MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Zimowe opony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 3 z 8 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 ... 6 | 7 | 8 ] - Skocz do strony

Str 3 z 8

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

krakn

Post #1 Ocena: 0

2011-09-02 08:41:24 (14 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

Cytat:

2011-09-01 23:04:04, jankowsky napisał(a):
A ja w tym roku zaoszczędze, i tylko powietrze zmienie na zimowe...


zastosuj koniecznie powietrze zimiwe gorskie.
charakteryzuje się większą sprezystoscia i lepiej pompuje, zwłaszcza opony balonowe.
Udowadniać nie ma czego, wystarczy popatrzeć na córki bacy jak im od tego powietrza ładnie nadało, a przyczepność 100% nie ma takiego cera co by się nie przycepil
:-o;-)

a na poważnie to Faktycznie dobre gumy to nie tylko przyjemność.

dobre opony są ciche przy jeździe po autostradzie.
to niesamowite jak skład mieszanki potrafi zmienić hałas w samochodzie.

pozatym w uk dość popularne są opony koreańskie .
mają zaletę dla miłośników taniego treningu że są tanie i ładnie wyglądają.
i na tym koniec.
aha mają świetną charakterystykę jako sanki. to było widać w zimie, nie koniecznie na oblodzonej drodze.
Po prostu za tearda guma poniżej kilkunastu st.C.

opony powinny być świeże. u mnie opony wytrzymują 2,5 max 3 lata.
dlatego sam się przekonałem i to niesamowicie czuć e czasie pokonywania ostrych zakrętów oraz przy hamowaniu awaryjnym że guma się przestarzała. po zmianie na nowe samochód się wręcz klei i trudniej jest wejść w skręt z driftem.
co oznacza że w razie hamowania też zatrzyma się bliżej.

raz w życiu miałem opony jakieś dziwne wynalazki do tego były chyba 10 letnie. to było że 20 lat temu.
przy prędkości 30-40km/h ! zjezdzajac z górki na główną drogę wykonałem śliczny piruet. 2,5 obrotu.
na szczęście nic nie jechało.
wtedy jako młody kierowca zrozumiałem co oznacza mówił mi stary wyjadacz.
obrazu zatrzymanem się w najblizszym serwisie i wymieniłem opony na najlepsze na jakie mnie było stać.

1,5 do 2 a bywa że 2,5 tonowe samochody rodzinne czy terenowe.

a powierzchnia styku z gleba wielkości mniej więcej koperty na listy.

tyle decyduje o życiu kierowcy i jego często małych pasażerów.

dlatego kiedyś byłem w szoku gdy ktoś powiedział że do wypasionego audi założył stare opony bo:

"tym autem jeździ żona z dziećmi";!!!

a co do zimowek.
warto mieć są dobre no tyle że w anglii ekonomicznie bez sensu.
temp poniżej zera jest przez kilka dni w roku.
śnieg fakt przez ostatnie 3 zimy w sumie może z tydzień.
gdy pada śnieg życie zamiera, sklepy zamykane ludzie w większości nie pracuje bo nie działa też komunikacja publiczna.

może gdybym mieszkał w szkocji to jak najbardziej.
dalej na północ górki... to miało by sens.

wielosezonowki są dobre. ale do wolnej miejskiej jazdy.
po prostu są nieco mniej podatne na twardnienie w niskiej temperaturze i mają nieco większy bieżnik.
ale nie mają kostki wgryzajacej się w błoto śniegowe i w śnieg.

a w lecie są nieco za miękkie co przekłada się na nieco większe spalanie i w czasie gwałtownej zmiany kierunku jazdy np przy omijaniu przeszkody, mają tendencje do bujania na boki. podobny efekt jak przy jeździe z niedopompowanymi oponami.

no i jeszcze jedno najbardziej przekonujemy się o jakości naszych opon w najniebezpieczniejszym momencie.
niestety.
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

Lenusia

Post #2 Ocena: 0

2011-09-02 09:13:29 (14 lat temu)

Lenusia

Posty: 1222

Kobieta

Z nami od: 23-03-2011

Skąd: Gloucestershire

Mądrze napisane :)
Nie jestem idealna,ale idealnie sobie z tym radzę :)))

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #3 Ocena: 0

2011-09-03 21:33:34 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

jankowsky

Post #4 Ocena: 0

2011-09-03 22:47:02 (14 lat temu)

jankowsky

Posty: 419

Mężczyzna

Z nami od: 30-01-2010

Skąd: nottingham

wielosezonowe w zupełności wystarczą. Wiekszość samochodów ma system kontroli trakcji. Testowałem ostatniej zimy, mieszkam na górkach i na typowo letnich oponach lepiej sobie radziłem niż ci na zimówkach bez tego bajeru

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #5 Ocena: 0

2011-09-03 22:59:44 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

wielkimar

Post #6 Ocena: 0

2011-09-03 23:12:03 (14 lat temu)

wielkimar

Posty: n/a

Mężczyzna

Konto usunięte

cofać :)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

krakn

Post #7 Ocena: 0

2011-09-04 09:59:44 (14 lat temu)

krakn

Posty: 40201

Mężczyzna

Z nami od: 25-06-2007

Skąd: Caterham

paolomario, bo żeby poczuć opony, to po pierwsze trzeba zrosnąć się niemal z samochodem, to tak po 60 tyś mil ... po drugie trzeba je wprowadzić w stan ekstremalnego przeciążenia, czyli jechać na krawędzi przyczepności np na ostrym łuku, np duże rondo.

Gdy usłyszysz że opony zaczynają piszczeć od bocznego driftu, wtedy jak masz dobre opony bez problemu jest jednostajne popiskiwanie, w momencie gdy opona płynie i faluje, będzie pisk nierównomierny aż może dojść do zarzucenia tyłem, efekt wahadełka.

Co prawda w normalnych warunkach rzadko się coś takiego dzieje, ale jak się dzieje to znaczy że albo się bawisz, albo próbujesz uniknąć sytuacji awaryjnej, w tym drugim przypadku trudno o kontrole i sprawdzanie co się stanie gdy...
Liczy się czas który żyjemy dla kogoś, reszta to czas śmieć.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

E-mailStrona WWWNumer AIM

adamos76

Post #8 Ocena: 0

2011-09-04 10:58:56 (14 lat temu)

adamos76

Posty: 338

Mężczyzna

Z nami od: 26-05-2009

Skąd: reading

Cytat:

2011-09-03 22:47:02, jankowsky napisał(a):
wielosezonowe w zupełności wystarczą. Wiekszość samochodów ma system kontroli trakcji. Testowałem ostatniej zimy, mieszkam na górkach i na typowo letnich oponach lepiej sobie radziłem niż ci na zimówkach bez tego bajeru


dokladnie jak mamy kontrole trakcji to ulatwia jade na letnich ja osobiscie jezdze do polski w kazde swieta na letnich i nigdy nawet mnie nie zarzucilo raz nawet probowalem na sniegu z recznym zrobic obrot i tez sie nieudalo jedyne problem to hamowanie trzeba zachowac dluzszy dystans na zimowkach mamy duzo krotsza droge do zatrzymania

[ Ostatnio edytowany przez: adamos76 04-09-2011 11:07 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #9 Ocena: 0

2011-09-07 20:57:31 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #10 Ocena: 0

2011-09-07 21:15:09 (14 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 3 z 8 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 ... 6 | 7 | 8 ] - Skocz do strony

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,