Cytat:
2018-08-01 21:29:23, ZlotaBabka napisał(a):
Co do drugiego dziecka urodzonego w UK i z tylko angielskim paszportem, nie posiada pesel, pani notariusz krotko stwierdzila -nie ma tej odoby w systemie polskim , taka osoba nie istnieje dla Polski wiec nie przejmowac sie
Tego bym nie byl taki pewien, znam przypadki gdzie bank szukal spokrewnionych po calym swiecie i znalazl. Nie chce siac strachu tylko z tego co dowiedzialem sie od prawnikow w pl oraz od polskich prawnikow w uk nie bagatelizowal bym tej sprawy. Niby dlug przedawnia sie po 6 latach, ale jak ktos slusznie zauwazyl jaki kolwiek ruch ze strony wierzyciela i czas liczony jest od nowa, wiec teoretycznie moze to trwac w nieskonczonosc. Poza tym w pl obowiazuje prawo krwi co oznacza ze wystarczy ze jeden z rodzicow jest polakiem i dziecko automatycznie jest polakiem. Jak juz pisalem nie jestem prawnikiem i moje wnioski wynikaja z lektury przepisow w internecie oraz rozmow odbytych z adwokatami.
Teraz do rzeczy. Zadzwonilem do sadu w warszawie i dowiedzialem sie ze w przypadku braku adresu w pl sadem wlasciwym jest sad dla miasta st warszawy. Wniosek mozna zlozyc listownie wyjasniajac wszystko po kolei. Skad domysly ze jest dlug, kto odrzucil spadek, mozna poprzec kopiami dokumentow swiadczacymi o dlugu. Podobno w takich przypadkach czesto decyzja zapada na posiedeniu nie jawnym bez naszej obecnosci. Warto podac adres do korespodencji w pl gdyz sad ma mozliwosc sledzenia tego listu i ma to znaczenie przy ustalaniu prawomocnosci wyroku. Wazne, czas 6 mies na odrzucenie zatrzymuje sie w chwili zlozenia wniosku do sadu.
Widze ze remix1978 chyba przestal sledzic ten temat ale kazdy kto ma odmowe sadu w pl powinien przeczytac dalej.