MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii

02/12/2008 09:38:05

Wirus HIV wziął Polki na cel

Wirus HIV wziął Polki na celEksperci alarmują. Co trzeci nowo zarażony wirusem HIV Polak to kobieta - wynika z danych Krajowego Centrum ds. AIDS, które z okazji Światowego Dnia AIDS ogłosiło najnowsze dane dotyczące tej choroby. Eksperci mówią o poważnym zagrożeniu - "feminizacji" epidemii.

W ostatnich latach na kobiety przypadło aż 30 proc. wykrytych zakażeń. Jak podkreśla dyrektor Krajowego Centrum ds. AIDS Anna Marzec- Bogusławska, podstawowym powodem tego zjawiska jest "demokratyzacja ryzyka".

 

 

"Nie mówi się już o grupach ryzyka, tylko o ryzykownych zachowaniach" - mówi Marzec-Bogusławska, zwracając uwagę, że zmienia się specyfika epidemii. Obecnie główną drogą zakażeń HIV w Polsce są ryzykowne kontakty seksualne - wcześniej było to używanie dożylnych środków odurzających.

Podobnie wyglądają trendy w Europie Zachodniej. Przez ostatnie osiem lat liczba nowych zakażeń wzrosła niemal dwukrotnie, a liczba zakażonych kobiet blisko trzykrotnie. Do większości dochodzi przez kontakty seksualne. Wpływają na to głównie migracje zewnętrzne - przybywanie do państw Unii Europejskiej osób z obszarów świata, w których odsetek zarażonych HIV jest wysoki, a także migracje wewnątrz UE. Dodatkowo w Europie obserwowane jest zjawisko "zmęczenia zapobieganiem"- spada m.in. odsetek osób regularnie stosujących prezerwatywy.

W 2008 roku wykryto w Polsce 642 zakażenia wirusem. To jednak, według ekspertów, ledwie drobna część całego problemu, bo blisko dwie trzecie Polaków żyjących z HIV nie wie o swojej chorobie. Dotychczas wykryto w naszym kraju ponad 11 tysięcy przypadków wirusa, jednak zarażonych wirusem może być nawet 30 tys. osób.

Sylwia Czubkowska, dziennik.pl

 

 

 

 
Linki sponsorowane
Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz.

Komentarze (wszystkich 16, pokaż wszystkie)

desperado67

464 komentarze

4 grudzień '08

desperado67 napisał:

To fakt SiwyZmc,panowie łapią to od tych pań w Polsce.

profil | IP logowane

SiwyZmc

528 komentarzy

4 grudzień '08

SiwyZmc napisał:

Dziewczyny nie staram sie nawet Wam ublizac bo moze jestescie akurat te porzadne dobrze prowadzace sie i dajace przyklad innym Polki.... tutaj chodzi o te co sie ciagaja z ciapatymi jak smrod po gaciach myslac ze sa na szycie gory lodowej. Po co te nerwy?! Na spokojnie podejdzmy do sprawy i po prostu uwazajmy wszyscy do okola.
Sa przyklady gdzie ktos HIV dostal w prezencie od dentysty tak wiec cool! (a co do panow to raczej watpie. to wlasnie panie przywoza jak cos bo panom tak latwo nie idzie wyd.....kogos poza granicami kraju poza rodaczkami, paniom wrecz przeciwnie!)

profil | IP logowane

jareb40

420 komentarzy

4 grudzień '08

jareb40 napisała:

skoro 30% to kobiety... wiec 70% to mezczyzni, dzieci i plody... z calym szacuneczkiem do matematycznych umiejetnosci

Konto zablokowane | profil | IP logowane

anna69

173 komentarze

4 grudzień '08

anna69 napisała:

Artykol napisany tendencyjnie...dlaczego nie napisac ze az 70%mezczyzn zaraza sie wirusem HIV...ze to oni sa razwiazli seksualnie...to druga storna medalu...propaganda nagomki na polki...puszczalskie...przywoza syf...
a coniektorzy faceci sie tym podniecaja ze ich teoria o pusczalskic polkach sie potwierdza...tylko szkoda ze nie widzicie ze prorcie zarazania sie nadal stoja wiekszkoscia po waszej stronie...brawo...!!
widzicie drzazge w oku kobiety a we wlasnym belki nie dostrzegacie...
zraz zostane zmieszna z blotem ze to ja sie puszczam itp...ale statystyki mowia same za siebie...i niecg kazdy pilnuje swojej wlasnije d****, to nie narazi na zarazenie swojego partnera...

