|
Postów: 8 |
|
---|---|
tomalo1236 | Post #1 Ocena: 0 2018-04-17 10:45:13 (7 lat temu) |
Z nami od: 05-11-2017 Skąd: Norwich |
Witam na wstępie opowiem swoją historie a dalej podziele sie z wami moimi pytaniami
Otóż pracuje teraz na magazynie chciałbym zmienić te prace mimo iż jest w miare dobrze płatna 1500 miesięcznie przy kilku nadgodzinach wyciągnę ale po prostu mnie to nie kręci chciałbym zacząć zarabiać ciut więcej ponieważ jako jedyna pracująca osoba w domu nie odczuwam wcale tego ile zarabiam kilka dni po wypłacie pieniądze znikają jak zapewne u was wszystkich cóż takie nasze marne życie ale przejdźmy do sedna od zawsze kochałem jeździć autem próbowałem swoich sił jako kierowca busa i wiem że ta praca jest dla mnie czymś do czego podchodziłbym z uśmiechem a nie jak teraz ze świadomością że to kolejny nudny dzień otóż wiele się naoglądałem filmików o pracy tutaj jako kierowca tira i chciałbym to robić lecz nie wiem jak zacząć co zrobic co to kwalifikacja wstępna gdzie się po to udać czy zrobią mi ją na kursie czy nie ile to kosztuje jak z pracą .... jak widać mam wiele wątpliwości niewiadomych mógłby mi pomóc ktoś kto robił tutaj prawo-jazdy i pracuje na tirze? rozpisze moje pytania punktowo ponieważ wiem że moja składnia zdań zarówno jak i brak kropek ani przecinków pozostawia wiele do życzenia lecz pisze to na szybko także wybaczcie no więc do sedna : 1.Mam Polskie prawo jazdy jak je wymienić słyszałem o wysyłaniu dokumentów pocztą ale troche boje się wysyłać orginałów 2.czy po wymianie prawa-jazdy moge juz aplikować o provisional na kat C tak aby mieć otwartą drogę do pójścia na kurs czy zrobić to razem z wymianą prawka tak aby przyszedł jeden dokument ? 3.jak tu jest z robieniem prawa jazdy z naprawdę słabym językiem ? są szkoły co oferują materiały dwujęzyczne okey ale czy nie zaskoczy mnie wtedy inny test na czesci teoretycznej ? 4.czesc teoretyczna jak to wygląda co musze mieć zrobione abym mógł do niej przystąpić i ile ona kosztuje czy po zrobieniu teorii musze isc od razu na kurs bo straci ona waznosc czy mogę poczekać trochę dozbierać pieniędzy i kupić więcej godzin ? 5.jak tu jest z kursem niektórzy piszą że nie trzeba go robic ze mozna kupić sobie kilka godzin i iść od razu na egzamin niektórzy oferują kursy za jakąś kwote o co tu chodzi ? jak to wygląda ile musze wyjezdzic 6.czy mogę mieć Polskiego tłumacza na egzaminie praktycznym ? jak on wygląda chodzi o przebieg o co pyta egzaminator przed rozpoczęciem jazdy gdzie się jeździ parkuje itp jakie są koszta 7.ile to wszystko złożone do kupy może kosztować 8.jak tu jest z kartami kierowcy czy innymi rzeczami potrzebnymi do pracy dostanę razem z prawkiem czy też muszę osobno wyrabiać 9.Najważniejsze praca jak z pracą czy są agencje gdzie po zdaniu prawka pojdę i załatwią mi prace w miare normalnej firmie ? docelowo celowałbym w weekendy ponieważ w moim magazynie mam kontrakt w miare stabilne zarobki więc dopóki nie znalazłbym normalnej firmy gdzie bez strachu o jutro mogę pracować wtedy mógłbym złożyć wypowiedzenie z mojej obecnej firmy 10.zarobki jak mogą wyglądać tygodniowe zarobki dla osoby ktora dopiero zdala prawo jazdy nie oczekuje cudów bo mam slaby jezyk i chce zalapac doswiadczenia w prowadzeniu takich pojazdow lecz z czegos zyc trzeba a zmieniac prace na mniej płatną to obnizenie sobie standardu zycia a przeciez nie o to chodzi czlowiek chce piąć się w góre z gory dzięki za pomoc porady mile widziane |
keramczak | Post #2 Ocena: 0 2018-04-17 10:53:13 (7 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2010 Skąd: U.K |
Punkt 10 łatwy do sprawdzenia na stronie na stronie gov.co.uk w wyszukiwarce pracy znajdujesz oferty dla kierowców i niestety, na początek ,cudów nie ma ,czasem nawet na C+E są oferty za 9£ na godzinę ,co jest ponurym żartem ....
