupic planujac budowe wlasnego domu , dobry wybor miejsca bedzie procentowal przez wszystkie lata zamieszkania w domu ktory na niej zbudujemy , podam teraz kilka przykladow na co szczegolnie zwrocic uwage przy wyborze dzialki :
1-rodzaj gruntu , czy jest on staly czy nasypowy ,na przyklad zasypane dawne wysypisko smieci , zasypane miejsce po zbiorniku wodnym, stawie
2-bardzo wysoka woda gruntowa-tuz pod powierzchnia ,to w przyszlosci klopoty z fundamentem, brak mozliwosci budowy piwnicy ,
3- duze nachylenie gruntu, spadek (powyzej 15%)to koniecznosc budowy piwnicy , wyzsze wymagania co do fundamentow ,dom na zboczu wymaga indywidualnego projektu
4-dzialka waska i dluga lub szeroka lecz plytka lub o ksztaltach nieregularnych wymaga dostosowania wielkosci budynku do wymiarow dzialki z zachowaniem odstepow od granicy dzialki .

Aby przy poszukiwaniu wlasciwej dzialki miec mozliwosc porownania roznych ogladanych dzialek nalezy zwrocic uwage na :
-lokalizacje gruntu, na skarpie, na wzgorzu, w kotlinie
-otoczenie dzialki,budynki sasiednie,zanieczyszczenia
-bezpieczenstwo budowy i mieszkancow
-komunikacja, dostep do drogi ,przystanku autobusu itp.
-dojazd do budowy w czasie jej realizacji
-warunki zakupu-cena,platnosc
-wymagania co do zabudowy w planie zagospodarowania przestrzennego , liczba mozliwych do zabudowy kondygnacji ,rodzaj dachu , linia zabudowy odleglosc budynku od drogi -mozliwosc zabudowy z punktu widzenia architekta –jakiego typu dom i jak wielki mozna usytuowac na dzialce
-usytuowanie dzialki wzgledem stron swiata
-jaki jest rodzaj gruntu,poziom wod gruntowych,mozliwosc posadowienia budynku i budowy piwnicy
-jak jest infrastruktura techniczna –dostep do kanalizacji sanitarnej lub deszczowej lub koniecznosc budowy szamba , podlaczenia sie do wodociagu wody pitnej lub koniecznosc budowy wlasnej studni , przylaczenie sie do rurociogow gazu miejskiego i linii elektrycznej
-usytuowanie drzew na dzialce czy mozna uniknac ich wyciecia
-jaki bylby koszt rozbiorki istniejacych na dzialce starych zabudowan
-ogrodzenie dzialki , czy jest dzialka ogrodzona ,czy ogrodzenie wymaga naprawy
-jaki jest status prawny dzialki ,wlasnosc, wspolwlasnosc, uzytkowanie wieczyste-kto jest wlascicielem
-czy wypis z ksiegi wieczystej jest aktualny ,czy dzialka nie ma zadluzen lub innych zobowiazan .

Ogladajac kolejne dzialki na sprzedaz i zbierajac powyzsze informacje o nich wybierzemy najlepsza ,ktorej staniemy sie wlascicielem ,pozdrawiam Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Post #9 Ocena: 0

2010-10-07 08:26:09 (15 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Andy10

Post #10 Ocena: 0

2010-10-07 09:25:02 (15 lat temu)

Andy10

Posty: 511

Mężczyzna

Z nami od: 09-12-2009

Skąd: Birmingham

witaj Maju ,masz racje , mieszaja sie sie tu watki dotyczace budowy domu w Anglii i Polsce ,procedury chociaz w wielu miejscach zbiezne to jednak inne ,dlatego wstrzymuje sie przed kontynuacja kolejnych wpisow i poprosze administratora o zmiane nazwy tematu watku na Budujemy dom ,pozdrawiam Andy
the future starts today

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer Skype

Strona 20 z 29 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 19 | 20 | 21 ... 27 | 28 | 29 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,