MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Szkocja jako niepodlegle Panstwo :)

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 8 z 32 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 7 | 8 | 9 ... 30 | 31 | 32 ] - Skocz do strony

Str 8 z 32

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Severance_

Post #1 Ocena: 0

2019-01-11 19:01:16 (5 lat temu)

Severance_

Konto usunięte

Obejrzalam obydwie przemowy. Przyznam sie, ze nie wszystko zrozumialam, ale mysle, ze wiekszosc dalam rade i bardzo mi sie podobalo! Cytuje pierwszy klip poniewaz przypomnial mi wczorajsze przemowienie D.Lammy:

Cytat:

2019-01-10 17:02:30, Zygmunt_Merytoryczny napisał(a):
Mhairi Black troche o breksicie, troche o westminsterowym cyrku:

Cytat:
Brexit is a con. A trick. A swindle. A fraud. A deception that will hurt most those people it promised to help. A dangerous fantasy which will make every problem it claims to solve worse.

A campaign won on false promises and lies.

Vote Leave and Leave.EU both broke the law. Russian interference is beyond reasonable doubt. And by now every single campaign promise made in 2016 has come unstuck.

You were sold a lie

Mind your own biscuits and life will be gravy

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Zygmunt_Merytor

Post #2 Ocena: 0

2019-01-12 16:33:21 (5 lat temu)

Zygmunt_Merytoryczny

Mężczyzna

Z nami od: 15-03-2018

Cytat:

2019-01-07 11:59:40, andypolo napisał(a):
Przy takim scenariuszu, że w Szkocji zapanuje dobrobyt, a w Anglii bieda to Szkoci będą zmuszeni odbudować Hadrians Wall, aby opanować imigrację.

to nie bedzie takie proste @andypolo - mur Hadriana jest w Anglii..... :-)
mogloby sie to nie spodobac temu i owemu [:-}
A ja z tym trzymam, kto co w czas uchwyci - reszta mnie meczy.

Do góry stronyOffline

Zygmunt_Merytor

Post #3 Ocena: 0

2019-01-22 17:03:55 (5 lat temu)

Zygmunt_Merytoryczny

Mężczyzna

Obrazek

Do góry stronyOffline

Zygmunt_Merytor

Post #4 Ocena: 0

2019-04-05 13:05:18 (5 lat temu)

Zygmunt_Merytoryczny

Mężczyzna

List otwarty Nikoli Sturgeon do obywateli EU mieszkajacych w Szkocji:

Scottish Ministers, special advisers and the Permanent Secretary are covered by the terms of the Lobbying (Scotland) Act 2016.
See www.lobbying.scot
Rt Hon Nicola Sturgeon MSP
First Minister of Scotland
St Andrew’s House, Regent Road, Edinburgh EH1 3DG
T: 0300 244 4000


___
April 2019
‘STAY IN SCOTLAND’ CAMPAIGN – OPEN LETTER FROM THE FIRST MINISTER OF
SCOTLAND
Dear European Union citizens living in Scotland,
I wrote an open letter to you in 2016 following the EU referendum where Scotland voted
overwhelmingly in favour of remaining in the EU. We voted to retain the freedoms offered to
our citizens to live, work, study and travel within other European Union countries and to
share these freedoms with EU citizens from outside of the UK who have chosen to live here.
Since then my message to you has not changed: Scotland is your home, you are welcome
here, and you are valued. You play a crucial role in Scotland’s economy and public
services. You are a vital part of Scotland not just for the skills and talent you bring to our
country but also the diversity and richness you bring to our culture and communities.
As EU citizens in the UK you have had to endure years of careless indecision on what the
future holds for your lives, your careers and your families. Many of you have been living in
Scotland for several years and have built your lives and raised your families here. The
hardest part of dealing with Brexit has been meeting EU citizens across Scotland, who want
to stay here but who do not know what steps they need to take and whether their rights will
be secured.
Although immigration is a reserved issue, as a nation, Scotland has a long history of
welcoming people of all nationalities, and while the Scottish Government unfortunately does
not have the power to simply grant the right to remain for those that seek it, we do want all
those who have made their lives here to be able to stay.
The UK Government have now set up a scheme where you can apply for settled status and
in Scotland we will take action to help you with the application. We’ve put together the Stay
in Scotland package of support to help you to stay. You can find more information at
www.mygov.scot/euexit.
Scottish Ministers, special advisers and the Permanent Secretary are covered by the terms of the Lobbying (Scotland) Act 2016.
See www.lobbying.scot
We will be supporting community groups and employers to help them ensure you know your
rights, how to apply, and can get suitable help and advice if you need it.
In the coming weeks we will be issuing leaflets and information packs to individuals,
employers, Members of Parliament and community groups.
Citizens Advice Scotland will deliver some of this support for us, by helping those citizens
who would like to apply for settled status, but have more complex support needs. You can
find out more at www.cas.org.uk/brexit.
The closer we move towards the UK’s exit from the European Union the more real and
substantial reassurances about your rights and position in this country you need.
As the First Minister of Scotland I want to thank you for the contribution you make to
Scotland. I am proud to say that this is your home, you are welcome here and we want you
to stay.
Nicola Sturgeon
First Minister of Scotland

