MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

Polski notariusz – Londyn

« poprzednia strona | następna strona » | ostatnia »

Strona 3 z 4 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 ] - Skocz do strony

Str 3 z 4

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

Kanonier30

Post #1 Ocena: 0

2017-05-07 14:30:18 (7 lat temu)

Kanonier30

Posty: n/a

Konto usunięte

ie2ox4-2b ... tu trafiłeś w sedno. Nudzę się i gram w bierki. Co do prawa międzynarodowego (gdzie nie jestem rzecz jasna prawnikiem), aby legalizacja dokumentów podpisywanych w jednym kraju nie powodowała ewentualnych komplikacji w drugim. Toteż inaczej chyba rzecz się ma w ramach Unii (nie wiem czy prawo unijne ma zastosowanie) czy poza Unią. A więc, aby kancelaria miała wystarczającą wiedzę, aby przygotowywać w pełni profesjonalne dokumenty. Może zwrot "międzynarodowy" nie jest szczególnie trafny, ale to takie "punktowanie" wypowiedzi innych za wszelką cenę. Podobne dokumenty wystawiać może kancelaria w US na potrzeby rynku polskiego czy brytyjskiego. Zatem ważne, aby orientować się w regulacjach międzypaństwowych.
Nie? Nie mam racji? No dobrze. Każdy i tak zrobi jak uważa za słuszne.

NoNickname...nie będę podawał nazwy "kancelarii", ale czasem wystarczy krótka chwila rozmowy, aby wiedzieć z jakim podmiotem mamy do czynienia. Jeśli ktoś zaczyna się plątać i w ostateczności nie wie, jaka instytucja w UK nadaje klauzulę apostille, to dla mnie wszystko jasne. Jeśli ktoś odbierając telefon nie potrafi się przedstawić, wyjaśnić konkretnych pytań, a ucieka w ogólniki - potwierdza jedynie, że marnujemy czas i potencjalnie zmarnujemy pieniądze i stracimy nerwy.
Ale rozumiem, że ktoś woli skorzystać z finansowo atrakcyjniejszej oferty, albo rozmowa jedynie w języku polskim jest do zaakceptowania.