MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii
Forum Polaków w UK

Przeglądaj tematy

następna strona » | ostatnia »

Strona 1 z 5 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] - Skocz do strony

Postów: 45

odpowiedz | nowy temat | Regulamin

lukaszenko

Post #1 Ocena: 0

2008-02-09 20:06 (16 lat temu)

lukaszenko

Posty: 24

Z nami od: 02-07-2007

Skąd: Torquay

Witam Wszystkich!! Mam pytanie jestem w anglii od 2 lat i pracuje w hotelu jak również w nim mieszkam u pracodawcy. Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z wakacjami płatnymi bo szef nic mi nie płaci i na wypłacie pisze Holiday pay 2 hours/ rate 5.52/ Amount 11.04 Czy może on wliczać moje wakacje płatne w tygodniową wypłate? Czemu nie płaci mi jak jade na wakacje do Polski? Dziękuje za wszystkie odpowiedzi
łukasz

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

gosia26

Post #2 Ocena: 0

2008-02-09 20:18:41 (16 lat temu)

gosia26

Posty: 6

Z nami od: 03-02-2008

Może.Ja mam w ten sam sposób doliczany holiday pay.Zależy to od pracodawcy.Mój mąż otrzymuje swój holiday pay jak bierze wolne (wakacje).Pozdrawiam.

[ Ostatnio edytowany przez: gosia26 09-02-2008 20:19 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #3 Ocena: 0

2008-02-09 20:25:09 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

to typowe jak pracodawca zatrudnia "tempow" albo casual staff...
co nie znaczy ze do konca legalne. problem polega na tym ze w tej chwili jest dziura w kodeksie pracy i kwestia nielegalnosci "rolled up holiday" jest czasem sprawa sporna i zalezy od tego czy jest to zawarte w umowie czy nie.

jesli nie jestes "temp" albo "casual" (czyli brak stalego etatu) i masz to w kontrakcie, to znaczy ze zgadzajac sie na ow kontrakt zgodziles sie rowniez na "rolled up holiday". jezeli tak bylo to mozesz poprosic o zmiane i wycofanie Cie z systemu rolled up holiday - pracodawca nie moze odmowic (teoretycznie). w praktyce moze byc roznie, ze wzgledu na ta dziure w prawie angielskim. jedyne czym mozesz poprzec swoja prosbe to decyzja sadu EU z zeszlego roku, ktora okreslila takie praktyki jako niezgodne z prawem europejskim. pracodawca niekoniecznie musi byc uswiadomiony w tej kwestii. placenie za urlop "na raty" to pewnego rodzaju tradycja w niektorych branzach, a tradycje ciezko sie zmienia...



Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #4 Ocena: 0

2008-02-09 20:33:21 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

lukaszenko

Post #5 Ocena: 0

2008-02-09 20:47:42 (16 lat temu)

lukaszenko

Posty: 24

Z nami od: 02-07-2007

Skąd: Torquay

W umowiem mam napisane W ten sposób cytat: "Employees with less than 12 months' continuous service with the company are not entitled to take annual holiday until it has accrued. Your holiday will be paid at your basic rate of pay in respect of annual holiday. Overtime will not normally be included in the calculation of holiday pay. On termination of employment, you will be entitled to be paid for holiday accrued but not taken at the date of the termination of employment". Tak więc jest napisane i nie wiem czy moge się o coś starać?
łukasz

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Numer gadu-gadu

Rrrr

Post #6 Ocena: 0

2008-02-09 20:49:54 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

ta koniecznosc odkladania kasy wlasnie sprawia ze placenie na raty kwalifikuje sie jako unfair i unlawful...
citizens advice bureau powinno byc w stanie cos doradzic, bo tu prawnika trzeba.

