MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

Postów: 23

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

zbigi81

Post #1 Ocena: 0

2012-01-06 16:17:30 (13 lat temu)

zbigi81

Posty: 92

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 07-10-2008

witam mam pytanie jesli chce plywac na jachcie czy musze posiadac jakies dokumenty tzw prawo jazdy.....czy sa jakies kursy w Londynie gdzie mozna sie dowiedziec i nauczyc obslugi nieduzego jachtu... chce kupic tez wiec potrzebuje jakis stron www i informacji o tym hobby gdyz dopiero zaczynam obcowac z tym


pozdr.Zbyszek

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

kociefraszki

Post #2 Ocena: 0

2012-01-06 16:24:43 (13 lat temu)

kociefraszki

Posty: 4551

Kobieta

Z nami od: 24-03-2011

Skąd: Keadby

W PL powyzej 10m kw. powierzchni zagla wymagane sa uprawnienia. Nie wiem jak w UK. Kwestia dowiedziec sie w Yacht Clubie jakims?
Doszukalam sie, ze w UK do zeglowania jachtem mniejszym niz 24m. (tylko nie ma czy dlugosci kadluba czy pow. zagli) w UK nie sa potrzebna uprawnienia...
Tak czy tak, pozostaje kwestia znajomosci przepisow, oznakowania farwaterow i umiejetnosci zeglarskich.;-)

[ Ostatnio edytowany przez: kociefraszki 06-01-2012 16:27 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

jojomaster

Post #3 Ocena: 0

2012-01-06 16:47:29 (13 lat temu)

jojomaster

Posty: 1311

Kobieta

Z nami od: 18-07-2007

Skąd: luton

to sie chyba w polszy zowie 'patent zeglarza' - wymagane zreszta wszedzie jesli chce sie miec jakis wiekszy kajak :)

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kociefraszki

Post #4 Ocena: 0

2012-01-06 16:55:16 (13 lat temu)

kociefraszki

Posty: 4551

Kobieta

Z nami od: 24-03-2011

Skąd: Keadby

Jojomaster, prosze nie uzywac okreslenia "polsza" bo ma wydzwiek pogardliwy.
Tak to sie nazywa w Polsce "patent zeglarza jachtowego" i "uprawnia do prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym po wodach śródlądowych bez ograniczeń, oraz do prowadzenia jachtów żaglowych bez lub z pomocniczym napędem mechanicznym o długości całkowitej do 8,5 m. po wodach morskich w strefie do 2 Mm od brzegu w porze dziennej.
Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia realizują przyznane uprawnienia pod nadzorem osoby pełnoletniej posiadającej co najmniej patent żeglarza jachtowego."

Ostatnie zmiany w przepisach zmniejszyly nieco rozbieznosci w uprawnieniach zeglarza jachtowego i sternika jachtowego.
Z tego co widze w przepisach brytyjskich, do uprawiania zeglarstwa dla przyjemnosci i na niewielkiej jednostce, nie sa tu potrzebne uprawnienia, ale i tak wolalabym sie upewnic gdzies w Yacht Clubie.

Acha! W ciagu dalszym lookania po temacie - w UK nie ma obowiazku rejestracji malych jednostek, czyli mozna sobie miec zaglowke bez rejestracji, a nawet bez ubezpieczenia, choc Mariny przewaznie wymagaja ubezpieczenia OC.