profil | IP logowane

justin1976

373 komentarze

4 grudzień '08

justin1976 napisała:

SiwyZmc dla Twojej informacji... HIV nie koniecznie trzeba przywieźć do Polski z zagranicy. Zawsze trzeba było uważąć co i z kim się robi, bo HIV to tylko jedna z wielku chorób, które można załapać i to nie koniecznie od polek wracających z saksów. A obraz rzeczywiscie mamy. Dziewczyny uważajcie, bo statystki źle mówią o naszych panach. Szkoda, że w tym artykule nie ma ile kobiet zostało zarażonych przez swoich stałych partnerów, bo temu zachciało się przygody...

profil | IP logowane

SiwyZmc

528 komentarzy

4 grudzień '08

SiwyZmc napisał:

oczywiscie ze nie kazdy jest taki sam i nie koniecznie musi byc zlodziejem, prostytutka czy innym menelem chodzi tylko o to ze tego typu artykuly sa przestroga dla innych a zarazem daja nam malenki obraz tego co sie dzieje pod naszymi nosami. Dzieki wlasnie temu tutaj juz wiemy ze trzeba w Polsce uwazac na to z kim i co robisz bo zza granicy nie tylko pieniadze mozna przywiesc.

profil | IP logowane

deuter1984

15 komentarzy

3 grudzień '08

deuter1984 napisał:

są ludzie i ludzie..., Polki niczym nie różnią się od Angielek, Francuzek czy Niemek, takie teraz czasy mamy, że młodzi są wolni, czują się wolni i korzystają z tej wolności, jesli ktoś sypia z Nigeryjczykiem, Norwegiem czy Chińczykiem to co innym do tego ?, jesli 100 Polaków kradnie samochody w Niemczech nie znaczy to, że ja też kradnę, jeśli 1000 Polek zaraziło się Hiv w ostatnim czasie to jak to sie ma do pozostałych 20 milionów Polek ? i co innym Polakom do tego ? powinniśmy zacząć żyć własnym zyciem i przestać ogladac się za innymi, tak się martwicie o mniemanie jakie obcokrajowcy mają o Polakach .... a trąbiąc wszędzie, że Polki sa łatwe itp tylko przyczyniacie się do utrwalania tych raczej nieciekawych opinii na temat własnego narodu

profil | IP logowane

moniczka1000000

16 komentarzy

3 grudzień '08

moniczka1000000 napisała:

W ostatnich latach na kobiety przypadlo 30 procent zakazen. Wynika z tego jasno, ze pozostale 70 procent pozytywnych stanowia mezczyzni! Niektorzy z obszernego artkulu przeczytali sam tytul najwyrazniej...

profil | IP logowane

szmyk

38 komentarzy

3 grudzień '08

szmyk napisał:

A moze tytul powinien brzmiec "Polki wziely sobie na cel wirus HIV"..
Przeciez one podobno wiedza co robia..:D

profil | IP logowane

SiwyZmc

528 komentarzy

3 grudzień '08

SiwyZmc napisał:

zapewne blad w tekscie. chodzilo o co 3 osoba na swiecie to Polka:] Dobra koniec z zartami...kazdy sam sobie winny tak naprawde wtykajac to czy tamto tu czy tam;) Staly partner zaufany z aktualnymi badaniami nie przyzniesie ani choroby ani niczego a jesli sie skacze z kwiatuszka na kwiatuszek.....w finale jest jak w artykule.

profil | IP logowane

Zobacz wszystkie komentarze do tego artykułu »

Reklama

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Tylko £16.70 za paczkę UK-Polska

Paczki do Polski - Najniższa cena, solidny serwis od drzwi do drzwi, ubezpieczenie w cenie

Tanie promy Anglia- Francja

Najtańsza linia promowa UK-Francja! Kliknij żeby sprawdź ceny...

Ogłoszenia

Reklama


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska