Kierowcow jezdzacych na dlugich dystansach oraz tych robiacych wieksza ilosc dostaw na krotszych odcinkach obowiazuja te same przepisy.
Po prostu nie kazdy zwraca uwage, ze po przejechaniu 4h i wykreceniu 45min przerwy "resetuje" ona czas jazdy i pracy jednoczesnie. Kierowcy robiacy duze odleglosci tak naprawde pilnuja tylko czasu jazdy i slusznie. Czas pracy sam sie pilnuje
Robiac dostawy w miastach, gdzie rozladunkow jest wiecej niz jazdy trzeba sie tylko troche bardziej skupic na tym aby nie pracowac dluzej niz 6h bez przerwy. Jesli zmiana trwa dluzej niz 6h ale krocej niz 9h wtedy laczny czas przerw to 30 min. Jesli zmiana trwa powyzej 9h, wtedy odbieramy lacznie 45min przerwy.
Przerwy moga byc podzielone na okresy po minimum 15 min kazdy.
Tak mozna robic przerwy tylko jesli nie przekroczymy 4,5h jazdy.
Jezeli jazdy bedzie wiecej niz wspomniane 4,5h to druga przerwa musi byc minimum 30 min.
Maksymalnie 15h (jazda,praca,przerwy - lacznie) w ciagu 24h (liczac od momentu rozpoczecia pracy)
VOSA
Breaks:
– Mobile workers must not work more than 6 consecutive hours without taking a break.
– If your working hours total between 6 and 9 hours, working time should be interrupted by a
break or breaks totalling at least 30 minutes.
– If your working hours total more than 9 hours, working time should be interrupted by a break or
breaks totalling at least 45 minutes.
– Breaks should be of at least 15 minutes’ duration.
[ Ostatnio edytowany przez: radzik77 15-06-2015 22:55 ]