Nie wiem czy dobrze sie rozumiemy..a moze nie uwanie przeczytalem posty:
Film ktory podales z pewnoscia sie bedzie nadawal do portretow. Co do tego nie istnieja ograniczenia.. Wyniki jednak beda sie roznic.
Do typowych filmow portretowych takich ktore sa teoretycznie zbalansowane tak aby osiagnac najlepsze kolory skory to "
Astia : niektorzy nazywaja to lekka Velvia ..
Provia - generalnie to slajd do wszystkiego co ma byc jak najbardziej realne jesli chodzi o kolory a jej ziarno jest przodujace w swiecie w swojej grupie
Kodak ma swoja serie : Ektachrom 100- dobra ale inna niz Fuji
sa rozne wesje do jaczesciej zachwalanych do portretow to :
100S - saturated , czyli o nasyconych kolorach. Duzo fotografow lubi ten film ze wzgledu na ladny balans kolorow skory
100SW - Saturated Warm - podobny do poprzedniego ale cieplejszy cos jagby z dodaniem filtra 81 B
100V S - odpowiednik velvi ale o predkosci 100 - vivid saturated , bardzo nasycone kolory ale mniejszy kontrast niz velvia.
Portrety robi si eprzy sztucznym swietle - mowisz. Chyba to nie jest regula, portrety przy swietle slonecznym sa swietne i bardzo interesujace. Inne . I to raczej zalezy o dpotrzeb a nie regul. Jel;si chodzi o przyklad , ktory cierpial na shift kolorow na Sensji to nie wina filmu tylko swiatla. Albo zlego dobory filmu do swiatla. Przy swietle ktore urzyles nie mozesz urzuc rzadnego z wymienionych prze zemnie filmow bo one sa do swiatla dziennego 5500- 7500 kelvinow a nie do sztucznego tungsten.
Do taiego swiatla potrzebujesz albo wspomniane filtry albo filmy ktore wymienila angelika na poczatku swojego postu. PK
Szukam kogos ( fotograf . retoucher , video editor.... ) kto chcialby przylaczyc sie i dzielic moje studio fotograficzne ...oswietlenie bowensa + modulatory , miejsce dla makijazysty + common area