Str 2 z 14 |
odpowiedz | nowy temat | Regulamin |
Nenna1 |
Post #1 Ocena: 0 2008-05-22 09:20:48 (17 lat temu) |
 Posty: 9590
Konto zablokowane Z nami od: 22-05-2007 Skąd: London - Harrow |
Qrcze...to wyjasnijcie mi jak to jest...mamy prad z EDF...co 3 miesiace przysylaja nam rachunek na ok..£100...ale my oprocz tego caly czas ladujemy ..klucz  ???
Nigdy sie tym nie interesowalam , bo to meza "dzialka"...ale z tego co piszecie,wynika ze ...nie powinnismy ladowac zadnego klucza..
Ale jak nie zaladujemy to nie mamy po prostu pradu...chyba czegos ten moj slubny nie dopatrzyl...moze mieli nam licznik wymienic...jak podpisywal umowe? ...Jak latwo zapomniec,przekreslic swoj czas..
Jak latwo - w milczeniu pochylic twarz.. "
|
 
|
 |
|
|
daisyk |
Post #2 Ocena: 0 2008-05-22 09:32:42 (17 lat temu) |
 Posty: 14
Z nami od: 17-05-2008 Skąd: northampton |
Ja mieszkam juz rok w mieszkaniu gdzie wszystko jest na prad- mam klucz, wczesniej byla karta. Sa duze plusy, tak jak wspomiano wczesniej mozesz kontrolowac swoj rachunek, widzisz na bierzaco ile zuzywasz, nie musze sie martwic ze przyjdzie rachunek z nie wiadoma kwota. Mi w okresie zimowym wychodzilo 60f, teraz 40f na miesiac, bo nie wlaczamy grzejnikow. Korzystanie z pradu jest duze, mam male dziecko.
Mi czasami wyskakuje error, ale wydaje mi sie ze przyczyna jest wolne trybienie komputera, ale moge sie mylic. Jeszcze nigdy mi sie nie trafilo zebym nie doladowala, bo wyskoczyl error. A gdyby tak sie stalo napewno odwiedzila bym sklep, zawsze nalezy trzymac paragon w razie w.
|
 
|
 |
|
daisyk |
Post #3 Ocena: 0 2008-05-22 09:37:30 (17 lat temu) |
 Posty: 14
Z nami od: 17-05-2008 Skąd: northampton |
Nena to jest dziwne placicie podwojnie, tak nie powinno byc, najlepiej skontaktujcie sie z elektrownia i wyjasnijcie sprawe. Ja mialam wymieniony licznik po miesiacu.
|
 
|
 |
|
vitek |
Post #4 Ocena: 0 2008-05-22 09:40:54 (17 lat temu) |
 Posty: 3922
Konto zablokowane Z nami od: 19-06-2007 Skąd: Yorkshire |
W 1szym moim domu w UK miałem liczniki na kluczyk. Po tym gdy w ciągu 1szego miesiąca chyba 2x wcięło mi prąd, do najbliższego sklepu 20 min. w 1 stronę piechotą, potem stój w kolejce za 10 babciami z których każda urządza sobie pogawędkę z kasjerką, a jeszcze trzeba mieć gotówkę bo kartą nie można zapłacić, do bankomatu kolejne 5 minut drogi, zakrzyknąłem: nieeee! i czym prędzej zadzwoniłem po zmianę liczników na normalne. To samo zrobiłem od razu po przeprowadzce. Po pewnym czasie zauważyłem, że wiekszość domów w okolicy ma ciągle liczniki na kluczyk, i ludzie żyją z tym latami, jak dla mnie koszmar The Mythbuster
|
 
|
 
|
|
|
Post #5 Ocena: 0 2008-05-22 14:30:43 (17 lat temu) |
Anonim
|
Usunięte
|
 
|
 |
|
|
butterfly42 |
Post #6 Ocena: 0 2008-05-22 16:26:14 (17 lat temu) |
 Posty: 842
Z nami od: 27-02-2008 Skąd: 52°40′36″N 2°26′49″W TELFORD |
Ja też mam problem związany z tym tematem.Wszystko w domu mamy na prąd,prąd mamy dostarczany z Southern Electric,mamy dwa liczniki(dla taryfy nocnej i dziennej)Rocznie płacimy za prąd około 1600 funtów,wiec łatwo obliczyć,że wychodzi ponad 130 miesięcznie.Wydaje mi sie,że to bardzo dużo,biorąc pod uwagę,że staramy się oszczędzać.Dziwne jest również to,że licznik nocny działa od 5.00 do 15.00 i działa na nim jedynie grzejnik elektryczny i jedno gniazdko znajdujące się w pomieszczeniu,w którym jest bojler na wodę.Zgłaszałam to w agencji ale powiedzieli,że tak jest lepiej bo przynajmniej grzejnik grzeje w dzień.Wydaje mi się,że nocna taryfa powinna działać na wszystkie gniazdka oraz na światło,bojler itd.Nie wiem,gdzie mam to zgłosić.Mam też pytanie czy jeśli chcielibyśmy zmienić operatora oraz licznik na taki na kluczyk,to czy jest to płatne i czy musimy to zgłaszać w agencji?Bardzo proszę o pomoc,bo tak wysokie rachunki nas wykończą  
|
 
|
 |
|
|
Post #7 Ocena: 0 2008-05-22 20:34:52 (17 lat temu) |
Anonim
|
Usunięte
|
 
|
 |
|
bloby00 |
Post #8 Ocena: 0 2008-05-22 22:22:40 (17 lat temu) |
 Posty: 1493
Z nami od: 23-01-2008 Skąd: London |
Cytat:
2008-05-22 09:20:48, Nenna1 napisał(a):
Qrcze...to wyjasnijcie mi jak to jest...mamy prad z EDF...co 3 miesiace przysylaja nam rachunek na ok..£100...ale my oprocz tego caly czas ladujemy ..klucz  ???
Nigdy sie tym nie interesowalam , bo to meza "dzialka"...ale z tego co piszecie,wynika ze ...nie powinnismy ladowac zadnego klucza..
Ale jak nie zaladujemy to nie mamy po prostu pradu...chyba czegos ten moj slubny nie dopatrzyl...moze mieli nam licznik wymienic...jak podpisywal umowe?
Szczerze mowiac, nie mialem w UK licznikow na jak wy to okreslacie "klucz". Ale mialem w Polsce i bylo to na zasadzie, ze kupuje w "pradowni" prad, dostaje karteczke z kodem i wbijam do licznika, jesli tego nie zrobie, to dochodzi do 0 i "widze ciemnosc"
Czy na pewno z EDF dostajecie rachunek na PRAD tylko, czy moze tez gaz? Logicznie myslac, jakim prawem placic rachunek, gdy sie wykupuje te klucze? Jest duza mozliwosc, ze cos zamieszali i faktycznie placicie podwojnie. (u mnie przy instalowaniu licznika wody cos pokielbasili i przychodzil do mnie rachunek za numer licznika sasiada - jakos tak to bylo).
Aha, nie jestem pewien, ale chyba liczniki na karte sa drozsze od tych zwyklych. Bynajmniej, warto do nich zadzwonic i wszystko wyjasnic.
Pozdrowka!
|
 
|
 |
|
Nenna1 |
Post #9 Ocena: 0 2008-05-22 22:42:17 (17 lat temu) |
 Posty: 9590
Konto zablokowane Z nami od: 22-05-2007 Skąd: London - Harrow |
Niestety..wychodzi na to , ze placimy podwojnie.
Co 3 miesiace dostajemy rachunek ..na blisko £100...juz byly 3 rachunki..ale caly czas musimy nabijac klucz "u hindusa"...bo inaczej , jak pisalam nie ma pradu...
Z EDF mamy tylko prad.
W kazdym razie musze tam zadzwonic..
Dziekuje za odpowiedz...pozdrawiam Nenna1 ...Jak latwo zapomniec,przekreslic swoj czas..
Jak latwo - w milczeniu pochylic twarz.. "
|
 
|
 |
|
vitek |
Post #10 Ocena: 0 2008-05-23 09:45:29 (17 lat temu) |
 Posty: 3922
Konto zablokowane Z nami od: 19-06-2007 Skąd: Yorkshire |
Cytat:
2008-05-22 16:26:14, butterfly42 napisał(a):
Ja też mam problem związany z tym tematem.Wszystko w domu mamy na prąd,prąd mamy dostarczany z Southern Electric,mamy dwa liczniki(dla taryfy nocnej i dziennej)Rocznie płacimy za prąd około 1600 funtów,wiec łatwo obliczyć,że wychodzi ponad 130 miesięcznie.Wydaje mi sie,że to bardzo dużo,biorąc pod uwagę,że staramy się oszczędzać.Dziwne jest również to,że licznik nocny działa od 5.00 do 15.00 i działa na nim jedynie grzejnik elektryczny i jedno gniazdko znajdujące się w pomieszczeniu,w którym jest bojler na wodę.Zgłaszałam to w agencji ale powiedzieli,że tak jest lepiej bo przynajmniej grzejnik grzeje w dzień.Wydaje mi się,że nocna taryfa powinna działać na wszystkie gniazdka oraz na światło,bojler itd.Nie wiem,gdzie mam to zgłosić.Mam też pytanie czy jeśli chcielibyśmy zmienić operatora oraz licznik na taki na kluczyk,to czy jest to płatne i czy musimy to zgłaszać w agencji?Bardzo proszę o pomoc,bo tak wysokie rachunki nas wykończą  
Skoro bojler nie chodzi na taryfę nocną, to on jest prawdopodobnie odpowiedzialny za wysokie rachunki. Trzeba by go przepiąć, ale legalnie tylko elektyk może to zrobić, a jeżeli chcecie sami to jak to mówią Anglicy, bądźcie pewni że wiecie co robicie.
Zmiana licznika na przedpłatowy nie da żadnej oszczędności, wręcz przeciwnie. Podpięcie całego domu pod taryfę nocną także niewiele pomoże, bo między 5 a 15 raczej nie używasz światła a i innych urządzeń też chyba niewiele. Jeżeli to możliwe można spróbować podpiąć przedłużaczem pralkę do tego gniazdka z nocną taryfą. Polecam także obniżyć temperaturę wody - w większości angielskich domów woda jest podgrzewana niemal do wrzątku, co nie dość że zużywa masę energii to jeszcze poparzyć się można.
[ Ostatnio edytowany przez: vitek 23-05-2008 09:55 ] The Mythbuster
|
 
|
 
|
|