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #7 Ocena: 0

2008-02-09 20:53:39 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Post #8 Ocena: 0

2008-02-09 21:02:16 (16 lat temu)

Uczestnik nie jest zarejestrowany

Anonim

Usunięte

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #9 Ocena: 0

2008-02-09 21:15:11 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

2008-02-09 20:47:42, lukaszenko napisał(a):
W umowiem mam napisane W ten sposób cytat: "Employees with less than 12 months' continuous service with the company are not entitled to take annual holiday until it has accrued. Your holiday will be paid at your basic rate of pay in respect of annual holiday. Overtime will not normally be included in the calculation of holiday pay. On termination of employment, you will be entitled to be paid for holiday accrued but not taken at the date of the termination of employment". Tak więc jest napisane i nie wiem czy moge się o coś starać?


pierwsze zdanie to typowa formulka, wiekszosc kontraktow je zawiera. to nie znaczy ze ono sie odnosi do Ciebie w tej chwili, jesli pracujesz powyzej roku. po prostu okresla w jaki sposob naliczaja ci urlop w momencie jak podejmujesz prace, tyle ze za malo informacji tam jest bo brakuje ile dni urlopu sie akumuluje za kazy miesiac (ale moze to byc napisane w innym miejscu).

poza tym to tam nic nie ma odnosnie "rolled up holiday"...

"Your holiday will be paid at your basic rate of pay in respect of annual holiday."
to zdanie tylko stwierdza ze za urlop dostajesz podstawowa stawke, bez nadgodzin (tez typowe dla normalnych kontraktow).

jesli nie ma tam nic w stylu:

Payment of the annual leave is paid as an amount of 4% of your basic hourly rate against each basic hour completed, this will be paid with your weekly pay and will be shown clearly on your payslip, should you take authorised leave as holiday you will not receive any additional pay.

(tzn nie doslownie ale cos podobnego)

to nie powinni Ci wyplacac kasy za urlop ratami - przy takich praktykach jest duza szansa ze Ci za malo placa za ten urlop. najlepiej zapytaj szefa dlaczego Ci tak placa i jesli z jego odpowiedzi wynika, ze to jest placone w ratach, to powiedz mu ze nie ma tego w Twoim kontrakcie, nie jestes zadowolony i prosisz o placenie za urlop w momencie jak z niego korzystasz...

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Rrrr

Post #10 Ocena: 0

2008-02-09 21:24:04 (16 lat temu)

Rrrr

Posty: 1192

Kobieta

Z nami od: 04-07-2005

Skąd: UK

Cytat:

2008-02-09 21:02:16, monikaspodymek napisał(a):



no wlasnie - niezupelnie. angielskie prawo pracy jest niejasne i skomplikowane... masz prawo do platnego holiday - ale nie jest podane JAK i KIEDY platnego... najlepiej porozmawiac z przelozonym i zobaczyc co sie da zrobic w tej sprawie- lepiej niz rozpoczynac wojne... z drugiej strony - nie widze problemu... pracownik ma wakacje, platne... wszystko OK. A ze platne inaczej, coz...


ale co jest niezupelnie?
akurat angielskie prawo pracy jest bardzo jasne, malo skomplikowane, i bardzo pro-pracownicze. tzn bardziej ulatwia zycie pracownikom niz pracodawcom (pod warunkiem ze jestes zatrudniona powyzej 12 miesiecy). problem lezy w tym ze malo kto to prawo zna. przecietny czlowiek nie bedzie przeciez czytal dlugasnych rozporzadzen, i paragrafow ;-)
w tym przypadku prawo nie jest skomplikowane, bo w ogole nie ma takiej ustawy. ale przewiduje ze w ciagu 2 lat sie pojawi.

a to ze pracownik ma wakacje, jak piszesz platne, nie zawsze w takich przypadkach jest OK. najczesciej na tym traci kase...

[ Ostatnio edytowany przez: Rrrr 09-02-2008 21:27 ]

Do góry stronyOffline

Cytuj wypowiedź Odpowiedz

Strona 1 z 5 - [ przejdź do strony: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 ] - Skocz do strony

następna strona » | ostatnia »

Dodaj ogłoszenie

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Ogłoszenia


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska,