Str 4 z 8 |
|
---|---|
mlody_leszczyk | Post #1 Ocena: 0 2011-09-07 22:55:19 (14 lat temu) |
Z nami od: 03-06-2010 Skąd: Luton |
Niechce mi się wierzyć, że używają różnych mieszanek do różnych krajów. Może w USA czy Europie występuje jakieś różnice, ale PL UK raczej wątpię w to.
To że w polsce ślizgałeś się na Angielskich oponach to pewnie znaczylo, że zaczynały zmieniać się w slicki. Bądź pewnie było mokro, a w polsce nikt niedba o to aby pozamiatać piasek z ulic. Jak również to z jakości i materiału używanego przy produkcji asfaltu. Tutejszy jest jakby bardziej grubszy, i dlatego tutaj auto troszkę lepiej hamuje. Ale za to opony podczas toczenia robią większy hałas. |
krakn | Post #2 Ocena: 0 2011-09-08 06:09:16 (14 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
tak jest nie tylko opony ale i jaki jest asfalt, ma znaczenie co do głośności i przyczepności.
W Uk, zazwyczaj nawierzchnia jest miękka i bardzo chropowata, co skutkuje tym ze jedzie się ciszej, lepsza przyczepność, ale zarazem szybsze zużycie opon. Mogą sobie na to pozwolić bo nie ma tu niskich temperatur, a w lecie nie ma upałów. W polsce musi być większa domieszka "cementu" bo jak by zastosowac angielską mieszankę w polsce to w lipcu spłynoł by z pod kół. Ale twardszy oznacza słabszą przyczepność. Najbardziej odczuwa się to w krajach jeszcze bardziej na południe, wielu kierowców z północy europy zastaje zaskoczonych brakiem przyczepności, a jak jeszcze pokropi deszcz to dopiero ślicznie się tam ślizga. Nie jeden sobie już skasował samochód na autostradach w krajach śródziemnomorskich, bo źle wyliczył. Głośność opon zmienia się też nie tylko w zależności od producenta ale i od modelu opony, Każdy producent ma lepsze i słabsze opony, cichsze i głośniejsze, ciśnienia powietrza, starości, im starsza (od daty produkcji nie od założenia) tym głośniejsza, nie bez znaczenia jest głębokości bieżnika. Łożysko huczy inaczej, tego nie da się pomylić ![]() JW, opony nie są produkowane na "kraje" jeżeli już to na kontynenty, bo w niektórych krajach czy to w USA czy np w Japoni mogą mieć trochę inne przepisy. Ale na pewno opony na polske i na UK czy inną europe są takie same, mało tego często zamawiasz oponę np w UK, czy w Polsce a one i tak przychodzą z Niemiec czy z Holandii, a polski magazyn to tylko chwilowy przystanek. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Post #3 Ocena: 0 2011-09-08 09:02:25 (14 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
mlody_leszczyk | Post #4 Ocena: 0 2011-09-08 09:40:21 (14 lat temu) |
Z nami od: 03-06-2010 Skąd: Luton |
no bo w ukeju wszystko jest po drugiej stronie i na odwrot niz u nas
![]() |
Post #5 Ocena: 0 2011-09-08 10:13:06 (14 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
|
|
krakn | Post #6 Ocena: 0 2011-09-08 12:51:10 (14 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
hm
kolczaste opony to mialem widzialem. ale. wlochatych opon. nie bylo mi dane widziec. opony typu Yeti, wlochate' przyjemnie puszyste, czesane odwrotnie B-) wiesz co? moze nie trac kontaktu z tym kolega, ale za bardzo to mu nie ufaj. robi cie w balona. opony sa kierunkowe , bo musza byc zalozone w odpowiedni sposob czyli od. zewnetrznej strony pojazdu ma byc oznakowana strona opony. wiaze sie to z budowa bieznika oraz samej opony. ale nie ma nic wspolnego z kierunkiem ruchu drogowege ![]() Ty mu sprzedaj gumowe elektrody do spawania ![]() Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Post #7 Ocena: 0 2011-09-18 12:08:19 (14 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
krakn | Post #8 Ocena: 0 2011-09-18 12:22:13 (14 lat temu) |
Z nami od: 25-06-2007 Skąd: Caterham |
a co to za samochód ?
terenowa jakaś ? W Afryce mieliśmy opony specjalnie zbrojne do jazdy po kamienistych bezdrożach. zwykła terenowa opona wytrzymywała max kilka tygodni hehe. to co ty masz to tzw bezpieczna opona. trudna do przebicia i można na niej jechać bez powietrza. tylko czy ty masz też specjalne fele? Niektóre takie opony można stosować z tego co wiem tylko na odpowiednich felgach. za dobre opony też zapłacisz z 500-600. jak dojdzie wymiana feli. to w skali 5 lat zupełnie jest to bez sensu. co innego gdybyś zużywał opony co 2 lata. a tak poza tym nic się nie dzieje nic nie wariuje. AA mniejszej średnicy nie powinno się zakładać. Zmnieszy ci się powierzchnia styku z glebą, przez co spadnie też tarcie ale i wygoda jazdy. Nie tylko dla estetyki są dodawane odpowiedniej średnicy i szerokości felgi i opony. i zawsze są wypadkową miedzy powierzchnią tarcia, oporami toczenia, zdolnością wyciskania odpowiedniej ilości wody z pod koła. Ja właśnie wróciłem do nieco twardych i o zwiększonej ładowności. bo na ulicach tyle śmieci że po prostu nie szło wyrobić z łataniem. już sam kołkowałem opony. EDIT Właśnie szukam łańcuchów ma koła żeby nie zniszczyć opon tak jak ubiegłej zimy. sięgnęły na rynek niemiecki. mają bardzo dobre łańcuchy. zresztą niemcy zaopatrują szwajcarów. Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.
|
Post #9 Ocena: 0 2011-09-18 13:16:50 (14 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|
Post #10 Ocena: 0 2011-09-18 13:35:56 (14 lat temu) |
|
![]() Anonim |
Usunięte
|