MojaWyspa.co.uk - Polski Portal Informacyjny w Wielkiej Brytanii. Polish Community in the UK
Polska strona Wielkiej Brytanii

01/12/2008 13:17:09

Alkoholiczkom szybciej kurczą się mózgi

 Alkoholiczkom szybciej kurczą się mózgiKobiety o wiele szybciej niż mężczyźni popadają w nałogi. A mózg alkoholiczki kurczy się szybciej, niż alkoholika. Środki uspokajające, narkotyki, alkohol, kompulsywne zakupy i obżarstwo - kobietom wszystko to szkodzi o wiele bardziej.

Dawniej, kiedy przeprowadzano badania na temat alkoholizmu czy palenia papierosów, kobiet w nich się nie uwzględniało. Jednak styl życia współczesnych kobiet jest coraz bardziej podobny do męskiego. Pracują więcej i intensywniej niż ich matki, przeżywają też więcej stresów związanych z pracą, później zakładają rodzinę. Żeby po ciężkim dniu zrelaksować się sięgają po środki wspomagające.

 

 

Według publikacji "Women Under the Influence" ("Kobiety pod wpływem") opracowanej na podstawie badań naukowców z Columbia Uniwersyty, w USA pije ok. 60 proc. kobiet, z czego 5 proc. po dwa lub więcej drinków dziennie. "A wszystko ponad jednego drinka dziennie jest dla kobiet ryzykowne" - mówi Susan Foster, dyrektor tamtejszego centrum uzależnień. Coraz więcej kobiet pije też w Europie.

Kobiety upijają się szybciej

Ze względu na swoją budowę i mniejszą masę ciała, kobiety szybciej reagują alkohol, a ich organizmowi trudniej jest bronić się przed atakiem odurzającej substancji. Jedno piwo dla kobiety oznacza co innego niż dla mężczyzny - one mają w organizmie mniej wody, więc wypity alkohol jest rozcieńczany nie tylko w wodzie zawartej w komórkach ale i w tej będącej głównym składnikiem płynów organicznych. Stężenie alkoholu we krwi kobiety jest więc większe. Dodatkowo alkohol będzie utrzymywał się w jej organizmie dłużej ze względu na niską działalność enzymu odpowiedzialnego za rozkładanie alkoholu we krwi. Trzecią przyczyną ryzyka szybszego uzależnienia jest zmienny poziom hormonów płciowych w organizmie kobiety. W kolejnych fazach cyklu alkohol wchodzi w różne reakcje z hormonami. Dlatego choć kobiety wypijają potencjalnie mniej alkoholu (ok. 60% tego, co mężczyzna), szybciej się upijają i alkohol dłużej pozostaje w ich organizmie.

Kobiety szybciej wpadają w nałóg

A to tłumaczy, dlaczego szybciej popadają w fizyczne uzależnienie i są bardziej narażone na choroby wywołane alkoholem, np. marskość wątroby czy choroby serca, ale też te schorzenia typowo kobiece, np. rak piersi czy zaburzenia hormonalne prowadzące nawet do niepłodności. W dodatku mózgi kobiet szybciej ulegają nieodwracalnemu zniszczeniu. Uczeni z Uniwersytetu w Heidelbergu zaobserwowali dzięki porównaniu zdjęć robionych tomografem komputerowym, że mózgi pijących kobiet szybciej się kurczą, a co za tym idzie alkoholiczki szybciej popadają w demencję.

Narkotyki i leki

Kobiety szybciej uzależniają się także od narkotyków, np. od kokainy, nawet przy eksperymentalnym zażyciu. Wszystko to za sprawą hormonów, które wchodzą w reakcje z narkotykami. Kobiety mają też skłonności do nadużywania leków, bo często biorą ich więcej, niż mówi ulotka.

 

 

 

 

 
Linki sponsorowane
Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz.

Komentarze (wszystkich 9)

malewka

69 komentarzy

2 grudzień '08

malewka napisała:

TO W TAKIM RAZIE O CZYM JEST DRUGI AKAPIT ZATYTULOWANY "KOBIETY UPIJAJA SIE SZYBCIEJ"? HE :-)

profil | IP logowane

malewka

69 komentarzy

2 grudzień '08

malewka napisała:

kto mi powie, ze ze wzgledu na mniejsza budowe ciala mozna sie szybciej upic??!!-glupota-wszystko zalezy od organizmu i psychiki, od tego czy jestes zmeczony, najedzony, zestresowany czy tez wrecz przeciwnie. I nie wazne czy jestes kobieta czy mezczyzna. Moim zdaniem moze i wiele argumentow na ktorych oparta jest teza "ALkoholiczkom szybciej kurcza sie mozgi"jest prawda, jednak nie generalizowalabym w ten sposob.Jak juz wspomnialam wydaje mi sie, ze wiecej ma do powiedzenia owy MOZG-psychika czlowieka.I nie wazne KTO TO - KOBIETA czy MEZCZYZNA.Facet moze byc slaby, latwo poddajacy sie nalogom i kobieta rowniez.Nawiasem mowiac temu, kto wymyslal taki idiotyczny tytul musial sie chyba rzeczywiscie skurczyc mozdzek....

profil | IP logowane

Korba102

778 komentarzy

2 grudzień '08

Korba102 napisał:

Co za różnica kto sięga po alkohol, on jest zagrożeniem jak i dla kobiet tak i jak dla samych facetów. A o dzieciach już nie wspomnę one są bardziej narażone na nałóg alkoholowy. Po co te wywody jeżeli zbyt często sięgasz po alkohol, możesz zaliczać się do grona uzależnionych. To samo jest odnośnie narkotyków miękkich jest tak samo. Uzależniony nigdy nie przyzna się ze ma problem z nałogiem, zawsze będzie twierdził że to tylko dla humorku.

Konto zablokowane | profil | IP logowane

golabek

6 komentarzy

1 grudzień '08

golabek napisała:

Ja sie z tym nie zgadzam, bo moim zdaniem faceci szybciej sie uzalezniaja, ale jak mozna sie domyslec to ten artykul to napisal wlasnie facet bo oni sa do tego tylko zdolni!

profil | IP logowane

andyopole

264 komentarze

1 grudzień '08

andyopole napisał:

Tiaaaa, cudze zony sa zawsze jakies ladniejsze, madrzejsze.. ;-)

profil | IP logowane

dkstudio

285 komentarzy

1 grudzień '08

dkstudio napisał:

Oj jest to prawda, sam doświadczyłem to w moim zwiazku. Mózg z predkością światwa osiągnął rozmiar pyłku u mojej jak myslałem jedynej. :)

profil | IP logowane

WinstonSmith

869 komentarzy

1 grudzień '08

WinstonSmith napisał:

Seksistowski artykuł. ;) Feministki zaraz udowodnią ze nie jest to prawdą.

Konto zablokowane | profil | IP logowane

Reklama

dodaj reklamę »Boksy reklamowe

Tanie promy Anglia- Francja

Najtańsza linia promowa UK-Francja! Kliknij żeby sprawdź ceny...

Tylko £16.70 za paczkę UK-Polska

Paczki do Polski - Najniższa cena, solidny serwis od drzwi do drzwi, ubezpieczenie w cenie

Ogłoszenia

Reklama


 
  • Copyright © MojaWyspa.co.uk,
  • Tel: 020 3026 6918 Wlk. Brytania,
  • Tel: 0 32 73 90 600 Polska