[ Ostatnio edytowany przez: Swiaadek 18-12-2013 23:14 ]
Str 14 z 49 |
|
---|---|
Swiaadek | Post #1 Ocena: 0 2013-12-18 23:13:24 (12 lat temu) |
Z nami od: 26-09-2013 Skąd: Oxfordshire |
marcinb napisał w przewodniku na 1 stronie tematu, ze muszę zarejestrować się w WSR. Jest to pierwszy krok w drodze do naturalizacji. Po 12 miesiącach pracy i rejestracji w WSR, dostajemy UK Residence Documentation for a National of an EEA State. Czyżby coś się zmieniło??
[ Ostatnio edytowany przez: Swiaadek 18-12-2013 23:14 ] |
kardam | Post #2 Ocena: 0 2013-12-18 23:25:55 (12 lat temu) |
Z nami od: 04-07-2013 Skąd: North East |
Cytat: 2013-12-18 23:13:24, Swiaadek napisał(a): marcinb napisał w przewodniku na 1 stronie tematu, ze muszę zarejestrować się w WSR. Jest to pierwszy krok w drodze do naturalizacji. Po 12 miesiącach pracy i rejestracji w WSR, dostajemy UK Residence Documentation for a National of an EEA State. Czyżby coś się zmieniło?? [ Ostatnio edytowany przez: <i>Swiaadek</i> 18-12-2013 23:14 ] Przewodnim został napisany 7 lat temu. W między czasie były zmiany. Ale niech inni tłumaczą bądź przeczytaj cały temat. |
Jagermeister | Post #3 Ocena: 0 2013-12-18 23:31:25 (12 lat temu) |
Z nami od: 29-05-2009 Skąd: Sheffield |
To prawda, rejestracja WRS nie obowiazuje od kwietnia 2011 roku.
Co nie oznacza ze o tych papierach mozna zapomniec, wrecz przeciwnie. Jezeli pracujesz i musiales sie zarejestrowac w WRS w ciagu pierwszego miesiaca to okres pobytu liczy sie wlasnie od tej rejestracji. Jest to kluczowa kwestia gdy stara sie o obywatelstwo. Jezeli pracownik nie pilnowal tej formalnosci i na przyklad nie dokonywal kolejnej rejestracji powiedzmy przed uplywem 12 miesiecy u jednego pracodawcy to niestety pobyt jest liczony od kwietnia 2011 roku. Ten przewodnik jest dosyc stary bo z 2007 roku. Od sierpnia tego roku wprowadzono chociazby oplaty. EEA1 jest po to aby zarejestrowac pobyt powyzej trzech miesiecy. Wtedy otrzymujemy tzw ''rezydenta'' czyli Registration Certificate. |
Swiaadek | Post #4 Ocena: 0 2013-12-18 23:37:11 (12 lat temu) |
Z nami od: 26-09-2013 Skąd: Oxfordshire |
Panowie, to możecie krótko i treściwie uaktualnić poradnik na podstawie nowych przepisów?? Co mamy robić krok po kroku, jeżeli wyjeżdżamy do UK w styczniu 2014 roku i nie chcemy stracić ani jednego dnia w drodze do naturalizacji??
Na pewno wyrabiamy NIN i szukamy pracy. Jak znajdziemy pracę, to co dalej?? [ Ostatnio edytowany przez: Swiaadek 18-12-2013 23:54 ] |
Craven_2 | Post #5 Ocena: 0 2013-12-19 07:35:17 (12 lat temu) |
Z nami od: 24-08-2010 Skąd: |
Nic, zbierasz odcinki od wyplaty (czasem wystarczy P60 - to roczne rozliczenie) zeby pozniej udowodnic ciaglosc zatrudnienia i .... odliczasz lata
![]() Powodzenia |
|
|
zealot | Post #6 Ocena: 0 2013-12-19 10:26:04 (12 lat temu) |
Z nami od: 18-06-2011 Skąd: Wigan |
Cytat: 2013-12-18 23:37:11, Swiaadek napisał(a): Panowie, to możecie krótko i treściwie uaktualnić poradnik na podstawie nowych przepisów?? Co mamy robić krok po kroku, jeżeli wyjeżdżamy do UK w styczniu 2014 roku i nie chcemy stracić ani jednego dnia w drodze do naturalizacji?? Na pewno wyrabiamy NIN i szukamy pracy. Jak znajdziemy pracę, to co dalej?? [ Ostatnio edytowany przez: <i>Swiaadek</i> 18-12-2013 23:54 ] Po prostu zapomnij o wszelkich cyrkach z "rezydenturą". To nie jest żaden ważny dokument ani też nie jest pierwszym krokiem do obywatelstwa. Do uzyskania obywatelstwa w przyszłości trzeba będzie wykazać że się tutaj mieszkało przez kilka ostatnich lat na podstawie np: payslipów, papierów ze szkoły lub papierów z jobcentre jeśli poszukiwało się pracy. Następnie trzeba zdać egzamin z angielskiego i historii Anglii, zapłacić te 800 funtów opłaty administracyjnej, i tyle |
Swiaadek | Post #7 Ocena: 0 2013-12-19 16:10:24 (12 lat temu) |
Z nami od: 26-09-2013 Skąd: Oxfordshire |
Ok, dzięki za informacje.
Po 183 dniach mam wystąpić do Inland Revenue o potwierdzenie rezydencji podatkowej (druk P86)?? Po 4 latach mogę wystąpić o stały pobyt?? Czy trzeba czekać 5 lat i dostać go w drodze urzędowej?? Mam ukończyć min. ESOL Entry 3. Długo trwa każdy z trzech poziomów?? Czy może lepiej ukończyć FCE First Certificate in English?? Można zdać test Live in UK w ciągu tych pięciu lat, kiedy się chce?? Czy wynik testu jest permanentny?? [ Ostatnio edytowany przez: Swiaadek 19-12-2013 16:12 ] |
Jagermeister | Post #8 Ocena: 0 2013-12-19 16:43:27 (12 lat temu) |
Z nami od: 29-05-2009 Skąd: Sheffield |
Staly pobyt nabywasz automatycznie po pieciu latach. Mozna wystapic o potwierdzenie tego statusu. Jezeli pracujesz w miare bez wiekszych przerw to nie bedzie Ci to potrzebne. Z reszta do naturalizacji nie jest to niezbedne. Dla swietego spokoju mozna sobie to wyrobic. Jak kto woli, sztuka dla sztuki, czeka sie kilka tygodni.
Wlasciwie polecalbym tylko wyrobic ten dokument ktorych status nie jest pewny i nie wiedza na czym stoja a chca otrzymac obywatelstwo. Home Office ma cala liste kwalifikacji na poziomie B1 CEFR ktore akceptuja. |
Swiaadek | Post #9 Ocena: 0 2013-12-19 18:31:17 (12 lat temu) |
Z nami od: 26-09-2013 Skąd: Oxfordshire |
Jagermeister, jakie dokładnie dokumenty masz na myśli??
Live in UK można zrobić po przyjeździe, czy dopiero jak się ma stały pobyt?? Czyli teraz trzeba czekać 6 lat, aby Cię naturalizowali, a nie 5, to jak było wcześniej?? Job Center wydaje jakiś papier, że masz NIN i jesteś w trakcie poszukiwania pracy od jakiegoś konkretnego dnia?? [ Ostatnio edytowany przez: Swiaadek 19-12-2013 18:31 ] |
Jagermeister | Post #10 Ocena: 0 2013-12-19 18:52:44 (12 lat temu) |
Z nami od: 29-05-2009 Skąd: Sheffield |
No wlasnie to o czym napisalem wyzej. Document Certifying Permanent Residence ktory sie uzyskuje po wyslaniu aplikacji EEA3 po 5 latach. Nie trzeba tego wyrabiac.
Teoretycznie mozna ale Home Office zaleca aby LIUK zdawac mniej wiecej w czasie kiedy chce sie skladac aplikacje. Test nie ma daty waznosci. Informacje o wynikach przechowuja przez jakis czas, nie jest powiedziane jak dlugo Tak, 6 lat. 5 + 1 rok stalego pobytu. No chyba ze wezmie sie slub z obywatelem brytyjskim to wtedy tylko 3. Tak, dostaniesz list z tym numerem. Bedzie on takze na rozliczeniach podatkowych. |