#MajsterNaStulecie
|
Narwaniec | Post #3 Ocena: 0 2018-04-17 12:37:36 (7 lat temu) |
Konto usunięte |
Pewien chłopak miał kiedyś stronę i opisywał krok po kroku co robić i jakie koszty.
Ale widzę, ze strona utraciła miejsce na serwerze, spróbuję odzyskać Są to porady z roku 2017, więc w miarę aktualne Na dokumencie D2 jest do zaznaczenia kategoria C, C1, C1+E, D, D1 Pamiętaj że C1 to nie jest class 1, ty musisz zaznaczyć C bo to dla ciebie pierwszy krok, potem rozszerzenie E Bo C1 to podkategoria, czyli trochę mniejsze samochody --------- Jak zrobić uprawnienia do pracy na Tirach w UK krok po kroku: 1.Formalności i badania lekarskie 2.Test teoretyczny LGV (ciężarówki i autobusy) 3.Test teoretyczny CPC (kwalifikacje zawodowe) 4.Nauka i egzamin praktyczny CPC 5.Nauka i egzamin praktyczny kategoria C 6.Poprawki 7.Nauka i egzamin praktyczny C+E 8.Poprawki 9.Karta kierowcy 10.Podsumowanie wydatków 11.Księgowość dla kierowców 12.Moja pomoc 1.Formalności i badania lekarskie Kiedy już podjęliśmy decyzję o tym, że robimy uprawnienia na ciężarówki w UK, czyli kategorię C określaną w Anglii mianem class 2 i kategorię C+E nazywaną class 1, pora na początkowe formalności. Potrzebujemy dwa formularze D2: próbne prawo jazdy na ciężarówki (provisional lorry licence) i D4: badania lekarskie. Formularzy tych nie można wydrukować z Internetu i nie ma ich na poczcie. Trzeba je zamówić z strony DVLA klikając link: D2, D4 forms. Następnie należy kliknąć zielony przycisk „start now” i wypełnić pola wpisując swoje dane i adres, poniżej należy zaznaczyć czwarte od góry okienko formularz D2 i D4. Ostatni krok to potwierdzenie przez naciśnięcie przycisku submit na samym dole. Formularze powinny dojść pocztą na nasz adres do dwóch tygodni. Druk D2 wypełniamy sami natomiast D4 musi nam wypełnić lekarz podczas badań. To bardzo podstawowe badanie, głównie wzrok. Są to jednak płatne badania i trzeba się na nie umówić. Ceny wahają się w przedziale £45 do £80. Ja korzystałem z driversmedicals.com. Musiałem tylko wybrać pobliską lokalizację i potwierdzić datę wizyty telefonicznie. Do naszych formularzy musimy dołączyć zdjęcie paszportowe i odesłać bezpłatnie na adres: DVLA Swansea SA99 1BR. DVLA rozpatrzy nasz wniosek do 3 tygodni. Jeśli z roztargnienia coś źle wypełniliśmy lub zapomnieliśmy o czymś to DVLA odeśle nam wszystko z dopiskiem czego brakuje i co dosłać. Podsumowanie: Ten etap powinien nam zająć około 2 miesięcy, głównie z powodu czekania na formularze, wizytę lekarską i odpowiedź DVLA. Przybliżony koszt tego etapu to: • badanie lekarskie około £60 • zdjęcie paszportowe £5 Razem: £65 2.Test teoretyczny LGV Formalności dopięte więc pora na kolejny krok, czyli zdanie testów teoretycznych LGV. LGV to skrót od Large Good Vechicle czyli duży pojazd do przewożenia dóbr (czytaj: ciężarówka). Testy te swoją formą przypominają teorię do prawa jazdy na samochody, jednak treść jest typowo pod ciężarówki, więc nauki sporo. Ja korzystałem z internetowego podręcznika https://www.drivingtheory4all.co.uk/. Wykupuje się tam pakiet na około 3 miesiące za £16. Wypełnia się testy na komputerze