Tutaj wersja w jezyku polskim;

file:///C:/Users/Family/Downloads/Stay+in+Scotland+-+First+Minister+letter+-++Polish%20(1).pdf

oraz artykul Guardiana, streszczajacy i komentujacy inicjatywe:

https://www.theguardian.com/uk-news/2019/apr/05/nicola-sturgeon-tells-brexit-eu-citizens-in-scotland-you-are-welcome-here

Dluga wklejka, wiem..... ale wyraznie ilustruje roznice w traktowaniu obywateli EU, miedzy rzadem w Westminsterze a tym w Holyrood.

Do góry stronyOffline

Zygmunt_Merytor

Post #5 Ocena: 0

2019-04-07 12:22:37 (5 lat temu)

Zygmunt_Merytoryczny

Mężczyzna

Luzno zwiazane z tematem - przyklad archaicznych, absurdalnych zwyczajow panujacych w Westminsterze (wprowadzenie - Mhairi Black, SNP)

tajemnicza persona z mieczem......

Do góry stronyOffline

darraj

Post #6 Ocena: 0

2019-04-07 16:59:00 (5 lat temu)

darraj

Konto usunięte

Co dla jednych jest archaiczne i absurdalne, dla drugich jest tradycją, a tradycja to:

[ Ostatnio edytowany przez: darraj 07-04-2019 17:01 ]

"We're all mad here" Mad Hatter

Do góry stronyOffline

darraj

Post #7 Ocena: 0

2019-04-07 17:01:47 (5 lat temu)

darraj

Konto usunięte

Szkocki kilt to też absurd i archaik? Nie sądzę*ROFL*

[ Ostatnio edytowany przez: darraj 07-04-2019 17:09 ]

Do góry stronyOffline

robek666

Post #8 Ocena: 0

2019-04-07 20:28:55 (5 lat temu)

robek666

Mężczyzna

Z nami od: 05-04-2019

a straz marszlkowska juz szabli nie nosi?

Do góry stronyOffline

Zygmunt_Merytor

Post #9 Ocena: 0

2019-04-07 22:12:00 (5 lat temu)

Zygmunt_Merytoryczny

Mężczyzna

Cytat:

2019-04-07 17:01:47, darraj napisał(a):
Szkocki kilt to też absurd i archaik? Nie sądzę*ROFL*

W Szkockim Parlamencie nikt nikogo szabelka czy mieczykiem z zakamarkow nie przegania a w kilcie do roboty tez nikt sie tam nie stawia.

A tak przy okazji, tutaj klip obrazujacy efektywnosc dzialania obydwu zgromadzen:

Zwracam uwage na brak kiltow....

[ Ostatnio edytowany przez: Zygmunt_Merytoryczny 07-04-2019 22:13 ]

Do góry stronyOffline

darraj

Post #10 Ocena: 0

2019-04-07 23:38:19 (5 lat temu)

darraj

Konto usunięte

Jesteś pewien że wiesz o czym mówisz?

Wiem ze długi ten materiał więc trochę ułatwię:-]
Od 0:28 do 8:29-chłopaki nie tylko mieczyki ale nawet łuki i strzały mają, co oni z tym robią, nie wiem, nie znam się*YAHOO*
Od 11:07 do 11:25-kilt
Od 23:50 do 28:20-jakaś dziwna,absurdalna i archaiczna procesja:-]
Od 59:08 kilt i kobita w kraciastym kocu, na koniec tej przydługiej prezentacji-1:46:40, kobziarz w tradycyjnym stroju, to by było na tyle, jak to mowi przysłowie:

Obrazek

Do góry stronyOffline

Strona 8 z 32 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ... 7 | 8 | 9 ... 30 | 31 | 32 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia

• Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,