[ Ostatnio edytowany przez: kociefraszki 06-01-2012 16:58 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Post #5 Ocena: 0

2012-01-06 16:58:47 (13 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Do 24m ijeśli to pływanie amatorskie nie musisz mieć papierów. Co nie oznacza że nie trzeba znać przepisów. Zazwyczaj każdy posiadacz jachtu czy łodzi robi kurs bo to potem daje zniżki na ubezpieczeniu.
Jeśli chcesz popływać po wodach sródlądowych musisz pamiętać o rygorze zachowania prędkości łodzią motorową. Za robienie wysokiej fali od kilwateru można zapłacić mandat a do tego nie przysporzy ci to przyjaciół wśród starych wilków śródlądowych i można oberwać "mięsem"

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kociefraszki

Post #6 Ocena: 0

2012-01-06 17:12:33 (13 lat temu)

kociefraszki

Posty: 4551

Kobieta

Z nami od: 24-03-2011

Skąd: Keadby

I o znajomosc przepisow mi chodzilo... Bo w sumie papiery papierami, ale umiejetnosc prowadzenia lodzi i "przepisow ruchu" wypada posiadac. Na wodzie jak i na drodze, obowiazuja jakies reguly i pewnie jak w PL idac kursem kolizyjnym nalezy wiedziec kiedy ma sie pierwszenstwo, a kiedy wypada ustapic. A na srodladziu bywa czasem tloczno.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Post #7 Ocena: 0

2012-01-06 17:38:16 (13 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Masz pierwszeństwo co do strony, kursu wiatru (żaglowe) i motorowy kontra żaglowy i jeszcze kilka. Kup sobie cos polskiego z przepisami prawa o rychu morskim i śródlądowym. Ja trochę pływałem po rzece i kanałach i trochę śluz zaliczyłem. Można się spocić przy mijaniu barki mieszkalnej na Thamisie w górnych odcinkach rzeki gdzie poziom wody regulują śluzy na boki masz po 3 metry luzu i pod kilem 50cm a echosonda ci co chwila wyje. Nie wiem czym chcesz pływać ale na początek lepiej to robić z kimś doświadczonym w temacie. Przy większych jednostach bezwładność ogranicza czas na podjęcie decyzji czy naprawienie błędu. Tu po hamulcach nie depniesz.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #8 Ocena: 0

2012-01-06 17:40:26 (13 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #9 Ocena: 0

2012-01-06 17:48:39 (13 lat temu)

Posty: 1985

Mężczyzna

Konto zablokowane

Z nami od: 04-12-2011

Demokracja w UK różni się od Polskiej (koszty i ilość potrzebnych pozwoleń) tym że nie pobierają haraczu za twoje poczucie wolności. Ale trzeba pamiętać że w razie braku doswiadczenia akcja ratownicza i holowanie to kosmiczne koszty. Tu ratuje ubezpieczenie które zależne też jest od twoich kursów. Utrzymanie i cumowanie nie jest tanie ale chyba nie będziesz trzymać łodzi w renomowanej marinie gdzie roczna opłata to chyba od 5000 funtów.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

kociefraszki

Post #10 Ocena: 0

2012-01-06 18:02:04 (13 lat temu)

kociefraszki

Posty: 4551

Kobieta

Z nami od: 24-03-2011

Skąd: Keadby

Robinku, ja znam przepisy na wodzie - troche plywalam.;-) Masz zaleznosc od halsu (przy tym samym halsie ustepuje jednostka idaca pelniejszym wiatrem), od rodzaju napedu (np. jednostka wioslowa ustepuje jednostce zaglowej), lodz wyprzedzajaca ustepuje wyprzedzanej, lodzie mijajace sie na kursach zbieznych, miajaja sie lewymi burtami, plynac na silniku ustepujemy jednostkom plynacym pod zaglami. Acha! Jesli zaszwendamy sie w miejsce gdzie odbywaja sie regaty, najlepiej stamtad spadac bo jednostki biorace udzial w regatach maja bezwzgledne pierwszenstwo.

NIe wiem jak wygladaja przepisy UK dotyczace uprawnien do rejsow morskich - polskie uprawnienia zaleza od stopnia patentu i dodatkowo od plywow wystepujacych na danych wodach. Dzieli sie morza na plywy do 1,5m i wieksze i tak YSM ma prawo do samodzielego prowadzenia jednostek na wodach o plywach do 1,5m na przyklad.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Strona 1 z 3 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,