dokładnie tak samo jak na egzaminie. Do tego system pokazuje nam nasze statystyki i z czym mamy problem oraz jeśli wykonamy zalecane ćwiczenia, firma daje gwarancje zwrotu pieniędzy w przypadku niezdania. Skoro już się nauczyliśmy i system to potwierdza to pora umówić się na test: https://www.gov.uk/book-theory-test i go zdać. • LGV nauka online £16 • LGV egzamin teoria £37 Razem: £53 3.Test teoretyczny CPC CPC (Certificate of Professional Competence) czyli świadectwo kwalifikacji zawodowych. Jest to obowiązkowe szkolenie dla kierowców samochodów ciężarowych, które trzeba odnawiać co 5 lat. Składa się ono z części teoretycznej i praktycznej i dotyczy ściśle zagadnień dotyczących pracy, czyli: •Jak należy zabezpieczać ładunek? •Jakie przepisy obowiązują w UE jakie poza nią? •Za co jest odpowiedzialny kierowca? •Jakie konsekwencję ponosi kierowca w przypadku naruszenia zasad? •Jakie są zasady bezpieczeństwa w poszczególnych sytuacjach awaryjnych? i tym podobne… Podobnie jak przy teorii na LGV polecam stronę https://www.drivingtheory4all.co.uk/ do nauki teorii CPC, a następnie zarezerwowanie swojego egzaminu na https://www.gov.uk/book-theory-test . • CPC nauka online £16 • CPC egzamin teoretyczny £37 Razem: £53 Do tego momentu mogliśmy sami zajmować się wszystkim, jednak teraz potrzebujemy zgłosić się do firmy szkoleniowej, która będzie nas uczyć na Tirach i przygotowywać do egzaminów praktycznych. Można do takich firm zgłosić się już na samym początku, żeby nas poprowadziły, jednak mogą one naliczać dodatkowe prowizje za tę pomoc. Od tej chwili zacznie nas to wszystko kosztować duże pieniądze, jeśli nie masz oszczędności to pamiętaj, że wiele takich firm udziela „finance” czyli kredytu na miesięczne spłaty. Warto chyba jednak samemu porównać kredyty o najniższym oprocentowaniu, korzystając na przykład z MoneySprite czy CONFUSED. 4.Nauka i egzamin praktyczny CPC Mamy już wybraną szkołę i prowadzą nas profesjonalni instruktorzy. Przygotowanie do egzaminu praktycznego CPC nie jest skomplikowane, ponieważ składa się z około trzech stron pytań i odpowiedzi, które wystarczy się nauczyć i umieć też je zaprezentować. Podczas egzaminu będziecie musieli przejść z egzaminatorem dookoła ciężarówki sprawdzić ją według wytycznych i odpowiadać na jego pytania, które już znacie. Po zdaniu otrzymacie różowy certyfikat i pocztą przyjdzie wam karta kwalifikacyjna, przypominająca wyglądem prawo jazdy. Polecam obejrzeć filmik na YouTube na temat czego możemy się spodziewać podczas egzaminu CPC Object 1 Cena samego egzaminu to około £60, należy jednak pamiętać, że do egzaminu wasz nauczyciel udostępnia Wam ciężarówkę I swój czas, który też kosztuje w zależności od wcześniej ustalonych stawek. Myślę, że trzeba spodziewać się ceny około £150 Razem: £150 5.Nauka i egzamin praktyczny kategoria C Scenariuszy zajęć praktycznych jest wiele i są ona uwarunkowane dyspozycyjnością instruktorów w Twojej szkole. Często spotykane są kursy 12 tygodniowe, gdzie w dni robocze jeździ się po kilka godzin pod okiem nauczyciela. Ja wybrałem opcję 5 dniową, gdzie dzień piąty to był już egzamin. Od wczesnych rannych godzin do późnego południa na zmianę z drugim kierowcą, uczyliśmy się jazdy i zawracania, oraz obsługi tak wielkiej maszyny. UWAGA!!! TO BYĆ MOŻE NAJWAŻNIEJSZA INFORMACJA W TYM ARTYKULE, KTÓRA MOŻE PRZESĄDZIĆ O TWOJEJ DECYZJI: TWOJE NAUKI I EGZAMIN SĄ NA SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ!!! NIE MUSISZ MARTWIĆ SIĘ ZMIANĄ 16 BIEGÓW!!! Skrzynie manualne w ciężarówkach to już nie praktyczny przeżytek i są coraz rzadziej produkowane. Możesz jednak w przyszłości jeździć na manualu, jeśli chcesz lub musisz. Egzamin składa się z kilku elementów: •Część „powiedz mi, pokarz mi”: instruktor zadaje kilka pytań odnośnie użytkowania pojazdu. Na przykład jak włączyć klakson, gdzie jest apteczka, jak sprawdzić czy wspomaganie kierownicy działa. Trzeba mu to pokazać i wytłumaczyć. •Zawracanie: trzeba cofnąć po łuku i zaparkować w garażu, nie przewracając słupków i nie przekraczając wyznaczonej linii. •Jazda po mieście: około 50 minut jazdy po mieście, autostradzie i wąskich drogach poza miastem. Można popełnić około 15 błędów, ale nie wolno nam najechać na krawężnik ani popełnić błędu poważnego. 3 błędy drobne takie same są traktowane jako błąd poważny, przykładowo 3 razy ruszając z miejsca nie zerkniemy w martwe pole za oknem lub nie sprawdzimy lusterek. Kolejny raz ceny są zależne od szkoły regionu itp. Powinny się jednak mieścić w przedziale £1100 do £1400. W cenę wliczyłem egzamin. Razem £1200 6.Poprawki Każda poprawka to kolejny wydatek i presja. Na kolejny sprawdzian umiejętności czeka się około 2 tygodni (średnio) Sam egzamin to jakieś £150 plus wynajem Tira i godziny robocze instruktora to około: Razem £350 za każdą poprawkę Kiedy już się nam uda dostajemy niebieski certyfikat i nową kategorię w prawie jazdy 7.Nauka i egzamin praktyczny C+E Podobnie jak przy kategorii C, wybrałem pięciodniowe szkolenie, żeby zaoszczędzić czas i załatwić wszystko przy jednym tygodniowym holidaju. Nauka C+E to głównie przestawienie się na jeszcze większy gabaryt, zawracanie z przyczepą i podłączanie/odłączanie przyczepy. Zawracanie to chyba zmora wszystkich i najtrudniejszy element, ale nie martwcie się tym zbytnio, bo dacie radę, to już robota instruktorów, żeby Was nauczyć. Egzamin praktyczny składa się: •„Powiedz mi/ Pokarz mi” tę część już znacie i niewiele się zmieniło. Kilka prostych pytań z dziedziny użytkowania pojazdu. •Zawracanie po łuku do garażu, te same zasady jak przy kategorii C tylko mamy znacznie więcej miejsca i technika manewru inna. •Odpinanie i podpinanie przyczepy. Wbrew pozorom to najłatwiejsza część egzaminu wystarczy zapamiętać 5 elementów (zaciągnąć hamulec, wysunąć nogi z przyczepy, odpiąć linie, wyciągnąć zawleczkę i pociągnąć wajchę) oraz zrobić to samo w odwrotnej kolejności przy podpinaniu, pamiętając o sprawdzeniu przyczepy z instruktorem. •Jazda po mieście. Tak samo jak przy kategorii C czyli około 50 minut trasami wybranymi przez egzaminatora. Ceny tak jak przy kategorii C Razem £1200 8.Poprawki Tak jak wcześniej około 2 tygodni czekania w cenie około £350 Po zdaniu otrzymujemy kolejny niebieski certyfikat i nową kategorie w prawo jazdy. 9.Karta kierowcy Do pracy potrzebujemy jeszcze karty kierowcy. Jest to specjalna karta, która mierzy nasz czas pracy. Wkłada się ją w czytnik w momencie zaczęcia pracy. Musimy złożyć wniosek o przyznanie tej karty, jest to druk D777B/DL do pobrania tutaj: https://www.gov.uk/government/publications/d777b-application-for-a-digitaltachograph- driver-card Razem £32 10.Podsumowanie wydatków • badanie lekarskie około £60 • zdjęcie paszportowe £5 • LGV nauka online £16 • LGV egzamin teoria £37 • CPC nauka online £16 • CPC egzamin teoretyczny £37 • CPC egzamin praktyczny £150 • kategoria C praktyki+ egzamin £1200 • kategoria C+E praktyki i egzamin £1200 • karta kierowcy £32 Razem £2753 bez poprawek. Trzeba o nich pamiętać, bo nie zawsze udaje się za pierwszym razem a każda poprawka to około £350. Ja sam orłem nie byłem i kategorie C poprawiałem dwa razy a C+E raz więc około £1000 więcej za same poprawki. Jeszcze raz polecam porównać kredyty o jak najniższym oprocentowaniu. Kliknij tutaj: MoneySprite lub GOCOMPARE. 11.Księgowość dla kierowców Jak wiadomo zdecydowana większość kierowców pracuje będąc zarejestrowanym w Brytyjskim Urzędzie Skarbowym ( HMRC ) jako Spółka z o.o ( Ltd Company). Jako właściciele firmy są odpowiedzialni za rozliczanie podatku od zysku firmy ( Corporation Tax ), listę plac ( Payroll ), rozliczenie dyrektora od dochodów ( Tax Return ) rozliczenie Vat-u, oraz składanie zeznań do Companies House ( Accounts oraz Annual Return ). Chociaż brzmi to skomplikowanie i może zniechęcać to pamiętajmy, że kierowca to nie księgowy i jego profesja to zarabianie poprzez świadczenie usług transportowych, a wszelkie formalności podatkowe to zadanie księgowych. Pomogą Ci oni w założeniu firmy, wystawianiu faktur, prowadzeniu listy plac, rozliczeniu Vatu itp oraz dopilnują by wszystko było wysłane do urzędu na czas. Doradzą i podpowiedzą jakie koszty można uwzględnić w rozliczeniu podatku, tak by jak najwięcej z zarobionych przez firmę dochodów można było zabrać do domu. Dzięki temu, że są na bieżąco ze zmianami, nowościami podatkowymi i prawnymi, pomogą przeprowadzić Twoją firmę przez każdą zmianę. Dla Polaków w UK sprawa jest o tyle dobra, że mamy kilka profesjonalnych firm księgowych świadczących usługi w języku polskim gdzie obsługa oprócz możliwości wizyty w biurze może całkowicie odbywać się przez Internet lub telefon. Praktycznie każda z nich ma inne ceny za rejestracje, stałe prowadzenie miesięczne czy za rozliczenia roczne, dlatego warto porównać plusy i minusy i samemu podjąć właściwą decyzję. Ja tak zrobiłem, kiedy wielu znajomych kierowców, z długoletnim doświadczeniem, poleciło mi Pana Adama Tetzlaff, Dyrektora firmy Clever Accountants Ltd, którego też polecam. Szczegóły oferty tej firmy można znaleźć pod adresem www.cleveraccountants.co.uk [ Ostatnio edytowany przez: Narwaniec 17-04-2018 12:42 ] |
karjo1 | Post #4 Ocena: 0 2018-04-17 13:56:13 (7 lat temu) |
Z nami od: 01-06-2008 |
Dwie rzeczy do tego: intensywna praca nad jezykiem i druga osoba do pracy, wtedy dopiero odczujecie zmiane i znajda sie srodki na zmiane pracy.
Wbrew pozorom nawet kierowca musi porozmawiac w kwestii ladunku, ze sluzbami. |
keramczak | Post #5 Ocena: 0 2018-04-17 15:05:56 (7 lat temu) |
Z nami od: 09-02-2010 Skąd: U.K |
A nie lepiej zrobić sobie prawko w Polsce?
Koszt ok 11tys zł i są organizowane dwutygodniowe wczasy z kursami na ciezarowki... Nie wiem jak ze zdawalnoscia i czy nie wyjdzie tak samo? #MajsterNaStulecie
|
|
|
tomalo1236 | Post #6 Ocena: 0 2018-04-18 08:39:17 (7 lat temu) |
Z nami od: 05-11-2017 Skąd: Norwich |
Co do jezyka to nie jest az tak zle ze przy zaladunku czy kontroli bym sie nie dogadam obecnie na magazynie robie z samymi angolami na zmianie i rozumiem ich a oni mnie wiec tragocznie nie jest ale dobrze tez nie , co do czasow w Polsce to troche zabawy wiecej jwst tak mi sie wydaje
|
Mario987 | Post #7 Ocena: 0 2018-04-18 09:19:35 (7 lat temu) |
Z nami od: 14-04-2014 Skąd: Pln Anglia |
prawko na Ukrainie z tego co slyszalem kolo 2k dolarow i masz wbite wszystko co chcesz
![]() |
Sate777 | Post #8 Ocena: 0 2018-04-18 09:21:34 (7 lat temu) |
Z nami od: 11-11-2014 Skąd: Liverpool |
Ze słabym angielskim oprócz tego ze drogo to jeszcze łatwo Ci nie będzie. Ja już 2 lata jezdze po UK i jeszcze czasami u w niektórych agencjach trafiam na pytania których nie rozumiem.
Do tego praca na C to zwykle ciężki kawałek chleba. Często jest tak ze agencje płaca za C więcej niż za CE a i tak nie ma chętnych. Gdybym był na twoim miejscu to pojechałbym do polski , zrobił za jednym strzałem CE i kwalifikacje. W Polsce to cale CPC jest fikcją, zapłacisz, przeklinasz kilka slajdów na kompie i masz. Tutaj musisz się sporo namęczyć. Jak wrócisz , wymienisz papiery na angielskie i będzie to samo tylko ze taniej i łatwiej. Oczywiście to nie koniec problemów. W UK o dobra prace będzie Ci ciężko. Oni tutaj zwykle chcą 2 lata „ doświadczenia” tzn posiadania prawa jazdy. Może leżeć w szufladzie byle daty się zgadzały, chodzi o ubezpieczenie. Z drugiej strony słyszałem ze jeśli masz prawko zrobione w UK to jest łatwiej z praca. Ale ile w tym prawdy nie wiem. |
karjo1 | Post #9 Ocena: 0 2018-04-18 09:25:51 (7 lat temu) |
Z nami od: 01-06-2008 |
Poza wszystkim jest praktyka na miejscu, wymuszony 'kurs' angielskiego, wyjasnione kwestie pod katem specyfiki wyspiarskiej.
A chodzi o jazde zawodowa, z odrobine wiekszymi wymaganiami niz jazda osobowka. |
|